Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SBS2003 +w32.netsky.p@mm!enc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vannacht is de server geraakt door dit virus en vertraagt heel de boel. Symantec Client Security 2.0 herkent hem wel, maar kan er niks mee doen.
We dachten dat we de FixNetsky tool konden draaien, maar we zijn geschrokken omdat we op een x-aantal forums lezen dat dat in feite wordt afgeraden als je Exchange draait, zoals we ook doen.

Weet iemand hoe ik dit aan kan pakken? Ik ben inmiddels aan het bellen met symantec, maar de wachttijd is uiteraard ontzettend lang.

Ook ben ik op zoek hoe ik in de veilige modus kan opstarten???

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-11 22:52
veilige modus: computer opnieuw opstarten en VOORDAT je het "windows wordt nu geladen..." schermpje krijgt (met onderin de 3 blauwe blokjes die steeds van links naar rechts schuiven) op F8 drukken. Heb je zo'n kut toetsenbord waar een F-lock toets op zit (veel nieuwe microsoft en logitech toetsenborden hebben dat), dan werkt het alleen als je eerst die F-lock toets indrukt. Als je pech hebt reset het toetsenbord zichzelf als hij opnieuw opstart en moet je dus de F-lock toets nog een keer indrukken, maar omdat dit niet altijd hoeft heb je kans dat je niet F8, maar de daaraan verbonden actie toets indrukt... het kan dus een paar pogingen kosten.

Als het lukt krijg je een menutje, met de pijltjestoetsen ga je naar "Veilige Modus", en dan op enter drukken.

Verwijderd

Topicstarter
dat is die tool en die sites heb ik ook gelezen, maar die tool wordt dus niet echt geadviseerd als je mailboxen op de server hebt staan.

hier gelezen

Verwijderd

Topicstarter
_BRAINLESS schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:28:
veilige modus: computer opnieuw opstarten en VOORDAT je het "windows wordt nu geladen..." schermpje krijgt (met onderin de 3 blauwe blokjes die steeds van links naar rechts schuiven) op F8 drukken. Heb je zo'n kut toetsenbord waar een F-lock toets op zit (veel nieuwe microsoft en logitech toetsenborden hebben dat), dan werkt het alleen als je eerst die F-lock toets indrukt. Als je pech hebt reset het toetsenbord zichzelf als hij opnieuw opstart en moet je dus de F-lock toets nog een keer indrukken, maar omdat dit niet altijd hoeft heb je kans dat je niet F8, maar de daaraan verbonden actie toets indrukt... het kan dus een paar pogingen kosten.

Als het lukt krijg je een menutje, met de pijltjestoetsen ga je naar "Veilige Modus", en dan op enter drukken.
Oké, stom.. dit had ik al menige malen gedaan maar ik denk een kwestie van 'verkeerde timing' ;)
Nu hij in veilige modus is gestart gaan we de virusscanner nog maar eens laten draaien.
Iemand die de tool weleens op een sbs2003 server heeft uitgevoerd en waar hij positief over is? (dus virus weg + geen mailboxen, etc kwijt? )

Verwijderd

In welke bestanden wordt dat virus allemaal gevonden?
Pagina: 1