Logparser automatisch uit laten voeren.

Pagina: 1
Acties:

• inglorious
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11-2023
Sinds een tijdje ben ik aan het expirimenteren met logparser. Met deze tool wil ik de Event Logs van mijn Windows servers naar een syslog server sturen. Dit is me tot op heden gelukt, ik kan met een commandline en een config file de data naar de syslog server versturen.

logparser -conf:c:\syslog.conf -i:EVT -iCheckpoint:myCheckPoint.lpc -o:Syslog "select TimeGenerated, EventTypeName, SourceName FROM System WHERE NOT EventTypeName= 'Information event'

Deze commandline gebruik ik hiermee filter ik de gegevens die ik wil hebben, en de Information logs filter ik eruit. Ik wil alleen de foutmeldingen en waarschuwingen krijgen. Ook heb ik een checkpoint in de eventlog aangebracht zodat als ik deze opdracht verstuur dat ik alleen de laatste foutmeldingen op mijn Syslog server te zien krijg.

Nou wil ik graag het bovenstaande proces geheel automatiseren, dus zodra er een nieuwe foutmelding in de event log komt, dat hij deze automatisch doorspeelt naar mijn Syslog server en dat ik niet eerst de bovenstaande commandline hoef in te voeren. Is er een functie in logparser zelf waar dit mee kan? Of zal ik hier een script voor moeten schrijven (iets waar ik 0,0 ervaring mee heb). En ik het hele logparser proces op de achtergrond laten draaien?

Natuurlijk kan ik wat ik wil in principe met een simpele batchfile oplossen, en deze in een loop zetten maar dat is vooralsnog niet mijn eerste keuze. Op internet is er helaas vrij weinig, over logparser te vinden en het wordt ook niet officieel gesupport door MS. Wel is er een goede site www.logparser.com maar helaas kon ik hier mijn antwoord ook niet vinden en is het forum redelijk inactief.

My Mule doesn't like to be laughed at

Verwijderd

Batches laten loopen moet je sowieso liever niet willen denk ik.
Je kunt wellicht die commandline scripten en elke tien minuten uitvoeren op je server (met Geplande Taken oftewel het AT commando) dat lijkt me slimmer.