[XP] problemen na worms/trojans en update

Pagina: 1
Acties:

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-03 17:01
gisteren was ik wat aan het surfen... pats boem ! en een paar lekker irritante dingen te pakken.
eerst geprobeerd windows te herstellen, maar dit hielp niet.
later via de windows cd bezig geweest... maar de setup geeft een blauw scherm.

omdat ik toch van de zooi afwilde heb ik hitman gedownload en er op los gelaten. je raad het al het programma bleef zooi vinden.
vervolgens nog even langs microsoft gefietst en wat updates erop los gelaten.
na een hele hoop opgeschoont te hebben werkt mijn windows weer normaal. nou ja normaal, ik kan vele functies opeens niet meer doen :S

bv een filmpje openen: media player is niet correct geinstalleerd. meld u opnieuw aan met een account dat installeren van programma's toestaat.
tja erg raar want ik heb maar 1 account en dat is die van mezelf

met netwerkinstellingen heb ik ook problemen, zo krijg ik mijn firewall van windows niet aangezet en kan ik de netwerkwizzard niet doorlopen.. die eindigt met de melding: er is een fout opgetreden.. bla bla u kunt het opnieuw uitvoeren met andere instellingen.. ja uhm maar ik wil helemaal geen andere instellingen.. ik wil het zoals ik aangaf en zoals het altijd was.

tevens als ik opstart kan ik kiezen uit normaal opstarten of de setup, kies ik voor de setup dan eindigt dit weer in een blauw scherm.

mijn specs:
win xp pro inmiddels met sp2
doen de sysyeemspecs uberhaupt ter zake ¿ aangezien daar niets aan is veranderd... overige drivers ben ik ook niet aangeweest.. puur en alleen hitman en windows geupdate.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik zou voor een volledige herinstall gaan van je machine.
Dus format c: en installeren maar.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-03 17:01
ShellGhost schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:03:
Ik zou voor een volledige herinstall gaan van je machine.
Dus format c: en installeren maar.
vind je het erg als ik dit even als laatste optie houd ?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Paulus0013 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:10:
[...]

vind je het erg als ik dit even als laatste optie houd ?
In safemodus Hitman Pro gebruikt? Daarnaast wat zijn de rechten van je normale account (power user of admin), eventueel een andere gebruikersnaam aanmaken en dan testen, of een ander administrator's account gebruiken ?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 20:52
@Paulus

Ik denk dat ShellGhost gelijk heeft. Volgens mij kun je bezig blijven met het opnieuw installeren van allerlei applicaties maar ik denk dat die meuk genoeg schade heeft aangericht om grijze haren van te krijgen.

Verwijderd

Ik zou ook voor een format en reinstall gaan, je machine lijkt me te veel verpest om nog te repareren. Dit wordt trouwens ook door MS aangeraden:
http://www.microsoft.com/...curity/avdind_4.mspx#EDAA
Pagina: 1