Ik heb een probleem. eerst kort situatieschets:
- sinds juli 2005 ADSL over ISDN (voorheen analoog zelfde huis)
- 3Com modem/router in gebruik met een WLAN
- ISDN splitter gekocht bij MyCom
Probleem: Kan geen VPN verbinding maken. Heel vaak fout 721 of helemaal geen verbinding, soms ineens wel een keer een connectie
Getest:
- 2 modems/routers (3Com en E-Tech)
- meerdere telefoonkabeltjes gebruikt
- 4 verschillende computers getest
- zowel bedraad netwerk als Wireless getest
- Ieder andere willekeurige internetaansluiting doet VPN het perfect
- In alle situaties heb ik een goed internetsignaal!
Hieruit concludeer ik eigenlijk dat, op de splitter na, het probleem ergens tussen het ISRApunt en de ADSL centrale zou moeten zitten. Maar dat krijg ik niet uitgelegd aan KPN. Mis ik zelf een stap in troubleshooten? Kan ik nog wat truuks uithalen om bewijs te verzamelen? Of wat kan ik het beste tegen de KPN zeggen? Ik vermoed dat in de wijkcentrale iets niet lekker zit. Dit probleem is namelijk sinds dat de ADSL over is naar ISDN... Als ik de modem restart en de fysieke connectie met de splitter en de ISRA even losmaak lijkt de VPN het 1 a 2 keer te doen (met pijn en moeite). Daarna, vergeet het maar....
Hulp is zeer welkom, weet ff niet meer wat te doen
- sinds juli 2005 ADSL over ISDN (voorheen analoog zelfde huis)
- 3Com modem/router in gebruik met een WLAN
- ISDN splitter gekocht bij MyCom
Probleem: Kan geen VPN verbinding maken. Heel vaak fout 721 of helemaal geen verbinding, soms ineens wel een keer een connectie
Getest:
- 2 modems/routers (3Com en E-Tech)
- meerdere telefoonkabeltjes gebruikt
- 4 verschillende computers getest
- zowel bedraad netwerk als Wireless getest
- Ieder andere willekeurige internetaansluiting doet VPN het perfect
- In alle situaties heb ik een goed internetsignaal!
Hieruit concludeer ik eigenlijk dat, op de splitter na, het probleem ergens tussen het ISRApunt en de ADSL centrale zou moeten zitten. Maar dat krijg ik niet uitgelegd aan KPN. Mis ik zelf een stap in troubleshooten? Kan ik nog wat truuks uithalen om bewijs te verzamelen? Of wat kan ik het beste tegen de KPN zeggen? Ik vermoed dat in de wijkcentrale iets niet lekker zit. Dit probleem is namelijk sinds dat de ADSL over is naar ISDN... Als ik de modem restart en de fysieke connectie met de splitter en de ISRA even losmaak lijkt de VPN het 1 a 2 keer te doen (met pijn en moeite). Daarna, vergeet het maar....
Hulp is zeer welkom, weet ff niet meer wat te doen