vpn 2k3 domain

Pagina: 1
Acties:

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 16:14
Wie kan mij met het volgende opweg helpen?
Er is bij ons in het bedrijf net een vpn tunnel opgezet vanaf een cisco pix firewall. Wij kunnen nu van buitenaf verbinding maken op ons netwerk, dit werkt prima, ik kan alles pingen. Maar nu wil ik met een client die door de vpn tunnel gaat aanmelden op het domain. Nu heb ik op de laptop die die verbinding moet maken een dial up account aangemaakt. Zodra je de laptop start kan je voordat je je aanmeld kiezen om eerst verbinding te maken met die dialup verbinding en daarna de vpn sessie starten. (het gaat om een XP pro). De dial verbinding gaat netjes bellen en wordt verbonden. De vpn wordt ook netjes verbonden, maar als de laptop zich in het domain wil aanmelden dan krijg je de melding dat het domain niet gevonden kan worden. Log ik in als een gebruiker van de laptop zelf en ga dan kijken naar de actieve vpn verbinding dan krijgt die wel gewoon netjes een ip adres uit het netwerk. Wat doe ik in dit geval fout?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heeft de laptop op het moment dat hij verbonden is het IP adres van de domain controller als DNS server ingevuld/ verkregen :?

Verwijderd

DNS servers bereikbaar? Krijg je die ook mee met je VPN dial-in verbinding, of staan die hard in de client gebakken? Als je inlogt als laptop user kun je dan ook echt het domein benaderen? Dat je een IP krijgt geloof ik wel mar dat krijg je in het ander egeval waarschijnlijk ook wel. Daarmee ben je nog nergens.

offtopic:
damn, niet eerst topic openen, dan call aannemen, en dan spuit-11 zijn :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 15:42 ]

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 16:14
Ik ben inmiddels iets verder. Het is mij 1 maal succesvol gelukt om in te loggen op het 2003 domain.
Ik begin te vermoeden dat de default domain policy hier roet in het eten aan het gooien is. Ik ga het vanavond op een andere pc proberen die een adsl verbinding heeft. Ik denk namelijk dat het met slow network connections te maken heeft. Ik laat morgen weten of het gelukt is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoezo Default Domain Policy dan?
Daar heb je als het goed is geen drol aan veranderd buiten password requirements.

En wat bedoel je precies met het verhaal dat je als je op die laptop inlogt wel je DNS resolving hebt?

Gebruik je die XP doos als VPN router voor achterliggende dozen soms?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device