Twinview: 1 PC, 2 muizen en 2 toetsenborden

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 14:55

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Is het mogelijk om een twinview te creeren, waarbij op 1 PC, 2 beeldschermen worden aangesloten (twinview ) en waarbij je separaat de beeldschermen kunt aansturen met 2 verschillende muizen en toetsenborden.

Ik heb nu ook een twinview configuratie, maar goed die bedien ik uiteraard met 1 muis en 1 toetsenbord. De mouse-pointer schuift dan van het ene naar het andere scherm. Nu wil ik een configuratie maken, waarbij je dus 2 muizen hebt en de ene muis alleen reageert op beeldscherm 1 en de andere alleen op beeldsherm 2, zo ook met het toetsenbord.

Op twee schermen wil ik dan allebij in Word kunnen werken bijvoorbeeld.

Ik denk zelf niet dat het mogelijk is, maar ik hoop het wel.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Dan kun je beter 2 'lege' pc's neerzetten en die een terminal services connectie laten maken met de dikke pc..

Download my music on SoundCloud

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Linux en X gebruiken? Gemakkelijkste met een tweede, oude, PC erbij en die remote laten werken op de hoofd PC.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik wil geen extra ruimte in beslag laten nemen door die "lege" PC.

Mijn situatie (doelstelling):

1e etage staat de PC en is tevens de werkkamer. Begane grond wil ik aan de muur een TFT scherm (deze heb ik extra over) aan de muur bevestigen en daaronder een klein plankje monteren waar alleen een plat toetsen bord en een muis op komt te staan.
Ik wil hierachter dus full control hebben op de PC die op de 1e etage staat. Met een KVM extender zou het ook kunnen, alleen neemt die de muis en toetsaanslagen over. Dat wil ik liever niet.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 16:20
Volgens mij is dit wat je zoekt ?
http://www.rose.com/htm/multistationpc.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Sleepie op 20-10-2005 14:33 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Sleepie,

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ongelooflijk, dat is het inderdaad

Ik wil er eigenlijk ook nog wel een audiosignaal bij hebben, kun je die ook zo snel vinden, haha.

Ben druk bezig om deze extra functionaliteit in de multistation PC unit erbij te vinden. Als je er 1 hebt gevonden dan hoor ik het GRAAG. ;)

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 16:20
M. Mulder schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:48:
Sleepie,

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ongelooflijk, dat is het inderdaad

Ik wil er eigenlijk ook nog wel een audiosignaal bij hebben, kun je die ook zo snel vinden, haha.

Ben druk bezig om deze extra functionaliteit in de multistation PC unit erbij te vinden. Als je er 1 hebt gevonden dan hoor ik het GRAAG. ;)
Geen idee. Ik blader hier nog wel eens door het boekje van Misco heen (die verkopen deze dus) en toevallig was laatst m'n oog hierop gevallen :)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Zal deze http://www.rose.com/htm/crystalview.htm nu ook separate schermen aanmaken. Of zijn de beide schermen een kloon ?

Afbeeldingslocatie: http://www.rose.com/htm/images/CRV-app270.jpg

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Andere oplossing (maar een stuk duurder waarschijnlijk)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Grappige oplossing, maar ik moet wel een behoorlijke afstand overbruggen, dus dan wil dit systeem sowieso niet, tenzij je een kvm extender erbij gebruikt.
Met dit systeem moet ik m'n PC gewoon laten vervangen, hmm dat was niet de bedoeling. Toch goed dat je mee hebt gedacht en deze mogelijke oplossing hebt gepost.

We zoeken weer verder ;)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Is er al iemand die de multistation PC (http://www.rose.com/htm/multistationpc.htm) heeft gespot met audio aansluiting.

Hoe zou ik anders het audiosignaal kunnen transporteren. Simpel een audio-transmitter er tussen zetten zal wel niet gaan om dat de PCI-kaart van Rose a.h.w. alles overneemt en daar zit de audio niet bij.
Pagina: 1