Exchange 2003 mailen vanaf een alias

Pagina: 1
Acties:

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Topicstarter
Ik heb een exchange 2003 installatie met daarin een aantal users met meerdere email adressen (totaal verschillende domeinen) en voor buitenaf is het de bedoeling dat het ook 2 verschillende bedrijven lijken.

nou is het makkelijk om iemand "send on behalf of" rechten te geven, maar wanneer ik een gebruiker vanaf een alias wil laten mailen die op zijn eigen mailbox/account werkt het echter niet. natuurlijk kan ik het standaard adres veranderen en dan mailt de gebruiker van een aander adres maar ik wil de gebruiker echter zelf de keuze geven om dit te doen door hem bijv zelf het from adres in te laten tikken.

ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals de gebruiker heel wat meer rechten op zijn eigen account geven en zelf zichzelf in "send on behalf of" zetten :p

enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
ik draai win2k3 met exchange 2003 bijde sp1 de mail client is outlook 2003.

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 21:33

-TAZZ-

X

Misschien heb je hier wat aan.

http://www.ivasoft.biz/setfrom.shtml

Natively you cannot set up the default From or Reply-to address value for MS Outlook 2000 Corporate/Workgroup mode or for MS Outlook 2002/2003. This utility allows you to insert any address/alias that you need automatically to the "From:" and/or "Have replies sent to:" field for each outgoing message.

I have tested SetFrom with Outlook 2000/2002/2003 under MS Windows 98/ME/2000/XP

[ Voor 4% gewijzigd door -TAZZ- op 20-10-2005 15:17 ]

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Topicstarter
Aah thanks die ziet er veelbelovend uit,
ik ga hem eens testen.

Verwijderd

MOve PNS > SA