Toon posts:

!HELP! MIJN NIEUWE PC...

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik wil binnenkort een nieuwe pc kopen omdat ik mijn vaak vastlopende en niet ME compatibelle pIII450 @ 558 zat ben

mijn idee voor de configuratie is

AMD T-bird 1,2GHz.
Goed mobo ervoor met raid ! (help me ff aan de naam...)
256MB pc133 geheugen
FK-320 Bigtower met 300 watt voeding
GOEDE COOLER VOOR CPU (geef ff tips!)
DVD Creative/NEC/LG 12x40x IDE
Plextor 12x10x32a burnproof
19" Belinea 106030 .26
MSI GeForce2 mx tv out retail
30Gb maxtor 7200r u100
twister/wisecom 10/100 netwerkplank
logitech optical wheelmouse
1,44 FDD offcource :)
VERDER NOG EEN US KEYBOARD

sorry voor de caps!

graag ff jullie meningen en of opmerkingen..

geluidskaart SB 1024 live zet ik over uit mijn huidigge pc..

GrTz. J

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50

The Legend

*Plop*

Search ff zou ik zeggen :)

- KT7 Raid :? wel een goeie
- Spire Golden Orb t/m 1,5 gighz
- M$ Internet Keyboard (Pro)

Verder een leuke config :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 16:07 schreef The Legend het volgende:
Search ff zou ik zeggen :)

- KT7 Raid :? wel een goeie
- Spire Golden Orb t/m 1,5 gighz
- M$ Internet Keyboard (Pro)

Verder een leuke config :)
als ik dat erbij optel kom ik op ongeveer hfl. 4500,- uit... hmmz... dat is dus als ik het allemaal bij dezelfde winkel haal...

laat ik maar es op zoek gaan naar de onderdelen appart...

bedankt...

GrTz. J

Verwijderd

Alpha PEP 66-T koeler (sinds ik Alpha heb , koop ek niks anders meer !) .

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Die topic-header is echt asociaal. Ze zouden mensen met zo'n header voor een vuurpeleton moeten zetten. Het lijkt alsof de hele wereld vergaat terwijl er niks aan de hand is, en de persoon in kwestie gewoon ff graag de aandacht wil trekken :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraagtoch ook duidelijk om hulp...

ik vondt het nl. een ramp dat ik geen idee had welk mobotje ik moest halen...

Bedankt voor de tips !

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 18 januari 2001 09:00 schreef 5chaap2k het volgende:
Ik vraagtoch ook duidelijk om hulp...

ik vondt het nl. een ramp dat ik geen idee had welk mobotje ik moest halen...

Bedankt voor de tips !
Yeah sure.. Er is maar 1 mainboard voor socket-A met RAID, en die kent elke tweaker (ja ok, er is nu een nieuwe versie van).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 12:51
Exirion,
je hebt gelijk. Een topic-header als: 'wie helpt mij met mijn nieuwe compuconfig' dekt de lading beter.
Dus Schaap2k, NOOIT meer doen. Anders ben je hard op weg naar shoarma2k. :9~

Het is vast wel mooi weer buiten.

Verwijderd

Doe die IDE cdrom/writer er nu maar uit en pak braaf een SCSI. Een wereld van verschil!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 18 januari 2001 09:53 schreef Dee-ehn het volgende:
Doe die IDE cdrom/writer er nu maar uit en pak braaf een SCSI. Een wereld van verschil!
En een heelal van verschil in je spaarpot ;)

Verwijderd

Tja dat wel maar als je wilt sparen zijn er dingen waar je denkelijk beter op kunt sparen dan op SCSI componenten.....

Ofschoon.... wat kost het extra? 300 piek? dat is niet eens 10% van de nieuwwaarde van je pc dus dat kan toch wel....

Verwijderd

Topicstarter
als ik dit allemaal via i-net bestel kost het me 4789,--

is dit een redelijke prijs ?

GrTz. J

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 18 januari 2001 10:05 schreef Dee-ehn het volgende:
Tja dat wel maar als je wilt sparen zijn er dingen waar je denkelijk beter op kunt sparen dan op SCSI componenten.....

Ofschoon.... wat kost het extra? 300 piek? dat is niet eens 10% van de nieuwwaarde van je pc dus dat kan toch wel....
Volgens mij weet je niet waar je over praat! Zoek maar eens een 40GB SCSI harddisk.. Ben je tussen de 2,5 en 4 keer zoveel voor kwijt als een 40GB UDMA harddisk. En zoooo groot is de winst van SCSI ook niet meer dat het dat prijsverschil waar is |:( Het scheelt alleen op die harddisk dan al ruim 1000 gulden, en op je CD Writer ook een paar honderd gulden, plus dat je mainboard duurder is. Heb jij dat over voor een kleine snelheidswinst? Moet je zelf weten :)

Verwijderd

Exirion heeft ongelijk "SCSI" RULES!!!!

Raid heeft bij IDE niet veel nut, bij SCSI wel. Adaptec is redelijk met RAID-Controllers, ICP-VORTEX is beter.

So burn IDE!

Verwijderd

Ik zou in geen geval WINME installeren, als er iets nutteloos is is het WINME, je kunt beter win98se installeren of natuurlijk win2k

Verwijderd

voor nederlandse prijzen valt dit reuze mee moet ik zeggen....

Verwijderd

als je je cd lezer en burner maar al eens scsi hebt dat is een enorm verschil, ook kwalitatief..... en dan kun je gewoon een adaptec scsi kaartje (2904) kopen voor 100 piek dat is ruimschoots genoeg!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, dat weet ik want ik heb zelf ook een SCSI CD Writer ('t is maar 4x maar toch) met Adaptec SCSI kaart. Maar als je een RAID van 2*40GB wil hebben dan betaal je bij SCSI toch 2000 gulden meer dan voor een ATA100 RAID systeem, en dat is het mij in ieder geval niet waard.

Verwijderd

Dat is idd een beetje teveel van het goede ja... tenzij je natuurlijk onlangs een willekeurige jackpot hebt gewonnen :)

Verwijderd

Maareuh een SCSI cd writer (en cdrom) is enorm lekker.... of die IDE nu wel of geen burnproof heeft!
Ik heb een 12/10/32 IDE plex thuis gehad maar die heb ik toch maar heeeeel snel verwisseld voor een 12/10/32 SCSI plex dat was stukken beter!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tja, ik gebruik m'n systeem nooit als ie aan het burnen is (just for sure). Maar hij doet alles on the fly ook foutloos, en hiervoor gebruikte ik tot voor kort gewoon nog een Asus 40x CD-ROM. Ik denk dat als je je systeem gewoon met rust laat als ie aan het burnen is, dat je dan ook wel op 12x en 16x kan burnen met een IDE burner.

• Postman
  • Laatst online: 15-08 20:11
4500 of meer voor deze config?? Ik heb een vergelijkbaar systeem gekocht voor maar 3000 en dat dan 2-3 maanden geleden>:)

Oh ja, vergeten. SCSI zuigt. Het is gewoon te duur wil je echt betere prestaties hebben als IDE-Raid.

Verwijderd

SCSI zuigt?? Onder welke steen heb jij de laatste 10 jaar geleefd???
Als SCSI zo kut is, waarom lopen MAC's, Alpha's, IBM servers, Compaq servers enz enz allemaal op SCSI en eentje op IDE?? Lijkt me geen toeval hoor.....

Verwijderd

Pak nou een's een Raid-controller van ICP-VORTEX met 128mb pc100 ecc onboard met 2 keer een cheetah X15 dan zijn 100mb en meer per sec. geen probleem meer. En iedereen die iets tegen SCSI heeft moet maar bij z'n trage IDE blijven.

Verwijderd

Koop een Alpha PEP66 cooler. Heb ik ook. En ik zou een andere videokaart nemen, je hebt een 1200mhz TB en dan "maar" een MX. Koop dan een GF2 of een Ati ofzo... (8>

Greetz

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 15:06 schreef 5chaap2k het volgende:
Hoi allemaal,

ik wil binnenkort een nieuwe pc kopen omdat ik mijn vaak vastlopende en niet ME compatibelle pIII450 @ 558 zat ben

mijn idee voor de configuratie is

AMD T-bird 1,2GHz.
Goed mobo ervoor met raid ! (help me ff aan de naam...)
256MB pc133 geheugen
FK-320 Bigtower met 300 watt voeding
GOEDE COOLER VOOR CPU (geef ff tips!)
DVD Creative/NEC/LG 12x40x IDE
Plextor 12x10x32a burnproof
19" Belinea 106030 .26
MSI GeForce2 mx tv out retail
30Gb maxtor 7200r u100
twister/wisecom 10/100 netwerkplank
logitech optical wheelmouse
1,44 FDD offcource :)
VERDER NOG EEN US KEYBOARD

sorry voor de caps!

graag ff jullie meningen en of opmerkingen..

geluidskaart SB 1024 live zet ik over uit mijn huidigge pc..

GrTz. J
Niet ME compatible? LOLROFLMAOPIMP, ga jij maar effe een computers for dummies boek kopen :P

Bovendien sucked ME, gebruik toch win2k godverdomme.

Verwijderd

Neem geen golden orb, maar gewoon een chrome orb en een TB 1000, scheelt een hoop geld en koop daarvoor een GF2 i.p.v een MX.

• Postman
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op donderdag 18 januari 2001 14:47 schreef Dee-ehn het volgende:
SCSI zuigt?? Onder welke steen heb jij de laatste 10 jaar geleefd???
Als SCSI zo kut is, waarom lopen MAC's, Alpha's, IBM servers, Compaq servers enz enz allemaal op SCSI en eentje op IDE?? Lijkt me geen toeval hoor.....
Onder dezelfde steen als jij hebt geleefd>:)

Nee ff serieus, ik bedoelde eigenlijk dat SCSI voor een thuisgebruiker niet interessant is omdat je voor echt betere performance (in vergelijking met IDE) SCSI hardware moet kopen die 2-3 keer zo duur is.

Dat ze in servers SCSI stoppen snap ik, IDE heeft zijn beperkingen. Maar dit gebeurt dan ook veelal door bedrijven. Maar weinig particulieren kopen een compleet nieuwe SCSI server (of ze gebruiken oude hardware of ze zijn heel erg rijk).

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Op donderdag 18 januari 2001 12:19 schreef Psycho_Dad het volgende:
Exirion heeft ongelijk "SCSI" RULES!!!!

Raid heeft bij IDE niet veel nut, bij SCSI wel. Adaptec is redelijk met RAID-Controllers, ICP-VORTEX is beter.

So burn IDE!
Hmz.. dat SCSI rules, moet je zelf weten en dat geloof ik best...
Maar als je gaat zeggen dat IDE raid niet veel nut heeft, ben je écht poep aan het praten... Met een goede config (twee dezelfde HD's) kun je met raid 0 bijna een verdubbeling krijgen qua data transfer. (minus acess-time natuurlijk, die halveert niet).

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Enne 5chaap2k, hoeveelste account is dit van je inmiddels..? Al je andere gebanned..?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 12:21 schreef tineau het volgende:
Ik zou in geen geval WINME installeren, als er iets nutteloos is is het WINME, je kunt beter win98se installeren of natuurlijk win2k
One answer...

Op deze pc gaat ik windows whistler proffesional testen...

GrTz. J

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 16:33 schreef Obi het volgende:
Enne 5chaap2k, hoeveelste account is dit van je inmiddels..? Al je andere gebanned..?
hmmz... _schaap2k_ was zonder reden geblocked (kon nie meer posten...)
En dat terwijl ik me sinds mijn 1e ban gewoon volgens de regels heb gedragen... maarjah.. ik zit er niet mee om steeds een nieuw account te moetten aanmaken...

heb verder toch nix te doen !

GrTz. J
Pagina: 1