[Stomme vraag]Tooltje om op datum te kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Het is zo simpel, maar errug handig.
Voor een migratie heb ik een freeware tool nodig die op datum directories kan kopierenverplaatsen.
Ik had wel wat gevonden: AllwaySync en SyncBack, maar die werken toch niet helemaal zoals ik wil.
Liefst hebben we een tooltje waarin een directorystructuur wordt afgebeeld en waarin het mogelijk is om een selectie te maken a.d.h.v. de datum van aanpassing (voor en na datum) d.m.v. selectie vakjes ofzo, zodat je zelf bestanden kan toevoegen of verwijderen uit de selectie.
Ook zou het handig zijn om te kunnen kiezen dat lege directories niet worden meegekopieerdverplaatst. Het is op zich niet heel erg als dit er niet in zit, omdat ik er een apart tooltje voor heb gevonden, maar het zou wel handig zijn.

Heeft iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Zarc.oh op 20-10-2005 16:46 . Reden: De tool moet dus kunnen verplaatsen i.p.v. kopieren (a.u.b. een title change) ]

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

als dat GUI niet vereist is kun je eens XCOPY proberen.
start - run > CMD
en dan XCOPY /?

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:16:
als dat GUI niet vereist is kun je eens XCOPY proberen.
start - run > CMD
en dan XCOPY /?
Oh stom van me, het tooltje moet eigenlijk moven, niet kopieren |:(
Xcopy had ik al voorgesteld, maar het moest toch echt gemoved worden.
In principe van het wel, maar xcopy kan alleen na een datum kopieren, het gaat er eigenlijk om dat een bestaande mappenstructuur gescheiden wordt in een deel voor archivering (nee, compressietools waren ook out of the question) en een deel gaat mee naar de nieuwe productieomgeving.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

xxcopy is voor dit soort handig, maar ik weet niet of ie inmiddels zelf kan moven ipv kopieren.

Wel een hint:
One approach would be to use XXCOPY to produce a list of the files that it
_would_ copy, and use the batch-file "for" command to run one "move" command for
each such file.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mrBussy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-07 13:06

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:47:
xxcopy is voor dit soort handig, maar ik weet niet of ie inmiddels zelf kan moven ipv kopieren.

Wel een hint:

[...]
Met deze hint is het misschien net zo slim om gewoon wel echt XCOPY te doen en de gecopyde files daarna middels het obscure DEL commando te verwijderen ;)

Overigens ga ik je voor gek verklaren als je dit testgewijs gaat moven. Je kunt beter copyen in twee batches: één keer wat je migreert en één keer alles wat je juist NIET migreert (en dus archiveert) en die twee batches apart op DVD gooien en naar de andere server verhuizen. Als er dan wat mis gaat kun je makkelijk vergelijken met de originele situatie en je kan héél eenvoudig terug.

In de live data muk moven naar een andere lokatie lijkt me linker dan je wilt. bovendien is de methode die ik beschrijf met XCOPY te doen en de jouwe niet :)

Knet
XCopy Supapimp :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
Robocopy lijkt mij ook wel een goeie?

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:47:

Wel een hint:
[...]
Ik zal het eens bekijken.
Ken ik ook nog niet, zal mijn blik hier ook eens op werpen.
Open Source = Good :D
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:04:
[...]

Met deze hint is het misschien net zo slim om gewoon wel echt XCOPY te doen en de gecopyde files daarna middels het obscure DEL commando te verwijderen ;)

Overigens ga ik je voor gek verklaren als je dit testgewijs gaat moven. Je kunt beter copyen in twee batches: één keer wat je migreert en één keer alles wat je juist NIET migreert (en dus archiveert) en die twee batches apart op DVD gooien en naar de andere server verhuizen. Als er dan wat mis gaat kun je makkelijk vergelijken met de originele situatie en je kan héél eenvoudig terug.

In de live data muk moven naar een andere lokatie lijkt me linker dan je wilt. bovendien is de methode die ik beschrijf met XCOPY te doen en de jouwe niet :)

Knet
XCopy Supapimp :)
Hmmm ik weet niet of het slim is om bestanden te kopieren en dan via een ander commando weer te verwijderen, omdat de kans op fouten zo iets groter is.
Ik heb er wel aan gedacht om op in 2 stappen te kopieren, maar dan moet XCOPY zowel bestanden kunnen kopieren van voor een datum als na een datum, maar dat kan dus niet.

In de productieomgeving is er natuurlijk niemand meer die nog bestanden open heeft en bovendien worden de bestanden natuurlijk eerst lokaal verplaatst, niet meteen naar een andere lokatie.
Archie_T schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:08:
Mij ook onbekend, zalles ff kieken.

[ Voor 6% gewijzigd door Zarc.oh op 21-10-2005 08:47 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:42

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Archie_T schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:08:
Yep, robocopy uit de Resource Kit kan werkelijk met alle opties kopieren / verplaatsen. Via een extra Add-on (Robocopy GUI), ook een grafische schil te krijgen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1