Toon posts:

[Exchange 2003] Zelfde e-mail adres voor 2 accounts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag de mogelijkheid hebben om twee accounts van hetzelfde mailadres te voorzien voor uitgaande e-mails zodat de ontvanger ziet waar deze vandaan komen.

Ik heb dit eerder werkend gehad op mijn Exchange 2003 maar op een vreemde manier is er een probleem opgetreden met een mailbox waarna ik het niet meer goed kreeg.

Als ik beide accounts hetzelfde e-mailadres geef wordt de mail die je naar het adres van die gebruikers stuurt gebounched. Wanneer je er één weghaalt is het probleem opgelost.

De situatie is als volgt.

Account1 krijgt de e-mail binnen en hiervan wordt automatisch een kopie doorgestuurd naar Account2. Deze regel is ingesteld in Echange. Ik kom er alleen niet meer uit hoe ik er voor zorg dat Account2 alleen een adres voor verzenden kan gebruiken, dus het adres van Account1.

Ik heb al een tijdje gezocht, geef het nu toch op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou hier graag nog enig advies in willen hebben. Iemand een idee ?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hangt er denk ik vanaf welke email client je gebruikt, het lijkt me dat je op de computer van account2 de email client zo moet configgen dat hij een andere afzender gebruikt.

...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Send on behalf of rechten geven, maar geen verdere mailboxrechten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het op Exhange niveau gaat zal het zaar geset moeten worden naar mijn idee. De client zend ook via exchange, dus dit werkt opzich wel voor het verzenden maar niet voor het ontvangen omdat exchange niet meer weet naar welke box het toezet moet worden, hij kan als het ware niet kiezen.

Het kan dus wel, ik heb het eerder eens gedaan, dat werkte, maar ik weer echt niet meer hoe |:(

Uitgaand maakt opzich weinig uit, Echange kijkt gewoon of hij kan verzenden en plukt bij de gebruiker het mailadres weg wat je ingesteld hebt als SMTP en zendt dit mee. Probleem is echter dat hij dit mailadres dus ook ziet wanneer hij het in de mailbox moet gooien, Exchange ziet dan 2z hetzelfde adres en weet het dan even niet. Hiervoor zou ik graag zien dat Exchange maar 1 gebruiker met dat adres ziet en de rest regel ik dan wel via een Exchange-copy dat je in het profiel van iemand kan instellen.

Het verhaal heeft dus eigenlijk 2 kanten, verzenden EN ontvangen. :X

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nieuwe user, met eigen mailbox. Die instellen dat mail doorgestuurd wordt naar distributielijst@domein.nl? Users beide send on behalf rechten geven? En dan het "from" veld aan?

Of beiden rechten op de gedeelde box en die in Outlook openen zodat ze uit de zelfde mailbox werken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:58:
Nieuwe user, met eigen mailbox. Die instellen dat mail doorgestuurd wordt naar distributielijst@domein.nl? Users beide send on behalf rechten geven? En dan het "from" veld aan?

Of beiden rechten op de gedeelde box en die in Outlook openen zodat ze uit de zelfde mailbox werken?
Optie 1 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier nog niet uit gekomen, iemand nog een tip voor me ?

Verwijderd

Topicstarter
Is dit zo weinig gebruikt dat men zo weinig reageert op dit topic ?
Pagina: 1