Toon posts:

problemen A7V600 en radeon 9600 XT/TD

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ZO eindelijk gelukt om iets gepost te krijgen...

Hey mensen, ik heb jullie hulp nodig.
Mijn systeem:
- AMD Athlon XP 3000+ OEM
- Asus A7V600
- ATi Radeon 9600 XT/TD

Ik heb al sinds de aankoop van dit systeem zo'n jaar geleden problemen. Het begon met problemen met de videokaart. Elke keer werd ik een spel uitgegooid, kreeg ik zomaar een blauw scherm of gaf mijn monitor aan dat ie out of range was. Diverse andere drivers geprobeerd en op een gegeven moment had ik de goede te pakken. Lekker verder gamen en paar weken later diende volgende problemen zich aan, nu met het geheugen, paar instellingen veranderd en geheugen werkte weer naar behoren. Weer paar weken later. Harddisk failure, array broken, de ene crash na de andere. Enige optie, formatteren. Dat gedaan, compu deed het weer, maar na een tijdje begonnen de problemen weer van voor af aan. Waar ligt dit nu aan? Is mijn mobo naar de klote? Of iets anders?
alvast bedankt,
Sjaak

Verwijderd

Topicstarter
waarom reageert nou weer niemand?

Modbreak:Kicken binnen 24h is niet de bedoeling. Neem Algemene gedragsregels (Netiquette) ajb nog even door, dan weet je een beetje hoe het werkt hier :)

[ Voor 74% gewijzigd door Pollewob op 21-10-2005 07:38 ]

Verwijderd

PMG FAQ
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen

En je topic binnen 24 uur kicken is niet nodig .. reageren mensen op ten duur echtwel

Verwijderd

Topicstarter
Het grootste probleem zie ik nu is dat de fps veel te laag zijn. Waar kan dat aan liggen? Ik heb de nieuwste driver al geinstalleerd voor de videokaart.

Verwijderd

Post even je volledige systeemspecs en wat voor voeding heb je precies?

Verwijderd

Topicstarter
Ik run Windows XP service pack 2
de nieuwste driver van Ati. de Catalyst 5.10.
De voeding zat al in mijn kast, Aopen QF50A Miditower 300 Watt staat erop. weet niet of dit is wat je wilt weten.

Verwijderd

Je volledige specs wilde ik weten ;)

Harddisk etc etc. Als je 1 en ander in je pc hebt hangen kan die 300W wel eens aan de kleine kant zijn namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
ok,
noem ik alles op wat erin zit:
- 1024 MB Mushkin PC3200
- 2 x 120 GB Western Digital
- een DVD brander en CD-Rom en diskette drive
- en 2 case koelers en een voor de processor

verder zit er niet meer in.

Maar nu heb ik net met een frame rate van rond de 20 nog net Age of Empires III kunnen spelen, hopelijk houdt ie dat nu wel vol. Hij deed het ineens nadat ik met benchmark 3DMark03 een paar tests had gedaan...

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:25
het lijkt erop dat je voeding te zwak is

zet ook je agp snelheid op 4x ipv 8x, ik had dezelfde mobo-videokaart combo en mijn systeem werd instabiel als ik agp 8x had ingesteld

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:54:
ZO eindelijk gelukt om iets gepost te krijgen...

Hey mensen, ik heb jullie hulp nodig.
Mijn systeem:
- AMD Athlon XP 3000+ OEM
- Asus A7V600
- ATi Radeon 9600 XT/TD

Ik heb al sinds de aankoop van dit systeem zo'n jaar geleden problemen. Het begon met problemen met de videokaart. Elke keer werd ik een spel uitgegooid, kreeg ik zomaar een blauw scherm of gaf mijn monitor aan dat ie out of range was. Diverse andere drivers geprobeerd en op een gegeven moment had ik de goede te pakken. Lekker verder gamen en paar weken later diende volgende problemen zich aan, nu met het geheugen, paar instellingen veranderd en geheugen werkte weer naar behoren. Weer paar weken later. Harddisk failure, array broken, de ene crash na de andere. Enige optie, formatteren. Dat gedaan, compu deed het weer, maar na een tijdje begonnen de problemen weer van voor af aan. Waar ligt dit nu aan? Is mijn mobo naar de klote? Of iets anders?
alvast bedankt,
Sjaak
Je voeding overlijdt... geloof me i've been there :P
Rey Nemaattori in: Algehele systeem malaise

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03
Zelfde mobo/videokaart combo met een zalman voeding 350watt, geen problemen. Dus zou heel goed je voeding kunnen zijn.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is nu dood, hij gaat niet meer aan. Ik neem aan dat de voeding het begeven heeft. Wat raden jullie aan voor nieuwe voeding?

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:04:
Mijn computer is nu dood, hij gaat niet meer aan. Ik neem aan dat de voeding het begeven heeft. Wat raden jullie aan voor nieuwe voeding?
Als je echt een goedkope voeding wil, neem een ASUS 450 Watt voeding. Goed merk, nooit problemen gehad, en een prijs van onder de 25 Euro. Mocht je iets meer geld willen besteden raadt ik je een Antec voeding aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Lawrentium op 21-10-2005 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding was niet de veroorzaker van de dood van mijn compu, het was een draadje van mij processorkoeler die in diezelfde koeler is terecht gekomen en heel de fan heeft verneukt. heb nu een nieuwe besteld en ook meteen een nieuwe voeding, van Q tec 400 W. Die was lekker cheap, onder de 20 euro. Die Asus 450 W heb ik niet onder de 25 euro kunnen vinden.

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 17:40
Je kunt beter geen Qtec nemen, omdat Qtec zeer slechte voeding is.

Op het werk had ik een PC met een Qtec voeding. De Q-tec 4pins connector was bruin geworden en gaf slechte waardes in de volt-lijnen.

Nu heb ik die PC een Zalman voeding van 400 Watt erin gedaan.

PC specs:

P4 530 3 Ghz processor
Asus P5GD1 moederboard
ASUS EAX300se videokaart
Maxtor 200 GB S-ata Harde schijf
A-open brander 1608/ARR
twee Zalman 8x8 Casefans
Zalman 400 Watt voeding

Je kunt beter wat meer geld voor een voeding betalen, dan dat je PC problemen geeft. Een voeding kiezen van Minmaal 50 Euro.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu net de nieuwe voeding geinstalleerd en heb meteen geformatteerd omdat hij niet in windows wilde opstarten. Hij geeft nu meteen al een error met de harddrive, hij geeft steeds een warning voor data loss. Ik gebruik SATA RAID maar dat lijkt niet te werken, ook als ik de RAID eraf haal wat niet kan maar dat ik de 2 harddrives die ik heb (Western Digital) met RAID SPAN gebruik geeft hij aan dat een van de twee beschadigd is. En nu geeft ook de videokaart weer problemen en problemen die ik daarvoor nog niet had zoals strepen in het beeld en continu vastlopen van het beeld. Is het moederbord nu het probleem? Of is het iets anders. De voeding is nu 400 Watt dus lijkt me niet dat dat het is.

Verwijderd

Topicstarter
hey beste tweakervrienden,
ik heb weer een probleem. Ik blijf problemen houden ik wordt er echt gestoord van. Ik heb dus een nieuwe voeding gekocht van 400 Watt, het is een billig ding die veel te vele lawaai maakt maar goed het is wel meer watt. Maar nu is na een paar weken weer alles gecrasht. Windows wil niet meer starten. Heb geprobeerd te recoveren maar dat wil niet lukken. Wat kan er nu zijn. Is een van de harde schijven stuk, of iets met het moederbord. Ik weet het allemaal niet meer en sta op het punt dat hele ding waar al veel te veel geld en moeite heeft gezeten naar een computerwinkel te brengen. Heeft iemand nog advies wat minder geld gaat kosten?
Alvast bedankt,
Simon

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Doe eens chkdsk, misschien zit die hd vol met bad clusters of een paar.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan, hij gaf vrij snel aan dat er errors inzaten... en hij onderbrak daardoor de chkdsk

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Ik laat voor nu even de voeding buiten beschouwing en ga me op de andere hardware concentreren.

Genereert Windows een blauw scherm bij het crashen? Nee, laat het dan een blauw scherm genereren. Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Eigenschappen --> Opstart en herstelinstellingen --> Vink nu af " computer automatisch opnieuw opstarten".

Vanaf nu krijg je een blauw scherm als WIndow crasht. Dat bevat in de regel een code (zoiets als 0x0000008B), een fout naam (zoiets als IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL) en een bestand dat bij de crash betrokken kan zijn. Kijk met de code en naam eens hier: Windows XP en 2000 BSOD guide . Zoek ook eens met Google met de naam en de code.

Bekijk de logs van Windows eens. Start --> Configuratiescherm --. Systeembeheer --> Logboeken. Laat weten wat je daar vind of niet vind.

Test je geheugen eens met Windiag van Microsoft. Let het zeker programma zeker 10 rondes maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het wel willen doen maar ik kom windows helemaal niet meer in... hij geeft bij het opstarten aan dat er een file corrput is in de system32 map. En ik heb al eens een mem test gedaan en dat gaf gewoon goede resultaten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 20:48 ]

Verwijderd

ik heb dezelfde problemen gehad,vastlopers in spellen,blauwe schermen,cpu improper speed etc etc.

spec:
amd 2600+xp
512mb2700 en 512mb3200 corsair
9800pro
coolermaster voeding 450w
asus a7v600-x
160gb samsung spinpoint sata
xp prof sp2(toen)

mijn oplossing was xp prof installeren zonder sp2 en het bios resetten (+2675a omegadriver)
nu draait het als n zonnetje...

hoop dat je er wat aan hebt...

Verwijderd

Merkwaardig, dat je met sp1 dat niet hebt en SP2 wel, alsof SP2 een update erin gooit van mischien je AGP of GART of iets anders waardoor het wel vastloopt.

Is een update van al je drivers niet mischien een optie dan ?

Verwijderd

nieuwe en oudere drivers diverse malen geprobeerd,dit gaf de zelfde problemen.
ook in combinatie met n fresh xp sp2 installatie.

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Als je errors krijgt bij chkdsk en hij kan zelfs de check niet afronden zou ik toch ernstig gaan twijfelen aan de integriteit van je hd, ik denk dat deze dan flink naar de knoppen is. Dat lijkt mij een afdoende verklaring. Draai je systeem eens op een andere hd. Misschien heb je een oude tien gieg liggen. Zet daar windows af en gaat eens lomp testen. Draai zware applicaties of een rondje 3d mark 05. Kan je direct je 9600 testen want daar begon je over in october.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle nieuwste drivers geinstalleerd, ook voor de videokaart, die heeft uiteindelijk ook niet echt problemen meer gegeven. Bij mijn moederbord zat een driverinstallatie cd met een VIA RAID tool erop en die geeft telkens na formatteren aan dat een van de harde schijven stuk is. Kan er nu vanuit gaan dat die harde schijf ook echt stuk is of moet ik dat eerst nog testen. Het was geen goedkope in ieder geval...
thanks voor alle hulp so far.

Verwijderd

Flash eens je bios met een recentere (niet beta) versie. wie weet raak je er een heel eind mee vooruit!

mvg
mooseman007

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:01
Test die HDD even in een pc van iemand anders.

En die q-tec 400: slechte aankoop. Tel de waarden eens op en je komt er achter dat die beestjes amper 300W leveren. Hoeveel mensen ik wel niet heb horen klagen over een gefrituurde PC door een q-tec. Als je nog eens geld overhebt, doe er dan aub een andere voeding in.

Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 3"
Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 3"

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude 300 Watt voeding zat standaard in de Aopen kast. Er staat op Component Pro, kan ik die dan beter terug stoppen? Als mijn compu het weer doet zal ik nog es kijken naar een andere voeding maar daar moet ik dan weer voor gaan sparen.

Verwijderd

Topicstarter
is het nog mogelijk om wat word bestanden ed. te redden voordat ik weer opnieuw ga installeren.
Ik krijg bij het opstarten een melding dat er een file missing of corrupt is in de map /windows/system32/config/system is dat op een of andere manier nog te fixen?
Pagina: 1