Toon posts:

ADSL zelfbouw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand tips voordat ik mijn zelfbouwpakket ADSL(usb-poort) binnen krijg?
Je kan het nu kwijt want als het niet lukt en ik kom vragen stellen wil ik geen klachten van "dan had je het maar van te voren moeten vragen!!" ;);)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:42
USB werkt niet (goed) onder Linux. Dus: netwerkkaart nemen als je een Linux-routertje wilt installeren.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

sowieso die netwerkkaart-versie nemen want de USB kan de hogere snelheden niet aan (en de ondersteuning voor USB wil nog wel eens niet goed zijn bij bepaalde os'en). Zou je nog eens willen upgraden naar't fast abbo dan moet je dan ineens weer op andere modem wachten etc etc

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Zorg er snel even voor dat je een ethernet modem krijgt, want usb modem zuigt als de neten

Alleen:           DE GROETJES

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:18
ik moet zegggen dat DAT wel meevalt, ik heb een USB modem, het is wel handig zo'n netwerkkaart te nemen als je dat dure abbo later van plan bent te nemen, het enige wat je later dan hoeft te doen is omschakelen van abbo. Phew... dat was eruit!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat is niet zo mooi. Ik dacht dat het niet zou uitmaken. Maar die usb kan toch wel de basic snelheid aan hoop ik?

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:01
512 KB/s is idd geen probleem, maar ethernet is toch beter, maar voor het basic abbo maakt het niet uit. STEL! dat de KPN de snelheid gaat aanpassen naar boven dan kun je een probleem hebben

Hop,hop,hop!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:51

sus

is druk :+

Op donderdag 18 januari 2001 16:31 schreef basset het volgende:
STEL! dat de KPN de snelheid gaat aanpassen naar boven dan kun je een probleem hebben
grapjas >:)

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
USB 1 heeft toch 12 MBit/sec ??? En ADSL is max 1MBit (MXstream), dus ik zie eigenlijk geen probleem...
Maar goed, een netwerkkaart lijkt me tog wel beter...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
1 Mbit= 128 kb/s
volgens mij zijn ze wel iets sneller...

• slacksoff
  • Laatst online: 11:06
wat een bullshit van die usb. ik heb een usb-NIC aan mun usb poort hangen. daar draait mijn @home kabel op. ik haal 500kb/sec met downloaden.. dat is 500kilobYte... en dat is meer dan die adsl ooit zal halen.

dus het idee dat usb te langzaam is is bullshit. het is trouwens 12mbit. en dat is sowiezo sneller dan wat welke provider hier in nederland aanbied...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op donderdag 18 januari 2001 18:38 schreef slacksoff het volgende:
dus het idee dat usb te langzaam is is bullshit. het is trouwens 12mbit. en dat is sowiezo sneller dan wat welke provider hier in nederland aanbied...
Bij bv. UUNET zijn snelheden van meer dan 12mbit geen enkel probleem.... probleem zit waarschijnlijk eerder in jouw budget :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• slacksoff
  • Laatst online: 11:06
jaahaa :-) als we zo gaan beginnen...
met al het geld van de wereld kun je natuurlijk ook wel een rechtstreekse verbinding naar de ams-ix huren ofzo... ik bedoel dus.. alles wat met een 10mbit kaart kan gaat niet slechter met zon usb ding omdat usb gewoon al meer bandbreedte heeft dus het heeft geen zin om te vervangen

Verwijderd

Effe uitleg :
Max snelheid Ethernet modem : 10Mbit
Max snelheid USB modem : 5Mbit .
Adsl kan tot 10Mbit per lijn , als het ooit zo ver komt met de servers moet je toch een nieuwe modem nemen . Dus zou ik voor de Ethernet gaan . Ook is de Ethernet veel beter van support voorzien . Een USB&Intern werkten voor geen meter bij mij , effe Ethernet eraan en twas in orde !

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
En als je ethernet neemt, dan mag je zelf (evt. later) weten wel merk kaartje je neemt. Als je USB neemt meot je maar afwachten of daar andere (en misschien betere) producten bij komen.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
een gewone klassieke netwerkkaart is handiger als je LINUX hebt. Dit omdat je daarbij makkelijker het aan de praat kan krijgen. Verder is het dacht ik zo dat een USB-versie meer processorcapaciteit gebruikt.

Ik heb binnenkort ok ADSL op een LINUX P-100 (server :)) en ETHERNET DUS

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

10Mbit lijkt me wel een beetje erg optimistisch voor Adsl...
Tenzij je de tel. centrale in de buurt hebt zitten wordt zelfs 8Mbit lastig.

Nog een paar redenen waarom ik denk dat het niet veel sneller wordt dan het nu is:

Wat gebeurd er als iedereen op max. mogelijk Adsl heeft en er veel aansluitingen op 1 koperbundel zitten......
Dat zou wel eens kunnen storen en sneller wordt het daar sowieso niet van.

Verschillende providers met verschillende hardware op 1 kabel is ook niet uitgebreid getest.

--- My 2 cents ---

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Op donderdag 18 januari 2001 18:26 schreef InterCC het volgende:
1 Mbit= 128 kb/s
Helaas........en die 128 kilobyte per seconde haal je ook nog niet eens met alle overhead......max 109 constant....

Nu ff on-topic: USB is makkelijk als je 2k of 95osr2/98/ME draait. En dat ME kun je meteen weer doorstrepen want MxStream werkt niet onder ME, of je moet wat kunstgrepen uithalen. De ethernetversie werkt - uiteraard - met elke netwerkkaart.

en real_raichu70 > ADSL is max 8 Mbit down- en 1 Mbit upstream....niet dat ze dat bij KPN overwegen trouwens. Ik denk trouwens dat ze het woord maximaal alleen kennen in combinatie met betalingsverkeer > niet met dataverkeer |:(

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Op donderdag 18 januari 2001 18:26 schreef InterCC het volgende:
1 Mbit= 128 kb/s
Eh nou nee hoor. Das precies de max speed die je krijgt, 1024 KBit, 1 MBit, 128kB wat je wil, maar dat is het. Over het algemeen haal ik de 110kB wel trouwens.
Wat ik zei is dus gewoon waar :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Als het kan gewoon met NIC nemen, kan je de pc altijd ook aan een ander netwerk hangen. met een usb-nic zit je weer met extra externe zooi die weer een extra wcd nodig hebben, en ze kosten cpu-power die anders mooi voor de }:O gebruikt kon worden

Verwijderd

Ja,

Je kunt zo'n ethernet adsl modem aan een switch/hub hangen. Da's handiger sharen van je connectie. Zo sharen wij bij mij thuis o.a. de connectie.

Als je bovenstaande dingen toch allemaal niet van plan bent, zou ik gewoon zo'n usb modem nemen hoor. Lekker handig installeren e.d.

Rob
Pagina: 1