Veelvoorkomend routerprobleem: WAN dat wegvalt

Pagina: 1
Acties:
  • 706 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 22:17
Ik heb het nu weer bij iemand meegemaakt, dat is de reden dat ik deze topic wil openen. Ik wil weten waarom dit soort dingen gebeuren, hoeveel meer mensen hier last van hebben, en hoe je er vanaf komt.

Het probleem:
Het komt met regelmaat voor dat je gewoon aan het internetten bent en dat opeens de verbinding wegvalt. Uiteindelijk kom je tot de conclusie dat het niet aan je PC of ISP ligt, maar aan de router. Een reset dmv power off -> on is weer voldoende om hem draaiend te krijgen. Dit is zo eens per dag nodig, minimaal. Nu werk ik inmiddels al zo'n 3,5 jaar bij een computerzaak en word ik ook wel eens naar klanten gestuurd. Ik hoor wel eens van klanten dat zij ook met dit probleem zitten. De een heeft er zelfs nog vaker last van dan eens per dag. Ik heb zelf een Linksys router van een paar jaartjes oud, maar ik heb dit ook al zien gebeuren bij een splinternieuwe USRobotics 4ports router.
Van vrienden hoor ik ook dat het bij hun wel eens voorkomt dat ze weer de router moeten resetten.

Ikzelf heb nog wel een interne netwerkverbinding met de router. Ik kan gewoon naar de config page gaan, kan nog andere netwerkgebruikers pingen etc. Alleen het hele WAN gebeuren is weggevallen.

Ik weet niet wat de omvang van dit probleem is, maar wat ik uit ervaring kan vertellen is dat een erg groot percentage dat in het bezit is van een router hier last van heeft.
En nieuwe router aanschaffen zie ik niet als oplossing, omdat dit ook voorkomt bij nieuwe routers.

Wat is dit, waardoor komt dit, wie heeft hier nog meer last van, en wat kun je eraan doen?

/edit:

Ff een toevoeging:
Het komt ook regelmatig voor dat ff de totale connectie voor 1 sec weg is, en dan weer terug is. Dan zie ik ook in de systray even: network cable unplugged, en dan is die melding meteen weer weg. Ik heb dan ook daadwerkelijk even geen connectie. Ook vreemd?

[ Voor 9% gewijzigd door benchMarc op 21-10-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware upgrade doen ? Het lijkt me trouwns erg sterk dat het aan de router ligt.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Wat het precies veroorzaak weet ik niet, wel weet ik dat ik het zelf heb meegemaakt bij een SMC en een Sweex APtje. Ook een E-tech modem ging wel een bokken als er teveel postmappingen in stonden.
Dit zijn natuurlijk niet de beste merken en ik denk dat kwailteit dan ook de oorzaak is voor dit soort dingen. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk en dan wordt er denk ik minder goed naar chips en firmwares gekeken.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:54:
Firmware upgrade doen ? Het lijkt me trouwns erg sterk dat het aan de router ligt.
Ligt zeker aan de router, vooral als je wat veel applicaties open hebt die allemaal het net opgaan. NAT connection tables die vollopen en huppa... dat ga je...

Het vreemde is echter dat de meeste van die routers een of andere flavour van Linux draaien en toch die problemen geven, ondanks dat ikzelf een 'echte' server hebt gemaakt met een oude debian distro op en die geeft NOOIT die problemen.

Als er mensen zijn die daar meer kennis van hebben en weten wat het verschil allemaal is tussen een standalone router die op linux draait en het opstellen van een eigen linux server dan lees ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:58:
[...]

Ligt zeker aan de router, vooral als je wat veel applicaties open hebt die allemaal het net opgaan. NAT connection tables die vollopen en huppa... dat ga je...

Het vreemde is echter dat de meeste van die routers een of andere flavour van Linux draaien en toch die problemen geven, ondanks dat ikzelf een 'echte' server hebt gemaakt met een oude debian distro op en die geeft NOOIT die problemen.

Als er mensen zijn die daar meer kennis van hebben en weten wat het verschil allemaal is tussen een standalone router die op linux draait en het opstellen van een eigen linux server dan lees ik het graag.
voor een router op linux (kant&klaar)` gebruik Smoothwall ofzo, draait hier perfect iig.

[ Voor 86% gewijzigd door consolefreak op 20-10-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
[...]

Dat zijn idd de dingen die ik ook heb horen vallen. Dat er gewoon tèveel NAT connections lopen ofzo.

Firmware upgrades hebben allemaal niks uitgemaakt. Ik heb ze echt àllemaal gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Uhm, wat dacht je van systeem resources? In zo'n routertje en zeker in de goedkopere zit echt niet heel veel geheugen en ook geen bijster snelle cpu. Daar ga je denk ik met je server pc'tje al snel overheen?
Zoals je zelf al zegt gaat het vaak om vollopende tabellen, bijvoorbeeld ook door het enorme aantal connecties dat bijvoorbeeld filesharing programma's openhouden. En schijnbaar is in veel routers dus te weinig ruimte gereserveerd voor die tabellen.
Precies de reden waarom op grote lan aprties ook geen goedkope switches mogen worden gebruikt omdat de kans bestaat dat een MAC tabel volloopt en dat doet je netwerk ook geen goed.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem is al tijden bekent.

Het komt door het feit dat de router gewoon een te zwakke processor heeft, om al het verkeer aan te kunnen.
Zo zie je bv bij mensen die een programma als e-mule gebruiken ( veeel connecties / verkeer) dat de router gaat resetten.

Ik heb dit zelf namelijk ook, op een U.S. Robotics 8054, mijn oplossing -> Hele router uit, in AP mode ( wireless in mijn geval) en je modem ( speedtouch 510) al het verkeer + dhcp laten regelen..

Mijn speedtouch kan het nml wel aan...

/me koopt volgende keer weer een ECHTE router, linksys of 3com :@

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2024

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Heb zelf een Windows Server (2003) als router draaiende. Dit is meteen mijn file/email/vanalles server
Daarvoor hangt een speedtouch 510 adsl modem/router, wat dus ook echt een router is. Deze 2 vallen NOOIT uit en internet werkt altijd prima.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn kabelmodem (Thomson van Chello) .. Tijdens het downloaden met bittorrent springen opeens alle lampjes aan, en weg is de verbinding (draadloos behoud wel gewoon verbinding). Behoorlijk kl*te allemaal :(

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn thomson 510 had dit

maar ook mijn huidige 3com. Opzich werkt het modem wel goed en stabiel, maar na echt hevig gebruik zoals Emule en Bittorrent en het gewone verkeer blijft hij soms 'hangen'. Of dat 1 van de PC's op de ingebouwde switch geen data meer kan zenden en ontvangen, maar de andere wel. Of dat het trager gaat.
De firmware is de nieuwste versie. Het heeft een beetje geholpen, hij hangt nu minder, maar nog steeds na bepaalde tijd downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Bij mijn combinatie Asus WL-45g met Casema modem, heeft het geholpen om de WAN poort op 10Mbit/half duplex te zetten. Sindsdien issie niet meer down geweest.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:03:
Dit probleem is al tijden bekent.

Het komt door het feit dat de router gewoon een te zwakke processor heeft, om al het verkeer aan te kunnen.
Zo zie je bv bij mensen die een programma als e-mule gebruiken ( veeel connecties / verkeer) dat de router gaat resetten.

Ik heb dit zelf namelijk ook, op een U.S. Robotics 8054, mijn oplossing -> Hele router uit, in AP mode ( wireless in mijn geval) en je modem ( speedtouch 510) al het verkeer + dhcp laten regelen..

Mijn speedtouch kan het nml wel aan...

* Jaeger koopt volgende keer weer een ECHTE router, linksys of 3com :@
He dat is misschien een goede oplossing, maar niet zoals het hoort!
Vrienden van mij hebben ook een US robotics 8054. Nadat ik dit keurig heb geconfigureerd, werkte het perfect. Maar na een week begonnen de problemen. Hij viel af en toe uit :? Na de router uit en aan te zetten werkt het wel weer, maar dat is natuurlijk niet perfect.
Ik denk dat ik hem ook maar is als AP ga instellen, bedankt voor de (onbewuste) tip :9

Overigens vind ik het wel raar dat mijn goedkope sweex van 20 euro totaaaaaal geen problemen geeft terwijl er toch vaak continu 7 pc's achter hangen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jaeger op 20-10-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wacky schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:07:
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn kabelmodem (Thomson van Chello) .. Tijdens het downloaden met bittorrent springen opeens alle lampjes aan, en weg is de verbinding (draadloos behoud wel gewoon verbinding). Behoorlijk kl*te allemaal :(
Probeer dan eens je bittorent client in te stellen zodat ie minder connecties openhoud. Wellicht dat het helpt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde probleem met een Draytec Vigor 2600 .....Draait zonder problemen non-stop tot er gedowned wordt met emule. Als ik deze een nachtje aan laat staan ligt regelmatig de WAN eruit. Idd een reset en de zaak draait weer.
Ik heb de firmware geupgrade tot de laatste versie en tegenwoordig heb ik er minder last van maar het probleem is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit geweten dat er zo veel problemen mee zijn... heb hier zelf wat smc routertjes in gebruik gehad zonder problemen. En heb zelf 10tallen verschillende geplaatst bij klanten en nooit klachten gehad. Ik zal wel heel veel geluk hebben gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

Tijdklok :?

*KLIK* UIT
*KLIK* AAN 8)
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:41:
Nooit geweten dat er zo veel problemen mee zijn... heb hier zelf wat smc routertjes in gebruik gehad zonder problemen. En heb zelf 10tallen verschillende geplaatst bij klanten en nooit klachten gehad. Ik zal wel heel veel geluk hebben gehad 8)7
De meeste (zakelijke) klanten downloaden niet met bittorent (ik bedoel eigenlijk helemaal niet).
Zou de buffer in de router dan weer leeg worden gelaten? Bij de die-hard gebruiker lijken de meeste routers dit niet te kunnen.

[ Voor 88% gewijzigd door DDemolition op 20-10-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Jaeger schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:12:
[...]
Overigens vind ik het wel raar dat mijn goedkope sweex van 20 euro totaaaaaal geen problemen geeft terwijl er toch vaak continu 7 pc's achter hangen :)
Heb ook een sweex gehad hiervoor. Deed precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:03:
[...]

Uhm, wat dacht je van systeem resources? In zo'n routertje en zeker in de goedkopere zit echt niet heel veel geheugen en ook geen bijster snelle cpu.
CPU lijkt me bijzaak, out of memory ofzo is ook hetgeen ik al lang vermoed. En je kan inderdaad zelden of nooit echt uitvinden hoeveel geheugen er in bepaalde routers steekt.

En als dat de enige reden is dan vind ik dat redelijk idioot... wat kost vandaag de dag nog 16mb ofzo om in zon ding te duwen... ?

Mijn server werkt al een eeuwigheid op 32mb... dus zoveel is er echt niet nodig om iets betrouwbaar in elkaar te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

Als 't ding een beetje stabiel gecompiled is moet ie hoogstens even moeten hikken. Kijk maar naar je eigen pc: probeer 60x Word te openen en laat je muziek aan staan. Die begint te haperen, maar komt er uiteindelijk wel bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Had afgelopen tijd ook vaker vreemde router problemen, totdat ik sinds kort een netware6.5 server heb neergezet icm bordermanager3.8 met daarachter een speedtouch 510 die staat te bridgen.

[ Voor 8% gewijzigd door nielsdegrave op 24-11-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:48:
[...]

CPU lijkt me bijzaak, out of memory ofzo is ook hetgeen ik al lang vermoed. En je kan inderdaad zelden of nooit echt uitvinden hoeveel geheugen er in bepaalde routers steekt.

En als dat de enige reden is dan vind ik dat redelijk idioot... wat kost vandaag de dag nog 16mb ofzo om in zon ding te duwen... ?

Mijn server werkt al een eeuwigheid op 32mb... dus zoveel is er echt niet nodig om iets betrouwbaar in elkaar te gooien...
32MB + swap neem ik aan? want dat is dus het voordeel van pc's, logs enzo staan op je HD dus die nemen geen werkgeheugen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
bij ons thuis hebben we een een ander probleem (we hebben thuis een adsl-modem aan een router hangen) het komt niet vooral voor als er gedownd wordt, maar eerder als alles stil ligt. Na een nachtje slapen, ligt inet meestal onderuit en dan is het even adapter eruit en er terug in, en alles werkt weer. Maar ik vermoed dat het ook aan de lijn ligt voor een deel. Soms is deze zeer instabiel en kan het zijn dat tijdens gewoon surfen een aantal keer de verbinding weg valt. Meestal is het zelfs zo dat als er veel gedownd wordt (skynet, laatste dag van de maand ...) de verbinding wél lang blijft.
Ik heb geen verklaring voor dit probleem, maar zou het wel graag hebben. wat wel belangrijk was (vroeger was het nog veel slechter), is nieuwste drivers voor de modem (de groene "kikker") en nieuwe firmware voor de modem. Daardoor is het wel wat stabieler geworden, maar toch nog lang niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er sp2 voor xp op staat, heb je nog maar 10 open verbindingen.
er is een oplosing voor, EvID4226Patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Linksys WRT54G heeft nu een uptime van al meer dan een jaar.
Vorig jaar Augustus gestart...

Ik trek zo nu en dan echt idioot veel connections vanuit emule.
Daarnaast loopt 24/7 soulseek en leech ik veel vanaf usenet

En zoals ik dus al schreef, 100% stabiel zonder een enkele hik.
Ik gebruik hyperwrt als firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:06
Ik gebruik gewoon een Thompson Speedtouch Wireless ADSL modem. Ding werkt al ruim een jaar nu perfect. Is 1 keer gereset, en dit werd nog veroorzaakt omdat ik vanuit Planet een hogere snelheid kreeg. Een reboot was daarvoor noodzakelijk.

Verder leggen wij bij al onze klanten Linksys routers weg. Wel de wat duurdere versies. Deze werken allemaal perfect, op 1 DOA na dan. Maar nadat die was vervangen draait het hele zaakje geweldig.

Kortom heel weinig problemen met uitvallende routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00
Wat ik al meerdere malen heb gezien bij klanten is dat de router gewoon niet doorheeft dat zijn dhcp lease is verstreken, 9x ziet hij het wel, de andere keer niet. (bij een Edimax, US robotics, en nog een vaag merk)

Een andere oorzaak is het maximum aantal verbindingen dat in gebruik is, maar bovenstaande probleem komt vaker voor.

In sommige routers zit de opties dat hij zelf dhcp moet verlengen (dit is een andere optie dan keep-alive connection!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Google ook een sop RIP / ARP & Zeelandnet.

Het kan namelijk ook zo zijn dat de providers de routers iets te ver open zetten, en dus de routers allerlei RIP / ARP verkeer gaan ontvangen. Een pc heeft er geen last van omdat een pc meld dat hij geen router is, maar een router kan wel een melden aan de upload router dat hij een router is en dan krijgt hij een heleboel extra verkeer te verwerken.

De oplossing kan zijn instellingen in de router te veranderen zodat hij geen verkeer verwacht, een firmware upgrade, zodat hij tegen al dat extra verkeer bestand is of klagen bij de provider (als je tijd over hebt...) .

affijn: hier 1 van de topics die google naar boven haalde:

http://www.troublesathome...4803/5083.html?1089545243

Het valt mij op dat dit soort "router hangt"topics opvallend vaak bij kabel providers wordt geopent. Maar wellicht komt dat ook omdat 75% van adsl nederland een modem met ingebouwd router heeft die deze problemen niet heeft.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Misschien ff leuk om hier ook ff bij te vermelden... Ik pas het ook even aan in de startpost.

Het komt ook regelmatig voor dat ff de totale connectie voor 1 sec weg is, en dan weer terug is. Dan zie ik ook in de systray even: network cable unplugged, en dan is die melding meteen weer weg. Ik heb dan ook daadwerkelijk even geen connectie. Ook vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:56

xdc

heb precies dezelfde problemen zowel met linksys 11g als met een asuswlg500 ..
iedere dag of soms zelfs meerdere keren per dag resetten en dan werkt t weer ..
wel erg irrintant

vroeger met een hacked alcatel modem , had ik nooit geen problemen.

sinds ik kabel heb en naar een andere modem over ben en dus gedwongen ben om een andere router te gebruiken moet ik meestal 1x of soms vaker per dag resetten :(

[ Voor 40% gewijzigd door xdc op 26-10-2005 03:12 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

benchMarc schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:28:
Misschien ff leuk om hier ook ff bij te vermelden... Ik pas het ook even aan in de startpost.

Waarschijnlijk wordt de switch die in je router gebouwd is eventjes uitgeschakeld op het moment dat de router opnieuw start.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hey, bekend probleem. Soms moet ik mijn USRobotics router 3x per avond herstarten, en bijvoorbeeld gisteravond draaide het probleemloos. Terwijl ik toen ook meerdere downloads had openstaan.

Wat ik ook vaak merk, is dat als ik een link aanklik naar een andere website, dat het dan de eerste keer niet lukt (pagina niet gevonden etc.) en als ik het dan nog een 2e of soms 3e keer probeer dat ie het dan wel goed doet. :? Mijn vermoedens gaan richting DNS, maar NAT wat hier gezegd wordt zou ook goed kunnen. Zal het eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik was al bang dat ik weer eens de enige was met dit vage probleem, maar er blijken dus meer mensen last van te hebben.

Zelf deel ik internet (@Home) via een Planet XRT-401D router. Het is heel lang goed gegaan maar onlangs kreeg ik dus ook dat internet het niet deed en na een reset van de router alles weer werkte. Dit moet ik soms wel een paar keer per ag doen. Ik heb de Firmaware al een update gegeven, maar dat mocht ook niet baten.

Nou staan er in dit topic een aantal zaken waar het aan kan liggen. Ik ben alleen niet zo'n ster in netwerken en veel dingen zeggen me echt totaal niks. Is er iemand die een concreet idee heeft waar dit aan kan liggen en dit in een beetje begrijpelijke (lees n00b) taal zou willen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tjoekie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:47:
Ik was al bang dat ik weer eens de enige was met dit vage probleem, maar er blijken dus meer mensen last van te hebben.

Zelf deel ik internet (@Home) via een Planet XRT-401D router. Het is heel lang goed gegaan maar onlangs kreeg ik dus ook dat internet het niet deed en na een reset van de router alles weer werkte. Dit moet ik soms wel een paar keer per ag doen. Ik heb de Firmaware al een update gegeven, maar dat mocht ook niet baten.

Nou staan er in dit topic een aantal zaken waar het aan kan liggen. Ik ben alleen niet zo'n ster in netwerken en veel dingen zeggen me echt totaal niks. Is er iemand die een concreet idee heeft waar dit aan kan liggen en dit in een beetje begrijpelijke (lees n00b) taal zou willen uitleggen?
Het gaat er meestal om dat de router het aantal connecties niet aankan. Bijvoorbeeld file sharing programma's maken heel veel verbindingen aan. Daardoor lopen bepaalde tabellen op de router waar het een en ander wordt bijgehouden om het verkeer goed te sturen vol, waardoor het misgaat.

Opzich heb je verder weinig aan die kennis. je kunt het misschien een beetje verhelpen door wat met de instellingen van je filesharing software te spelen.
Enige wat je er echt aan kunt doen is een dure router kopen die wel met veel connecties overweg kan. Of er eeen pc neerzetten met een linux installatie die het allemaal regelt. Maar daarvoor is wel enige kennis vereist, alhoewel ook daar tegenwoordigstandaard oplossingne voor zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 27-10-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
  • Laatst online: 12-08 16:51
Ik heb zelf dit probleem ook. Eerst met een us-robotics router en nu (omdat ik dacht dat het aan de router lag) met een belkin router. Vaak tijdens het downloaden in de nacht.

Zou het probleem verholpen worden als ik een linux bak laat routeren en de router als switch laat werken? Of is de 'switch' dan nog steeds de zwakke schakel?

[ Voor 9% gewijzigd door YscO op 15-11-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ YscO: Zolang je heb dan niet in de WAN poort steekt lijkt me het geen probleem. De switch zit op een aparte chip, dus daar heb je niet zo veel mee te maken.

Verder, hele simpele oplossing voor dit probleem (ts):
1) Koop geen goedkope *** routers. Dan heb je betere CPU + MEM, en loopt hij niet zo snel vast. Op die goedkope routers is enorm bezuinigd in de hardware, en dat zie je ook aan de prijs.
2) Kabelinternet netwerken zuigen. De rotzooi die ik telkens bij iedere kabelprovider over de ADSL lijn zie komen is echt enorm. Dat is "altijd" het geval bij kabel, bij iedere aansluiting waar ik geweest ben (en dat zijn er veel!). ARP / RIP packets, rare dB waardes voor ontvangen/verzenden. Onverklaarbare problemen binnen die netwerken. En dat zeker met slechte helpdesken, vrij vervelend.

Ik heb zelf 3 jaar bij @home gezeten, maar ben al weer 2 jaar weg bij ze. Echt vaak uitval om de raarste redenen, met vast ip ingesteld kon ik wel altijd de externe gateway berijken, dus de fout lag bij hun. Probeer de 1e lijns helpdesker dat maar eens uit te leggen. Maarja na vaak vechten met @home heb ik maar besloten om ADSL te nemen, en daar ben ik nogsteeds blij mee.

/me is trouwens wel blij met zn Cisco router >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:52:
Ik heb zelf 3 jaar bij @home gezeten, maar ben al weer 2 jaar weg bij ze. Echt vaak uitval om de raarste redenen, met vast ip ingesteld kon ik wel altijd de externe gateway berijken, dus de fout lag bij hun. Probeer de 1e lijns helpdesker dat maar eens uit te leggen. Maarja na vaak vechten met @home heb ik maar besloten om ADSL te nemen, en daar ben ik nogsteeds blij mee.
/me is trouwens wel blij met zn Cisco router >:)
Same here, en ik ben ook blij met m'n Cisco LinkSys router :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:50
Heb hier een edimax br-6004+ als ik te veel download of connections heb met emule of azureus reset hij zich zelf heel erg vervelend.

Al veel geprobeer ben nu op zoek naar een nieuwe router wie heeft er tips voor type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Ik heb een linksys router, maar dat is is gewoon slecht met slechte support.

BEFW11S4 zit vol met HW bugs die alle firmwares van de wereld niet kunnen oplossen.

Ik twijfel of ik een linksys router/modem/AP ga aanschaffen, want mn ervaringen met deze is niet zo fantastisch. Binnen nu en een uur mag ik weer naar beneden om hem aan/uit te zetten :(

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een edimax br-6104 en die werkt perfect en was ook nog lekker goedkoop 25 euro. Onderstuend alleen geen wap.

Gelukig dat ik geen linksys gekocht heb, veelste duur zo te zien erg veel problemen er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb deze problemen ook gehad met mijn US Robotics 8054 router. Altijd "Network Cable Unplugged" gevolgd door "Network Connection blabla". En dat 2 keer. Na eindeloos gezoek, kwam ik er achter dat als ik zélf mijn router resette (software matig), hij dat ook 2 keer zei!
Toen kwam ik op de US Robotics site een firmware update tegen, die de problemen met grote aantallen connecties tegelijkertijd (lees torrents) oploste :) Sindsdien geen enkel probleem meer.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hm, ik heb totaal geen problemen met mijn asus wl-500g deluxe. Ik kan (op de zelfde pc) 2 emules tegelijk flink aan het werk zetten, daarnaast limewire, msn, en soms ook nog es een paar torrents en het werkt nog ook! Router klapt er NIET uit. Al gaat het openen van internetpagina's dan wel een stuk trager.... maar ok.
Ik heb al 2 maanden wél last van een modem die zich (deels)afmeld en weer opnieuw aanmeld. Als ie zich volledig afmeld duurt het 30min voordat ik weer verder kan surfen, maar nu is dat telkens 20sec :? . Na 8 keer bellen krijg ik een nieuwe modem van@home toegestuurd om te kijken of dat het oplost....

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 13-12-2005 12:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19
Ah fijn om te horen dat hier meer mensen mee zitten.
Ik heb bij mijn oom de 486 33 MHz en 8mb ram waar we een linux router van gemaakt hadden, vervangen door een linksys nogwattes, en sindsdien springt ie er gewoon zo af en toe uit.
Oom wou graag draadloos, dus maar zo'n wireless routertje.
Sindsdien hoor ik op elke verjaardag dat ie die oude linux bak mist, want die gaf nooit problemen :)

Zouden die routers nou mindere hardware hebben dan zo'n 486??
In ieder geval mooi waardeloos. Ik heb intussen al een handleiding gemaakt hoe hij de router weer aan de praat krijgt. Soms moeten alle settings zelfs opnieuw ingesteld worden, maar meestal is een reset voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hmm dat van die arp requests komt wel bekend voor. Bedoelen jullie ditte :
code:
1
2
3
4
5