Toon posts:

linksys WRT54G wireless router 15% signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het wireless signaal ontvangst.
De computer staat op de zelfde etage 2 kamers weg op zon 7 meter afstand en het signaal is zo'n 15 procent en de verbinding valt dus telkens weg.

Wie gebruikt de linksys WRT54G router in combinatie met een pci wireless netwerkkaart (voor de desktop computer) en heeft goede ontvangst. Kun je dan het type/merk netwerkkaart + signaal percentage posten zodat ik dezelfde netwerkkaart kan kopen.

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik denk dat je het beter kan zoeken in dingen die je signaal blokkeren (metaal e.d.) Ik heb dezelfde router en heb zo'n 20 meter, 2 verdiepingen en 2 massief stenen muren verder (in de tuin) nog goed ontvangst met een goedkoop USB adaptertje, welke zowiezo slechter is dan welke PCI-adapter dan ook.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:03
Tja, als je dikke betonnen muren en vloeren hebt kun je hier weinig aan doen. Bij 99% van draadloze producten gaat het om de plaatsing van de apparatuur.

Je zou bijv. de Linksys WRE54G Range Expander kunnen proberen als repeater.

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 07:06
Denk ook aans aan het volgende: waar staat je computer? Vaak staat die op de grond/onder het buro en ook nog eens ergens in een hoekje gedrukt. De grootste blokkade is dan de pc zelf die met z'n metalen kast het signaal blokkeert. Probeer simpelweg eens je een rechte lijn van de Linksys naar je pc te visualiseren. Schuif de pc langs die lijn wat dichter naar de linksys toe tot ie iig van de muur weg is en niet onder een buro staat en draai hem vooral met de antenne daarnaartoe. Als dat helpt dat ligt het niet aan je kaart maar aan de slechte ontvangst op de plek waar je antenne zit.