Toon posts:

Verbinding met draadloos netwerk, maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ben hier voor het eerst, maar al wel gezocht of het er stond! Maar kon geen duidelijk antwoord vinden.

Ik heb sinds kort een laptop met een intel wireless 2915ABG kaartje erin. Hier kom ik wel mee op netwerken. Zowel beveiligd (als ik het ww heb natuurlijk) en onbeveiligd. Signaal kwaliteit is zeer goed, maar toch kom ik niet op internet.

Wat en hoe moet ik het instellen zodat ik wel op internet kom? Ik gebruik voornamelijk Firefox, maar ook beetje IE. Dus hoe moet ik het op beide instellen, of zit die config ergens anders?

Bedankt!!

Gr Johan

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-04 20:33
Ga eens naar start --> uitvoeren, toets dan 'cmd' in. Dan krijg je een zwart schermpje voor je en daar toets je in: ping google.nl

Dit uiteraard als je verbonden bent met een draadloos netwerk.

Test het even en laat even weten of ie daadwerkelijk naar Google gaat pingen of dat ie 'm niet kan bereiken :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Hoi je Johan, om te beginnen welkom op GoT

om je duidelijk antwoord te kunnen geven is het hier gebruikelijk zoveel mogelijk informaatie neer te zetten. Wat heb je bijvoorbeeld allemaal al geprobeerd en wat zijn de instellingen van je PC en AP/Router. Kan je de router wel pingen en zo ja kan je 213.239.154.36 (GoT) wel pingen ?
O en groeten onder je post hoeft niet ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-04 20:33
offtopic:
vergeten welkom te zeggen tegen Johan :o
Pim. schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:02:
Hoi je Johan, om te beginnen welkom op GoT

om je duidelijk antwoord te kunnen geven is het hier gebruikelijk zoveel mogelijk informaatie neer te zetten. Wat heb je bijvoorbeeld allemaal al geprobeerd en wat zijn de instellingen van je PC en AP/Router. Kan je de router wel pingen en zo ja kan je 213.239.154.36 (GoT) wel pingen ?
O en groeten onder je post hoeft niet ;)
Natuurlijk kan hij de router zelf pingen als ie in dat betreffende draadloze netwerk zit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helemaal niets pingen... Staat alleen even dat hij verbinding heeft met het draadloze netwerk en 2 minuten later staat dat er een beperking is. Iets is dus niet helemaal lekker.

Ik weet niet zo direct wat voorn info ik er meer over kan geven, dus als jullie meer vragen hebben? Ik kom er tot zelf niet uit. Ik ben zelfs naar het station gereden voor een hotspot! :P Maar ook daar sterke verbinding, later beperking en geen internet.

Help :)

Geen groetjes,

Johan ;)

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-04 19:22
Je hebt je instellingen van je netwerkkaart waarschijnlijk staan op vast ip-adres, dan weigert de router verbinding, maar geeft wel aan dat er een verbinding is...

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
DJFliX schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:21:
Je hebt je instellingen van je netwerkkaart waarschijnlijk staan op vast ip-adres, dan weigert de router verbinding, maar geeft wel aan dat er een verbinding is...
Had ik dit antwoord nou maar eerder gelezen!!
Ik dacht al dat ik n00b was, nu weet ik het zeker! Na lang zoeken viel het me opeens op idd!

Maar thnx :)

Case solved!
Pagina: 1