Mensen, ik heb een Acer Travelmate 660 met een adapter die 19V 3.95A output heeft. Deze adapter is half naar de klote, en nu zocht ik een vervanger. In een oude schoenendoos vond ik nog twee compaq adapters van oude laptops. Deze geven ook 19V maar een amperage van 3.15A. Is dit een groot probleem, kan dit kwaad? Lijkt me dat wanneer het lager ligt er iig niks kapot kan gaan wel? Ik heb niet veel verstand van dit soort Volt / Ampere waardes, dus graag jullie hulp
Een adapter is een spanningsbron: afhankelijk van de weerstand van de laptop gaat er een bepaalde stroom lopen. De oorspronkelijke adapter werkt met stromen tot 3.95A, de oude tot 3.15A. Als de stroom die gaat lopen te groot is voor de adapter, brandt er een zekering door, of gaat in het slechtste geval de adapter stuk.
Het is dus de vraag of de laptop meer stroom nodig heeft dan 3.15A.
Ah ok, nou, ik heb het ff geprobeerd, en hij werkt er iig wel op...GlowMouse schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:20:
Een adapter is een spanningsbron: afhankelijk van de weerstand van de laptop gaat er een bepaalde stroom lopen. De oorspronkelijke adapter werkt met stromen tot 3.95A, de oude tot 3.15A. Als de stroom die gaat lopen te groot is voor de adapter, brandt er een zekering door, of gaat in het slechtste geval de adapter stuk.
Maargoed, het kan dus zijn als ik flink bezig ben dat ie het dan niet trekt ofzo?
Misschien dat het iets langer duurt voordat je batterij weer vol geladen is, maar dat weet ik niet zeker.