cistron->xs4all: KPN of BBned?

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Vanuit mijn cistron MAXX abbonnement (8mbit/1mbit bbned) ben ik terecht gekomen bij xs4all begin van het jaar door de overname. Mijn adsl-lijn is gewoon onder dezelfde voorwaarden doorgegaan, dit inmiddels voor een goeie 10 maanden.

Nu las is echter op de xs4all website dit stuk, waarin ik dus tot 31 oktober de mogelijkheid heb gratis (+ evt actie) over te stappen op het KPN netwerk, welke dit jaar ook nog een adsl2+ upgrade doet naar 12mbit. Nu zou je denken.. waarom stap je niet over?
Hoofdzakelijk door de manier van gesplitste facturatie (ik woon nog thuis - laten we het houden op prive-sfeer dat deze splitsing dus niet echt te realiseren valt) maar ook de manier van modem/router instellingen wil ik juist bij BBned blijven. Verder weet ik niet of er fysieke verschil is tussen de koperlijn van mijn huis naar de centrale betreffend bbned of KPN, ik heb (volgens toenmalig cistron) een zeer sterk signaal gezien de afstand dat ik van de centrale af zit (1542meter - waar ik van/naar diverse punten in de wereld alsnog mijn cap-snelheid haal).

Ik heb gisteren kort gesproken met de helpdesk van xs4all, die mij kon melden dat er in iedergeval geen toekomst-plannen zijn met BBned en ADSL2+ en gezien huidig aanbod van adsl2+ pakketten, wil ik hier uiteindelijk wel naar toe. Verder komt er nog wel een ander aanbod voor oud-cistron klanten, maar dit wordt 99% kans dus in combinatie zijn met een KPN-lijn, dit was echter nog niet volledig rond maar zou binnenkort bekend gemaakt worden.

Het overstappen naar een andere provider die wel bbned adsl2+ levert is erg moeilijk in mijn situatie, Internet is momenteel de enige communicatie tussen mij en mijn vriendin (singapore); een overstap-downtime is dus niet echt gewenst.

Nu komt dus mijn vraag,
Welke kant kan ik het beste op gaan? De tijd van downtime van overstappen wordt vanuit diverse kanten gezegt varierend van 1 week tot (!!) 2 maanden, KPN en xs4all gaven hier vrij weinig harde feiten over. Heeft iemand toevallig wat meer (inside) info wat xs4all/bbned toekomst brengt?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Sinergy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:59:

Nu las is echter op de xs4all website dit stuk, waarin ik dus tot 31 oktober de mogelijkheid heb gratis (+ evt actie) over te stappen op het KPN netwerk, welke dit jaar ook nog een adsl2+ upgrade doet naar 12mbit. Nu zou je denken.. waarom stap je niet over?
Hoofdzakelijk door de manier van gesplitste facturatie (ik woon nog thuis - laten we het houden op prive-sfeer dat deze splitsing dus niet echt te realiseren valt) maar ook de manier van modem/router instellingen wil ik juist bij BBned blijven. Verder weet ik niet of er fysieke verschil is tussen de koperlijn van mijn huis naar de centrale betreffend bbned of KPN, ik heb (volgens toenmalig cistron) een zeer sterk signaal gezien de afstand dat ik van de centrale af zit (1542meter - waar ik van/naar diverse punten in de wereld alsnog mijn cap-snelheid haal).
Fysieke koperlijn blijft hetzelfde. Hij wordt bij zo'n netwerk overstap alleen bij BBned losgehaald en bij KPN ingeprikt in de DSL-apparatuur. Downtijd zou ongeveer 15 minuten moeten zijn als je klaar staat met nieuw modem en/of instellingen.

Wel is het noodzakelijk dat: KPN je modem optijd toestuurt en XS4all je login/pass voor de KPN-DSL toegang optijd aanlevert (en werkt). En die twee factoren gaan bij de verhalen die ik lees niet altijd netjes optijd waardoor je niet online kan.

Snelheid zal gewoon zelfde blijven internationaal gezien, je blijft immers op het XS4all netwerk met je verbinding. Alleen stuk van de centrale naar XS4all toe ga je over ander (DSL) netwerk heen dan.

Maar waarom zou je overstappen? Als je echt zekerweten geen downtijd wilt moet je dat niet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 20-10-2005 12:06 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

En die twee factoren gaan bij de verhalen die ik lees niet altijd netjes optijd waardoor je niet online kan.
Ze gaan inderdaad niet altijd goed, maar gerust meer dan 99% van alle nieuwe adsl aansluitingen werken gewoon bij oplevering. Er bestaat altijd een kans dat er iets fout gaat inderdaad.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
En dat is juist bij zo'n telco-telco een beetje jammer alleen als je modem er niet is of je login/pass nog niet zijn aangemaakt of gecommuniceerd :(

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.