Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TomTom software op 2 PDA's?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal waarschijnlijk een stomme vraag zijn, maar ik wil het toch zeker weten. De vader van mijn vriendin heeft gister namelijk de Acer n35 pda gekocht met tomtom navigatie paket (tomtom 3). Maar nu wou ik zelf ook een pda kopen, namelijk de mio 168, omdat deze wat sneller is. Maar daar zit miomap bij als navigatiesoftware, en daar zijn de meeste niet echt over te spreken. Is het nou mogelijk om dan die tomtom software die de vader van mijn vriendin heeft ook te installeren op mijn pda? Of kan je je software maar op 1 pda installeren en istie daarna pda-gebonden ofzo? Ik zag niets van internet-vertificatie ofzo, dus het lijkt mij dat je gewoon die software op zoveel pda's kan installeren als je wilt, klopt dit? Graag even duidelijkheid hierover voordat ik mijn zuurverdiende centen ga uitgeven aan iets wat misschien niet gaat werken hehe.

Alvast bedankt!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Kijk gewoon in de EULA of het toegestaan is de software op meer dan één PDA te installeren.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:45
Je KAN tomtom 2x op een pda installeren, maar daar moet wel een bepaalde tijd tussen zitten. Of je dan volgens de algemene voorwaarden van tomtom tomtom op de 1e pda moet verwijderen weet ik niet zeker.

Maar het was altijd mogelijk om 2x te activeren, maar niet direct na elkaar. Dit om zo geen problemen te veroorzaken wanneer iemand een kapotte/nieuwe pda kreeg na een bepaalde tijd.

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:04

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Als je nadenkt weet je op deze vraag natuurlijk het antwoord zelf ook wel.

P.S. hoe kom jij erbij dat de Mio sneller is dan de N35?

Mr. T.

Verwijderd

Topicstarter
bij de specificaties staat dat de mio 300mhz is en de n35 266mhz. Dan is de mio toch sneller lijkt mij?

En je moet hem dus wel "online activere"?

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:04

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Yep dat is on-line activatie.

Het klopt dat jij ziet dat er meer MHZ uit de Mio gehaald worden.
daarintegen maakt de N35 gebruik van een Samsung chip
en de Mio van een Intel.

Er staat mij bij dat de Samsung sneller is dan de Intel.
Soms werd de 400 mhz van Intel zelfs voorbij gelopen. (dacht ik ergens gelezen te hebben)
(Ok, dit is dus niet waar, net ff gekeken, hij schippert tussen de 300 en 400 mhz van intel in)
zie link. en neem als vergelijking de N30, dit is dezelfde chip.

http://www.pdagold.com/articles/detail.asp?a=174

Het werkt eigenlijk hetzelfde als de CPU van AMD en Intel.
Intel heeft meer Mhz maar toch is de AMD op minder Mhz sneller.
De instructie's worden anders uitgevoerd. Let hierop, kan ik je alleen meegeven.

[ Voor 18% gewijzigd door TTommie op 20-10-2005 12:46 ]

Mr. T.

Verwijderd

Topicstarter
ah dus jij raad wel de n35 aan dan ivm de samsung chip?

en over die online activatie, zodra die geactiveerd is kan hij toch gewoon gebruikt worden? Of verwijderd hij zichzelf(of stopt gewoon met werken) als hij nog een keer geactiveerd wordt voor een andere pda?

En misschien dat het illegaal is, maar is die activering niet te omzeilen, of kan die werken zonder activicatie?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 13:00 ]

Verwijderd

TomTom 5 is slechts 1x te installeren. TomTom versie 3 vaker, maar dan moet daar een bepaalde tijd tussen zitten. Ik meen dat de tweede installatie al na een paar dagen kon, maar een derde pas na weer 3 maanden.

Overigens heeft op het PocketPC forum hierover een topic gelopen. TomTom installeren op een tweede PDA id net zo strafbaar als het installen van de gekraakte versie van TT3 of TT5.

Overigens geldt misschien nog wel het upgrade aanbod. Met het TT3 serienummer kan de vader van je vriendin online de upgrade naar versie 5 bestellen. Hij krijgt dan ook meteen alle kaarten van West Europa, ook indien hij alleen een Benelux versie heeft van TT3. Kosten dezes een kleine 60 euro. Normale waarde zo tegen de 300 euro.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Yep; heb vandaag nog een mailting gekregen dat de laatste maand van de upgrade mogelijkheid in gaat (oid)

Heb zelf Tomtom3 bij mijn SPV gekregen, en draai nu Tomtom5 legaal via de upgrade.

Dan schaf jij de upgrade aan, en draait je schoonvader gewoon verder op Tomtom3 (mag eigenlijk ook niet)

[ Voor 6% gewijzigd door Krypt op 20-10-2005 16:02 ]

Pvouput live

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:57:
En misschien dat het illegaal is, maar is die activering niet te omzeilen, of kan die werken zonder activicatie?
Dan dat gaat de Policy te buiten. Warez requests zijn op heel GoT niet toegestaan...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.