Toon posts:

Belkin+vpn= geblokkeerde router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

als ik een vpn probeer op te zetten, blokkeert mijn router en moet ik m rebooten om weer te kunnen internetten. mijn router: http://www.belkin.com/nl/includes/graphics/router.gif
De juiste poorten zijn geforward, t maakt niet uit of de firewall uit of aan staat. DMZ ook hier blokkeert de router.
Geen mac-filtering aan, vast ipadres (inside and out), goede vpn software (netscreen) en
Windhoos firewall staat uit (niet dat dát wat uit maakt)

Hiervoor had ik een niet-wireless routertje (ook van Belkin) en had geen enkel probleem met vpn-en.

Wát kan 't probleem zijn? :?

alvast THX! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 11:45 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:03
Wat bedoel je met blokeert m'n router? De router loopt vast? Wellicht is hiervoor een firmware update.

Verwijderd

Topicstarter
Met blokkeren bedoel ik: dat ie onbereikbaar is vanaf pc e/o laptop. De lampjes zijn wat betreft wireless verbinding en activity uit, hetgeen ik errrrg vreemd vind.

De laatste firmware zit er inmiddels op en ook dit maakt niet het verschil.

gr
P

Verwijderd

Topicstarter
;) even een schopje

• chim0
Doet de router VPN passthrough of zet ie zelf de verbinding op?

En loopt ie vast zodra je iets aanvinkt bijv. in de webinterface of zodra je je VPN client start?

Verwijderd

Topicstarter
hi!

De router zet zelf de verbinding op, loopt past "vast" als ik een vpn probeer op te zetten. De router is dan ook vanaf mijn lan niet meer te benaderen, trouwens.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 17:37 . Reden: moest nog wat bij ]

Verwijderd

Topicstarter
:X nog éen keer een schopje...

*zit om oplossing te springen! :X *

• chim0
Misschien weet ik het.

Maak je gebruik van de Windows VPN Client (via de Netwerkverbinding wizard in Windows XP)?

Zoja, doe dan het volgende:

Eigenschappen VPN verbinding > Netwerk > Internet Protocool (TCP/IP) eigenschappen > Geavanceerd > Standaard gateway, deze moet je uitvinken.

Werkt het nu?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas..nee ik gebruik een client van GTA en heb ook al netscreen (nwste) geprobeerd. Zodra ik mn Belkin vervang door draadjes-router...werkt het, ik word gek :|

• chim0
Ok, ligt dus aan het WiFigedeelte.

Ik weet dat Draytek VPN over WiFi ondersteunt (WPA over IPSEC ofzo).

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 24-10-2005 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
okee, ik ga 's even zoeken

thx voor je input _/-\o_

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
Heb je die draadjesrouter ook nog? Hang die aan je internetverbinding en je lan, hang je draadloze router (op een LAN poort!) aan je lan, zet van de draadloze router de DHCP-server uit en gebruik zo van de draadloze router alleen het accesspoint- (en misschien switch-)gedeelte :)

Geen oplossing, maar werkt wel :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
hahaha, niet de oplossing maar inderdaad wel werkend...dan maar zo voorlopig

thánx! 8)
Pagina: 1