't gaat waarschijnlijk ook NAS worden. Dat was initieel namelijk de opzet, in de haast dacht ik dat deze powervault dat was en ik kon 'em voor een leuke prijs krijgen. Was helaas een koude kermis vanochtend toen ik geen netwerkaansluiting kon vinden en ik erachter kwam dat ik een SAN unit uitpakte

(zonder verdere accesoires, zoals MIA connectoren en fibre kabels)
Ik heb me er vandaag al even flink in verdiept, om 't officieel compleet te krijgen moet hier eigenlijk ook nog een Powervault 650 voor (dit is een 630F), ik kan deze unit wel rechtstreeks op een fibrechannel kaart aansluiten, maar dan krijg je een simpele JBOD setup en verlies je de mogelijkheid 't ding ooit nog in een SAN te gebruiken omdat je de harddisks moet formatteren naar het filesystem dat je erop gaat gebruik.
't hele idee was al een betrouwbare raid-5 setup te krijgen als filesystem om backups op te bewaren (murphy zat vorige week achter me aan en sloopte net de software raid-0 op onze backupserver toen een andere server eruit klapte) en dat is hier uiteindelijk niet meer van toepassing.. (zonder nog een paar duizend euro uit te geven)
Ik denk dat deze dus terug ebay op gaat en ik toch maar voor NAS ga.. (ik ben iig een stuk wijzer over SAN sinds vandaag

)
Ik ben dat alternatieve OSI modelletje inderdaad vanmiddag ook tegengekomen, toen was 't me uiteindelijk ook wel duidelijk dat 't niet over een normale switch zou gaan werken..
Bedankt iig
[
Voor 8% gewijzigd door
Wunk op 20-10-2005 17:27
]