Toon posts:

socket a met sdram geheugen is dat nog verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een moederbord socket a met sdram voor reperatie van een defect moederbord maar ik kan in geen een webshop een socket a vinden met sdram.

Zijn die dingen uit de handel?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Is oud geheugen ja, maar is nog wel in de verkoop bij enkele winkels..
Hoorde laatst ook van Computerland dat hun de CRT's uit de winkels gaan halen, zelfde idee als met SD-ram..

Je kan in de pricewatch kijken, of kijken wat er 2dehands aangeboden word :)

Verwijderd

denk het wel.. kijk eens op marktplaats.nl ofzo, daar zullen ze vast nog wel eens langs komen.

Voor watvoor proc is het? als het een athlonXP is (of zelfs een "oude" athlon met 266 fsb) dan zou ik toch maar voor gewoon ddr geheugen gaan.. oud sd-ram is (als je beetje grotere reepjes als 256MB/512MB hebt) 2ehands vaak meer waard dan pc3200 geheugen ala valeuram nieuw is en geeft stukken meer performance op zulke processors.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 11:02 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Socket A bestaat nog wel, maar zover ik weet zijn tegenwoordig bijna alle moederborden uitgerust met DDR (of zelfs DDR-II ) geheugen.
De beste manier om aan een moederbord te komen is er eentje 2e hands te kopen, zie oa http://www.tweakers.net/aanbod :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zet een advertentie in V&A hier op tweakers, grote kans dat je wel een paar geschikte bordjes aangeboden krijgt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:01:
denk het wel.. kijk eens op marktplaats.nl ofzo, daar zullen ze vast nog wel eens langs komen.

Voor watvoor proc is het? als het een athlonXP is (of zelfs een "oude" athlon met 266 fsb) dan zou ik toch maar voor gewoon ddr geheugen gaan.. oud sd-ram is (als je beetje grotere reepjes als 256MB/512MB hebt) 2ehands vaak meer waard dan pc3200 geheugen ala valeuram nieuw is en geeft stukken meer performance op zulke processors.
het gaat om een duron 700 het moet niet veel kosten.Het probleem is ik heb nog sdram geheugen liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 11:04 ]

Verwijderd

voor een duron 700 zal ongeveer elk socket a bordje wel werken.. kijk gewoon in V&A of op marktplaats.nl en voor 10-20 euro moet je klaar zijn.

als je op marktplaats.nl bij moederborden gewoon op "duron" zoekt, dan zie ik er zo al paar langskomen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 11:06 ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:03:
[...]

het gaat om een duron 700 het moet niet veel kosten.Het probleem is ik heb nog sdram geheugen liggen.
Ligt aan mij, maar ik zie dan geen probleem :?

Anyway, 2dehands is de key.

[ Voor 6% gewijzigd door Aapje op 20-10-2005 11:07 ]

Verwijderd

hij zoekt een moederbord ervoor ;) en nieuw zijn er alleen borden voor ddr geheugen te vinden.. dat is z'n probleem :)

hij kan dus kiezen om een nieuw mobo + ddr te kopen (wat weinig nut heeft voor een duron 700) of een 2ehands mobo te kopen welke sd-ram ondersteund

Verwijderd

Topicstarter
BaBoOn schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:06:
[...]

Ligt aan mij, maar ik zie dan geen probleem :?
Ik wil gewoon goedkoop uit zijn dus dat ik er geen geheugen bij hoef te kopen.

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 11:05

Cablekevin

CCCP Baby!

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:07:
[...]

Ik wil gewoon goedkoop uit zijn dus dat ik er geen geheugen bij hoef te kopen.
Ik zal morge ff kijke.
Aleen het bord ?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23
Check ff:

pricewatch: AOpen AK73 Pro, KT133 (Sound)
bijv.
of een ander bordje uit http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/278
zoek ff op kt133 oid..
die chipset ondersteund bijna altijd nog sdram

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 20:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:59:
Ik zoek een moederbord socket a met sdram voor reperatie van een defect moederbord maar ik kan in geen een webshop een socket a vinden met sdram.

Zijn die dingen uit de handel?
Ik heb nog een Asus A7V133 liggen... AMD mammaplankje met Raid controller en KT133A chipset

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 21-10-2005 01:55 ]

Pagina: 1