[ADSL] Verhuizing en overstappen, hoe aan te pakken?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Ik heb al enige tijd rondgezocht op het forum naar ervaringen en tips voor het overstappen en verhuizen van een ADSL-lijn. Echter heb ik niet een soortgelijke situatie als bij mij kunnen ontdekken. Dus hoop ik dat iemand meer licht in de duisternis kan laten schijnen.

Mijn huidige situatie:
  • KPN-belbasis POTS lijn
  • Demon DSLexpress 4096/1024 (€55/mnd) (Tiscali)
Ik ga in december verhuizen en wil dan naar de volgende situatie:
  • KPN-belbasis POTS lijn
  • TweakDSL TisADSL2 (€39/mnd) (Tiscali)
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken, waarbij ik de minste downtime zal hebben (is natuurlijk niet te garanderen)?
Ik denk zelf eerst de Demon-lijn verhuizen en vervolgens opzeggen en TweakDSL aanvragen. Echter staat op www.tweakdsl.nl dat de aanbieding van €39 / mnd tot 1 november geldt. Weet iemand of de kans groot is dat die actie verlengd wordt? Of wat na de actie de prijzen gaan worden?

twitter.com/curly_sanders

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dope-E schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:58:
Ik heb al enige tijd rondgezocht op het forum naar ervaringen en tips voor het overstappen en verhuizen van een ADSL-lijn. Echter heb ik niet een soortgelijke situatie als bij mij kunnen ontdekken. Dus hoop ik dat iemand meer licht in de duisternis kan laten schijnen.

Mijn huidige situatie:
  • KPN-belbasis POTS lijn
  • Demon DSLexpress 4096/1024 (€55/mnd) (Tiscali)
Ik ga in december verhuizen en wil dan naar de volgende situatie:
  • KPN-belbasis POTS lijn
  • TweakDSL TisADSL2 (€39/mnd) (Tiscali)
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken, waarbij ik de minste downtime zal hebben (is natuurlijk niet te garanderen)?
Niets is te garanderen in het leven bijna :+
Ik denk zelf eerst de Demon-lijn verhuizen en vervolgens opzeggen en TweakDSL aanvragen. Echter staat op www.tweakdsl.nl dat de aanbieding van €39 / mnd tot 1 november geldt. Weet iemand of de kans groot is dat die actie verlengd wordt? Of wat na de actie de prijzen gaan worden?
Wat je dus niet moet doen is Demon laten verhuizen/aanleggen op je nieuwe adres! Dan heb je een nieuw jaarcontract sowieso al en dat is de minste van je problemen.

• KPN-telefonie (POTS) kan je verhuizing alvast opgeven bij KPN nu. Dan staat dat bij KPN in de systemen dat jou telefoonlijn daar aangelegd gaat worden.
• Demon kan je gewoon opzeggen per datum dat je dit huis verlaat alvast.
• Als KPN de verhuizing in de systemen heeft staan kan je bij TweakDSL je aanvraag indienen. Geef op het formulier de verhuis datum van KPN op als wensdatum, schrijf er desnoods een korte uitleg bij in een bijgevoegd schrijven ter verduidelijking.

Wat je ook nog kan doen als je internet + telefonie wilt hebben op je nieuwe adres als je er in trekt. Is je KPN-telefonie eerder laten verhuizen naar dat adres (2 weken eerder ofzo) zodat TweakDSL aan de slag kan met Tiscali samen vanaf die datum. Je DSL blijft liggen tot de opzegdatum op je huidige adres gewoon zonder KPN-telefonie alleen.

edit:
Verder is dit geen topic eigenlijk, maar een vraag aan de administratie/helpdesk van een ISP. Topic gaat hordoor ook dicht.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 20-10-2005 11:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.