PSU: Hoe zit het met het amperage van de 12v rail van deze?

Pagina: 1
Acties:

• Swadrian
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06-2025
Ik heb een nieuwe PSU nodig die minimaal 18A op de 12v rail heeft. Nu heb ik een Coolermaster op het oog:

http://www.coolermaster-e...-PMAR%2FP+eXtreme%20Power

Deze geeft het Amperage als volgt aan: +12v-1: 14A en +12v-2: 15A.

Het lijkt er dus op dat deze PSU twee 12v rails heeft. Kan ik het amperage bij elkaar optellen om zo te bepalen dan de PSU 29A heeft en dus ruim voldoet aan mijn eis?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja en nee. Wat ga je aansluiten, en hoe? Als dat ding op beide 12v rails aangesloten wordt, dan wél. Als er maar één aansluiting zit dan niet.

• Swadrian
Wat is aan te raden? Ik begrijp het hele gedoe met PSU's niet echt!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Lees anders deze Faq is door.
Misschien dat het dan duidelijker wordt
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

Verwijderd

Swadrian schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:47:
Wat is aan te raden? Ik begrijp het hele gedoe met PSU's niet echt!
Zeg om te beginnen al eens wat je er net op wilt aansluiten en waarom je denkt dat je 18A nodig gaat hebben. ;)

• Swadrian
Het boekje van mijn nieuwe moederbord geeft met GROTE letters aan dat er minimaal 18A op de 12v rail moet zijn. Het is een Nforce4 Ultra chipset.

Verwijderd

Swadrian schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:03:
Het boekje van mijn nieuwe moederbord geeft met GROTE letters aan dat er minimaal 18A op de 12v rail moet zijn. Het is een Nforce4 Ultra chipset.
Ik dacht het wel dat dit de aanleiding ging zijn ! ;)
Wel zulke moederborden verbruiken zelf waarschijnlijk hoogstens 1 à 2 ampere op 12V. Waarom schrijven moederbord fabrikanten dit dan: omdat ze weten dat er vaak nogal zware andere hardware op de mobos wordt geplaatst die WEL veel stroom trekken. Maar alles hangt dus af van de andere hardware die je wil gaan installeren !!!!! De elementen die veel van 12V gebruiken zijn CPU, grafische kaart, en stations.
Dus in de situatie van jou vraag moet je de combined power van de 2 rails beschouwen om te zien of je aan de minimum vereiste zit van 18A. De voeding voldoet voor deze eis dus voldoende.
Hou er echter WEL rekening mee dat het de andere hardware is die vooral stroom vreet. CPU staat meestal op de eerste rail en grafische kaart + schijven op de tweede. Probeer dus eens te beredeneren of de voeding zowel op elke rail apart als op de combined power van de 2 rails wel genoe stroom kan leveren voor al je hardware !

• Swadrian
Sorry, het is een MSI Neo4 Platinum

• Swadrian
Ik ga er verder een MSI Geforce 6600 GT PCI-e op aansluiten en een Sound blaster audigy. Ook een dvd brander en twee harde schijven komen erop.

Verwijderd

Dan gaat deze voeding zeker moeten volstaan. Tenzij je natuurlijk ook nog een FX-57 of een X2 4800+ gebruikt en deze megahard overklokt...
Pagina: 1