Winamp en 5.1 Speakerset

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 15:04
Hallo allemaal,

Een goede kennis van mij heeft een 5.1 speakersetje. Als hij daarmee geluid (MP3 in Winamp) afspeelt, komt er geluid uit 2 speakers.

Is er een instelling in Windows waarmee je kunt instellen, dat het uit alle speakers komt? Ik heb het niet kunnen vinden. Is er misschien een plugin beschikbaar voor Winamp zodat het geluid uit allespeakers komt.

MP3's zijn namlijk maar 2 kanaals. Dus het geluid kan eigenlijk nooit uit 5 speakers komen. Weet iemand een manier hoe ik toch geluid uit alle speakers kan krijgen?

Ik heb de instellingen van Windows XP al op 5.1 speakset gezet. Maar dat helpt helaas niet.

Iemand een ideetje :?

Thx :)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Er is een plugin beschikbaar voor winamp.
De nieuwste versie ondersteund het standaard geloof ik. :)

Voor meer info, www.winamp.com

[ Voor 15% gewijzigd door ShellGhost op 20-10-2005 10:12 ]

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
ShellGhost schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:12:
Er is een plugin beschikbaar voor winamp.
De nieuwste versie ondersteund het standaard geloof ik. :)
Klopt helemaal :) Heb hetzelfde aan de hand gehad met een oudere versie van Winamp. Ff de laatste versie installeren lostte het probleem op.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 15:04
Hij gebruikt de laatste versie van Winamp. Daarom vindt ik het ook zo vreemd :?

Ik las op Internet dat je DirectSound moet activeren en hardware accleration. Ga dat maar eens proberen :)

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ja maar de laatste versie van Winamp laat 2.1 mp3's toch ook niet over alle speakers horen, of wel?

www.tri-state.nl

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
_Supreme schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:08:
Ja maar de laatste versie van Winamp laat 2.1 mp3's toch ook niet over alle speakers horen, of wel?
Bij moi wel.
Waarschijnlijk cloned winamp dan het signaal naar de andere boxen zodat het lijkt alsof je 5.1 geluid hebt.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
als je een audigy 2 of later hebt moet je het op CMMS3D zetten, dan heb je surround sound
misschien zelfs met een audigy 1 maar die heb ik nooit gehad

heeft hij een onboard geluidskaart?

Verwijderd

Eventjes google of de wimamp site raadplegen raadplegen, daar heb jij natuurlijk ook geen topic voor nodig. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.