adsl verbinding goed, nu alleen de router nog.

Pagina: 1
Acties:

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
sinds een week heb ik ADSL van Quicknet (via Tiscali), maar de router doet het niet nadat die
twee jaar wel bij @home gewerkt heeft. Gebelt met Quicknet, maar die verwijzen naar de fabrikant v/d router.

De verbinding is perfect (getest met cross-link), maar de router verbinding naar het modem
houdt er soms abrupt mee op en komt pas weer terug naar het resetten v/d router. De verbinding via
de router met de computer boven is dan nog wel goed. Het lijkt dus een conflict tussen de router
en het ADSL modem.

De router is een E-tech router (RTVP03) en voorzien van de laatste firmware.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

post je config eens van de router en van het modem. Beiden DHCP ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Het ADSL modem is een ethernet/usb modem en ik weet niet hoe ik de config daarvan uit kan lezen? De router staat op DHCP en volgens de handleiding geconfigureerd voor Quicknet. Het vreemde is dat de router dus wel werkt, maar na een tijdje de ADSL verbinding wegvalt.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem, heb een allieed data Copperjet 810 router/modem en daarachter een Etech RTVP03 router. wanneer ik 1 van de 2 PC's aan heb kan ik voor een minuut op internet soms 5 minuten en dan klapt het internet eruit.

dit is echt zwaar waardeloos, heb nu een hub van iemand en het lijkt nu perfect te werken.
Echter met de router moet dit toch ook lukken.

Ik heb op de modem/router al DHCP uitgezet en op de router aan laten staan dan nog werkt dit niet.
Internet klapt eruit en je kan dan ook geen ipconfig/renew doen want dan gebeurt er niets, PC zegt dat hij geen ip krijgt......

Als je de router geen stroom geeft en dan de PC opnieuw opstart heb je weer een tijdelijke verbinding.

Wie weet er meer over, het ligt dus blijkbaar aan een instelling op de etech router.......

Provider: Speedlinq.