Ik ben nieuw in PHP en SQL, het lukt mij allemaal vrij aardig ik zit alleen met een probleem dat met de gedachte achter iets te maken heeft.
Ik wil een matrix maken(raster). Dus een soort tabel waarin ik letters kan zetten op de kruising van rij en kolom om aan te geven welke relatie ze met elkaar hebben.
Dit gaat dinamisch gegenereerd worden en moet makkelijk uit te breiden zijn.
Nu wil ik het zo doen:
De waardes van alle kolommen haal ik uit een tabel met 1 veld.
De waardes voor de rijen haal ik uit een tabel met (1+aantal kolommen) velden.
Probleem met deze constructie is dat de database user die in mijn PHP code opneem Create en Drop rechten moet hebben op op rijen tabel, om een extra veld in de rijen tabel toe te voegen wanneer er in de kolomen tabel een record wordt toegevoegd. En volgens mij is dit normaal niet de bedoeling ivm beveiligings technische reden.
Is dit waar(dat het onveilig is) en hoe wordt zoiets in de regel aangepakt?
PS: ik vraag me zowiezo af of een gebruikersnaam en wachtwoord opgeslagen in de PHP code door een gebruiker gelezen kan worden.
Ik wil een matrix maken(raster). Dus een soort tabel waarin ik letters kan zetten op de kruising van rij en kolom om aan te geven welke relatie ze met elkaar hebben.
Dit gaat dinamisch gegenereerd worden en moet makkelijk uit te breiden zijn.
Nu wil ik het zo doen:
De waardes van alle kolommen haal ik uit een tabel met 1 veld.
De waardes voor de rijen haal ik uit een tabel met (1+aantal kolommen) velden.
Probleem met deze constructie is dat de database user die in mijn PHP code opneem Create en Drop rechten moet hebben op op rijen tabel, om een extra veld in de rijen tabel toe te voegen wanneer er in de kolomen tabel een record wordt toegevoegd. En volgens mij is dit normaal niet de bedoeling ivm beveiligings technische reden.
Is dit waar(dat het onveilig is) en hoe wordt zoiets in de regel aangepakt?
PS: ik vraag me zowiezo af of een gebruikersnaam en wachtwoord opgeslagen in de PHP code door een gebruiker gelezen kan worden.
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...