Hallo
Ik heb een treemenu gemaakt met <ul> en <li>'s. Dit werkt opzicht nu vrij goed.
Alleen staan alle event hard in de html:
Hier wil ik eigenlijk vanaf, omdat dit nog al een lap code wordt en het niet echt duilijk meer is.
In een aantal voorbeelden heb ik gezien dat op de onload van de container alle eventa worden gekoppeld aan de <li>'s. Dit kan ik dus ook wel doen.
Maar ik wil dan ook bepaalde dingen kunnen instellen. Zoals bijvoorbeeld een mouseover plaatje, maar dat is dan niet verplicht.
Mijn idee:
In de html staat:
Elke li heeft een id en een class.
Naast deze tree ga ik dan ook een lijst van propertyobjecten bijhouden in javascrpt, met daarin alle mogelijke eventchanges.
Op de onload van de container worden alle events gekoppeld aan de <li>. In de event wordt gekeken over een propertyobject is voor de <li> en zoja dan past die die toe.
Maar...
... dan kom ik met de vraag. Kan ik dan niet net zo goed hele menu via DOM aanmaken. Maar dat heeft weinig meer waarde.
Het is maar een idee. Ik wil graag weten hoe jullie het zouden doen.
Ik heb een treemenu gemaakt met <ul> en <li>'s. Dit werkt opzicht nu vrij goed.
Alleen staan alle event hard in de html:
code:
1
| <li onclick="" onmouseover="" onmouseout="">..</li> |
Hier wil ik eigenlijk vanaf, omdat dit nog al een lap code wordt en het niet echt duilijk meer is.
In een aantal voorbeelden heb ik gezien dat op de onload van de container alle eventa worden gekoppeld aan de <li>'s. Dit kan ik dus ook wel doen.
Maar ik wil dan ook bepaalde dingen kunnen instellen. Zoals bijvoorbeeld een mouseover plaatje, maar dat is dan niet verplicht.
Mijn idee:
In de html staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <div onload="init('mijnMenu');">
<ul>
<li>xxx
<ul>
<li>...</li>
<li>...</li>
</ul>
<li>...</li>
</ul>
</div> |
Elke li heeft een id en een class.
Naast deze tree ga ik dan ook een lijst van propertyobjecten bijhouden in javascrpt, met daarin alle mogelijke eventchanges.
Op de onload van de container worden alle events gekoppeld aan de <li>. In de event wordt gekeken over een propertyobject is voor de <li> en zoja dan past die die toe.
code:
1
2
3
4
5
6
| // in het js object de velden: normalClass hoverClass clickClass // zo ook images // maar ze kunnen ook leeg zijn |
Maar...
... dan kom ik met de vraag. Kan ik dan niet net zo goed hele menu via DOM aanmaken. Maar dat heeft weinig meer waarde.
Het is maar een idee. Ik wil graag weten hoe jullie het zouden doen.