Ik heb hier een Compaq Armada E500 laptop liggen waar ik een ander mobo heb gezet. Bij de vorige was de usb stuk, en dit mobo heeft een snellere (fixed) cpu. De videochip is ook fixed onboard, een ATI Mobility P 8Mb. Het probleem, Opstarten van het systeem geeft in windows (XP Pro SP2) een raar gestreept en gekleurd beeld. Na een 2e keer opstarten is het beeld gewoon goed. Ook als ik een hele tijd later weer opstart dan is gewoon goed.
IK heb de laptop helemaal uitelkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Dus eventuele stekkers zitten naar mijn mening goed. Ook daarna hetzelfde probleem. Eerste keer gaat het fout, daarna goed.
Windows opnieuw geinstalleerd (format) zonder aanvullende drivers geeft hetzelfde probleem.
Conclusie; videogeheugen van dit mobo is stuk? Of kan iemand me verder opweg helpen?
IK heb de laptop helemaal uitelkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Dus eventuele stekkers zitten naar mijn mening goed. Ook daarna hetzelfde probleem. Eerste keer gaat het fout, daarna goed.
Windows opnieuw geinstalleerd (format) zonder aanvullende drivers geeft hetzelfde probleem.
Conclusie; videogeheugen van dit mobo is stuk? Of kan iemand me verder opweg helpen?
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K