[Ati X700 Mobility] Driver installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb een Acer Travelmate 4101WLMI (Centrino) met als specs:
- Intel Pentium M 730 (1,6 Ghz)
- Ati mobility X700 64 MB / PCI Express
- 80 GB HDD (4200 rpm maar weet het niet zeker)
- 512 DDR2
- Win XP Home SP2 en de laatste windows updates.

Nu is het probleem dat hij bij het spel Fifa (2005 en 2006) erg traag is, het lijkt aan de videokaart te liggen. Ik heb geprobeerd om Catalyst drivers (5.10) te installeren, maar dan krijg ik de foutmelding; "Setup was unable to find components that can be installed on your current hardware or software configuration. Please make sure you have the required hardware or software".

De laptop was al voorgeinstalleerd en ik heb nooit drivers verwijderd/gewijzigd. Kan het zijn dat hij de videokaart niet helemaal detecteerd? Bij Aparaatbeheer staat wel dat hij goed functioneert.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 20-10-2005 01:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52
omdat het misschien een mobiltiy card is. Probeer anders op de omega drivers, is een stuk beter!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik dacht dat die mobility cards wel redelijk waren, maar dat valt dan blijkbaar tegen? Wel raar dat anderen dan wel Doom3 met alles op Hight erop kunnen spelen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52
Nee ik bedoel dat je "Setup was unable to find components that can be installed on your current hardware or software configuration. Please make sure you have the required hardware or software" probleem krijgt omdat het een mobilty card is. Je hebt daar speciale mobility drivers voor. Ik zeg niet dat de x700 slecht is. Want ik heb hem zelf ook in mijn laptop alleen de 256 mb variant en die draait ook als een tiet

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07 18:59
Je kunt de normale drivers etc gewoon installeren, nadat je er een modtool overheen heb gehaald.

Heb het hier gedaan op mijn Aspire 5024 WLMi, evenals andere 5024wlmi bezitters

http://www.driverheaven.net/patje/ <-- De modtool + instructies

!! Vergeet niet dat je .net framework 1.1 geinstalleerd moet hebben, wil je de Catalyst Control Centre erbij hebben. Zelf een uurtje of wat mee bezig geweest, totdat ik doodleuk zag staan dat ik die nodig had... !!

prutsert

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Net ff aan het klooien geweest met wat catalyst progs, freezt de boel plotseling.. restart hielp niet dus ik ben net weer klaar met de boel recoveren... (maw: Heel windows opnieuw geinstalleerd en alle My Documents kwijt).

Anyway ik ga bovenstaande maar eens proberen.

http://www.driverheaven.net/patje/

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 20-10-2005 16:00 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-08 21:34

Bever!

3

gewoon de mobility driers draaien, en anders omega proberen..

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Nou het draait nu weer stukken beter! :).

Pagina: 1