School laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nou ik heb een laptop nodig voor mijn school omdat er nu veel te weinig PC's beschikbaar zijn en als je dus wilt werken je een laptop nodig hebt en mijn trein reis duurt dagelijks 2 uur en met een laptop zou ik die nuttig kunnen gaan besteden. Aangezien ik totaal geen verstand heb van laptops dacht ik roep de hulp maar in van het tweakers forum (nadat ik uiteraard zelf ook gezocht heb)

Eisen die ik aan mijn laptopje stel is dat hij nog redelijk lang mee kan gaan, af en toe een nieuwe game spelen en minimaal het volgende software pakket kan draaien (moet van school):
  • MSproject2003
  • Multisim 7
  • Painter8
  • Office XP (incl. Access)
  • B3 -diverse modules
  • Wintoms
  • IAR Embedded Workbench 4.3
  • Matlab release 14
  • Photoshop
  • Inventor 10
  • Visual C.Net
  • Autocad2006
  • Pipe2004
  • Automation Studio 4.1
  • MS Visual Nastran 3D 2003
  • PDF Writer Install
  • Visio 2003
Budget is ongeveer €1200-€1300, dus ik denk wel dat ik daar een aardige laptop van kan halen.

De Laptops die mijn school aanraad zijn de volgende:

Acer Aspire 5024 WLMi
Acer Aspire 1692WLMi
Acer Aspire1694WLMI

Nou sprak de 1692 mij het meeste aan omdat het een mooi systeem voor een redelijke prijs is en na de hele 169x tread door gelezen hebben leek me dat ook een perfecte keus, alleen bleek dat de harde schijf van 5200 toeren naar 4200 toeren was gezet wat volgens vele een complete bottelneck is voor de snelheid van het systeem. Ik ben toen verder gaan kijken naar de 1694, op zich is die ook gewoon perfect, alleen is hij iets duurder en ik vraag me af of die iets sneller processor en betere grafisce kaart dat wel waard zijn. (de bluetooth is leuk en handig voor mijn telefoon, alleen kan ik wel een bluetooth adapter kopen)

Ik zag nu bij de media markt een Fujitsu-Siemens (Fujitsu Siemens AMILO M-1437G) in de aanbieding staan voor €1199,- en die had wel een 5200 toeren harde schijf (zelfs een sata), alleen dat is een Fujitsu-Siemens en daar kan ik bijna geen info over vinden, niet in de tweakers pricewatch, ook niet op kieskeurig.nl. Gaat die laptop er soms uit of is een Fujitsu-Siemens geen goede laptop? Link naar de aanbieding

Dingen die ik belangrijk vind:
- Moet 2-3 uur op de accu mee gaan
- Moet snel zijn met opstarten en om mee te werken (hij moet dus goed zijn om mee te typen in de trein)
- Wil er af en toe een spelletje op kunnen spelen (gewoon met adapter aan de laptop)
- veel harde schijf ruimte en DVD brander enz heb ik niet echt nodig, heb gewoon mijn thuis PC en die is daar ook gewoon geschikt voor.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

ik heb die Aspire 5024 een weekje of 2 geleden onder handen gehad en ik moet zeggen: hele goeie laptop, zeker voor die prijs, ik denk dat deze van de 2 series de beter processor bezit, alleen heeft deze wel een 4200rpm hardeschijf, wat wel jammer is...
maar hij is goedkoper en je zou misschien nog geheugen bij kunnen zetten (als dat al nodig zou zijn) en dan hou je nog geld over...

maar over de Centrino: dat geheugen (intern, en ook op videokaart)is ook erg aantrekkelijk, deze zal waarschijnlijk sneller zijn...

[ Voor 38% gewijzigd door Colan op 20-10-2005 00:45 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 11:26
Ikzelf heb nou ook al een paar weekjes de Aspire 5024 WLMi, bevalt prima! Alleen heb ik soms erg veel last van die trage, erg trage HD. Maar verder doet ie t perfect.

Ik zag die Fujitsu van de week ook in de Media markt krant en leek me oook zeker geen slechte prijs. Ik weet niet precies hoe het zit met garantie et van fujitsu, maar bij ons op school hebben ze erg veel van die dingen, en ze doen t ook gewoon goed. Ze lijken ook erg degelijk te zijn, omdat ze elke dag van hot naar her gesjouwd worden en ze doen t al een flinke tijd.

Zou ff rondsnoepen of er geen mensen zijn met die fujitsu, mij lijkt iig goed, op de niet 64 bits processor na dan..

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik heb die fujitsu siemens gekocht, gisteren. Kan hier dus nog weinig over vertellen, wel dat ik er erg blij mee ben en er een erg mooi (cristal) scherm op zit, breedbeeld. Hij is lekker snel en die accu gaat lang mee (2,5uur), ondanks dat er ik 16 gig muziek op het gezet via het netwerk en van alles heb geinstalleerd. Onder normaal gebruik gaat hij dus veel langer mee. De garantie is 2 jaar. Je kan bijkopen tot 5 jaar. 1024 geheugen is uiteraard erg prettig en de hd is 80 gig, 5400rpm. Ook niet niks.

Gr. Michiel (als je vragen hebt, je kan altijd posten hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Denk toch dat ik voor de Fujitsu ga, ondanks de lovende woorden voor de aspire 5024, maar het nadeel daarvan vind ik de AMD rocessor, ondanks ze heel krachtig zijn vragen ze ook meer energie en dan heb ik liever wat minder kracht en dat hij dan maar wat langer blijft werken.

Voor de Fuijtsu siemens had ik nog een aar vraagjes:
- Enig idee waarom deze niet in de pricewatch staat en weinig word aan geboden?
- Garantie van de laptop verloopt gewoon via Fujitsu siemens of de mogelijkheid daartoe is aanwezig?

voor de rest heb ik er wenig vragen over want hij lijkt gewoon veel op de acer en dat topic heb ik al helemaal door gelopen, dus denk niet dat hij daar aan onder doet (kwa grafisch geweld enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

De programma's die jij wil draaien (Autocad, Photoshop etc.) zijn behoorlijk zwaar. Ik denk niet dat er ook maar 1 laptop is die op 1 acculading 3 uur lang die programma's kan draaien.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Eppo © schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:59:
Denk toch dat ik voor de Fujitsu ga, ondanks de lovende woorden voor de aspire 5024, maar het nadeel daarvan vind ik de AMD rocessor, ondanks ze heel krachtig zijn vragen ze ook meer energie en dan heb ik liever wat minder kracht en dat hij dan maar wat langer blijft werken.

Voor de Fuijtsu siemens had ik nog een aar vraagjes:
- Enig idee waarom deze niet in de pricewatch staat en weinig word aan geboden?
- Garantie van de laptop verloopt gewoon via Fujitsu siemens of de mogelijkheid daartoe is aanwezig?

voor de rest heb ik er wenig vragen over want hij lijkt gewoon veel op de acer en dat topic heb ik al helemaal door gelopen, dus denk niet dat hij daar aan onder doet (kwa grafisch geweld enzo)
ja maar die 5024 wlmi heeft weer een pluspuntje dat hij over een 8cells accu beschikt, de fijutsu 6, dus maakt de accutijd elkaar ook niet echt.
Pagina: 1