Toon posts:

Internet van de kabel delen via een draadloos adsl modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van internet via de kabel (kabelfoon). Dat internet wil ik delen:
- via een utp kabel met de thuis pc
- draadloos met twee laptops

Nu heb ik al de beschikking over een draadloos adsl modem/router(belkin f5d7630) met een 4poorts netwerk switch, alleen geen adsl. Ik wil dus alleen van de netwerk switch en de draadloze capaciteiten van het modem gebruik maken.

Het simpelweg inpluggen van de utp kabel van het kabelmodem in de switch maakt het draadloos internet beschikbaar voor een van de laptops. Het ip-adres vanwaar ik internet blijft dan echter het kabelfoon adres en wordt niet een door de router toegewezen adres.

Het is me nog niet gelukt internet tegelijkertijd internet te krijgen op de andere draadloze verbinding of op de home computer, kan dit uberhaupt? Zo ja, hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ik kan de volgende instellingen bewerken voor het modem: http://www.adslguide.org..../q4/belkin-f5d7630-4a.asp

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 00:26 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat krijg je niet voor mekaar, aangezien de WAN-poort in de router intern is doorgelinkt naar het interne ADSL-modem. Of je zou dat ding uit elkaar moeten slopen en proberen die WAN-poort te identifien en daar een soort UTP aan solderen ofzo, al lijkt het me zwaar sterk dat dat überhaupt goed mogelijk is.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Dit kan niet, omdat de router een ADSL signaal verwacht en geen ethernet input. Je zult een gewone router moeten kopen, overigens kun je dan wel gebruik maken van het draadloze adsl modem voor de draadloze clients.

If I can't fix it, it ain't broken.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Wat staat erover in de handleiding ?

Maar _ik_ acht de kans klein dat het gaat lukken/kan.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
http://web.belkin.com/support/kb/kb.asp?a=3804&langid=1, dit zijn de specs van het modem.

In de handleiding wordt er niet over gerept, men verwacht dat je de adsl input gebruikt denk ik. Het delen via de switch (een utp kabel in van kabelmodem en een uit naar pc) zal wel niet gaan werken, maar aangezien het internet op de ene draadloze laptop het zonder problemen doet heb ik nog de hoop iig met beide laptops te kunnen internetten.

Ergens zit er tenslotte een routerfunctie in dit apparaat, de vraag is of het alleen het de adsl input kan routen? In dat geval zou ik het modem alleen als een gecombineerde (draadloos en 4 lijnen) netwerk switch kunnen gebruiken als ik het goed begrijp!? Iemand daar enig idee van? Kan ik dmv de mac adressen en port fwd'n de switch laten functioneren als een soort van router?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 01:00 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan die router/modem alleen gebruiken als switch/AP met een kabelaansluiting zoals eerder gezegd. De reden dat je wel met één laptop erop kan is dat je maar één IP adres van je kabel provider krijgt.

Wil je persé dat modem gebruiken als router, dan zul je de firmware van dat apparaat zo aan moeten passen dat 1 van de switch poorten de WAN kant wordt. MAAR de kans dat je dit werkend gaat krijgen is kleiner dan 0,01 % :Y) . Dus blijven er 2 opties over: een nieuwe router kopen of een van je PC's als router laten spelen met behulp van een extra netwerkkaart.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen een normale wireless router kopen, tenzij er hier nog een oplossing komt bovendrijven. Ik internet nu vanaf de pc en inmiddels hebben alle afzonderlijke computers contact gehad met inet. Af en toe krijgen ze ook een ip toegewezen van de router, maar werkt het internet nog niet. Kan dit nog wat worden? In de instellingen van de router heb ik ook de mac adressen kunnen terugvinden van de afzonderlijke apparaten.
Pagina: 1