Wie wel eens op de [url='http://www.tweakers.net]Frontpage[/url] kijkt ziet daar regelmatig berichten over er in de (wereld)politiek weer eens iets is beslist over het internet: de VS die de controle wil houden, de censuur van China, het opslaan van verkeersgegevens, het verbieden van spam en spyware en het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal.
Natuurlijk komt het regelmatig voor dat je het niet eens bent met sommige maatregelen en kun je op de frontpage ook meteen je mening er over kwijt, maar dan is het al te laat, want het besluit is al genomen en de mensen die dat gedaan hebben lezen de frontpage toch niet.
De VN (verenigde Naties) houdt nu een enquete onder jongeren over hoe zij de toekomst van het internet het liefst zouden zien. Hoewel de VN daar niet zoveel over heeft te zeggen kunnen de resultaten van deze enquete ook worden gebruikt voor het nationale internetbeleid van de verschillende landen.
Ik denk dat de bezoekers van dit forum over het algemeen een heel goed idee hebben over wat ze willen met het internet, en zo hopelijk kunnen voorkomen dat we straks weer achteraf moeten gaan klagen.
Naar de enquete!
PS: Aan het eind van de enquete staat er een bericht dat je er kunt over discussiëren op FoK! en Tweakers.net, op FoK! kijk ik niet, en hier kon ik er niets over vinden, dus open ik dit topic maar.
Dit is geen pollbeinvloeding, want ik vertel je niet wat je in moet vullen, en ook geen werving omdat het niet mijn enquete is.
Natuurlijk komt het regelmatig voor dat je het niet eens bent met sommige maatregelen en kun je op de frontpage ook meteen je mening er over kwijt, maar dan is het al te laat, want het besluit is al genomen en de mensen die dat gedaan hebben lezen de frontpage toch niet.
De VN (verenigde Naties) houdt nu een enquete onder jongeren over hoe zij de toekomst van het internet het liefst zouden zien. Hoewel de VN daar niet zoveel over heeft te zeggen kunnen de resultaten van deze enquete ook worden gebruikt voor het nationale internetbeleid van de verschillende landen.
Ik denk dat de bezoekers van dit forum over het algemeen een heel goed idee hebben over wat ze willen met het internet, en zo hopelijk kunnen voorkomen dat we straks weer achteraf moeten gaan klagen.
Bron: http://jeugdraad.nl/lossetekst.php?tekst=120Bijna alle Nederlandse jongeren tussen de 15 en 24 jaar hebben toegang tot het internet. Ongeveer tweederde daarvan is meer dan 6 keer per week online: je MSN’t met je vrienden, zoekt informatie op, e-mailt en speelt misschien je computerspellen tegen mensen over de hele wereld.
In de toekomst gaan we internet alleen maar meer gebruiken. Maar wie controleert het internet eigenlijk? Wat kunnen we doen tegen virussen en spam? Hoe zit het met privacy en criminaliteit op het net?
Op deze en nog veel meer vragen probeert een onderdeel van de Verenigde Naties, de World Summit on Information Society (WSIS), een antwoord te vinden. Alle wereldleiders maken eind 2005 een plan om de informatiemaatschappij te verbeteren. Omdat jongeren het meest te maken hebben met internet wil jongerenvertegenwoordiger, Eddy Bruin graag weten wat jullie ervan vinden.
Eind 2005 neem hij jullie resultaten mee naar een top waar wereldleiders besluiten over de toekomst van internet. Vul hem dus in en laat ze weten hoe jij erover denkt! Bovendien maak je kans op een cadeaubon van € 20,-!
Naar de enquete!
PS: Aan het eind van de enquete staat er een bericht dat je er kunt over discussiëren op FoK! en Tweakers.net, op FoK! kijk ik niet, en hier kon ik er niets over vinden, dus open ik dit topic maar.
Dit is geen pollbeinvloeding, want ik vertel je niet wat je in moet vullen, en ook geen werving omdat het niet mijn enquete is.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.