ik heb op mn notebook 3 connecties, 2 wireless netwerken en een ethernet LAN. Op 1 van die wireless netwerken zit internet. Maar om hiervan gebruik te maken moet ik eerst het LAN stekkertje eruit halen, omdat windows anders alleen probeert om via het vaste netwerk te internetten, en dat kan dus niet. Zodra ik het stekkertje er terug in stopt, werkt gelijk internet niet meer.
Alle netwerken maken gebruik van een 192.168.0.x ip adres met dezelfde subnet mask (255.255.255.0). Hier kan ik weinig aan veranderen.
Hoe maak ik windows duidelijk dat ie altijd 1 bepaalde verbinding moet gebruiken voor internet? En hoe kan ik instellen dat hij voor 192.168.0.100 juist weer het vaste netwerk moet gebruiken?
Alle netwerken maken gebruik van een 192.168.0.x ip adres met dezelfde subnet mask (255.255.255.0). Hier kan ik weinig aan veranderen.
Hoe maak ik windows duidelijk dat ie altijd 1 bepaalde verbinding moet gebruiken voor internet? En hoe kan ik instellen dat hij voor 192.168.0.100 juist weer het vaste netwerk moet gebruiken?