"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Geen toetsen, en geen schermpjeGinz schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:40:
En, de Nokia 7380:
Snap niet dat ze het nog een keer willen proberen om zo'n soort telefoon aan de man/vrouw te brengen. De invoer is belabberd. Maarja, het is wel design....
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE
Nokia kennende zullen ze ook wel veel en goede functies hebben.
Maar het design is zo'n nadeel
Een vriend van mij had ook zo'n nokia. Hij dacht dat hij helemaal the man was erme
Laat ik het zo zeggen, ik wil in gezelschap niet opvallen door mijn telefoon
Voor de rest zien ze er grappig uit. De zwarte is eigenlijk nog best te pruimen.
draaiknop + "action" button om de nummers te dialen en de overige menu functies te bedienen, net zoals nu al de 7210 ofzoMaverick schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:45:
[...]
Geen toetsen, en geen schermpjeKan iemand me vertellen hoe dat ding dan werkt?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
idd, maar de nieuwe N90 vinnik ook wel mooi hoormagic_japie schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:45:
Ik vind ze geen van allen mooi, ik vind de 62xx serie erg mooi en stabiel...
Maar hoe zie je dan wat je doet?Scorperito schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:47:
[...]
draaiknop + "action" button om de nummers te dialen en de overige menu functies te bedienen, net zoals nu al de 7210 ofzo
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dat zie ik ook enigszins in de 7370, maar nou niet echt in die anderen00bs schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:57:
Jeetje wat zijn deze modellen gejat van SE zeg! lekker origineel
-
als je naar de pic kijkt zie je de knoppen zitten, kinks daarvan zit een klein scherm...
Waarschijnlijk kun je hem opklappen ofzo want ik zie zo ook niet waar je in zou moeten praten/luisteren.
[edit]ok bovenin zit een speakertje
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 20-10-2005 12:59 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

en die nokia n90 heb ik pas in mn handen gehad, maar dat ding is echt gi-gan-tisch. no way dat die in mijn broekzak past.
De Motorola V80 is naar mijn weten zowel eerder aangekondigd als eerder uitgebracht dan de S700?Nokia volgt hiermee SE op, die de S700 als eerste swivel telefoon uitbracht.
[ Voor 9% gewijzigd door Eggy op 20-10-2005 14:35 ]
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Ow... Dan de SO505i in Japan maar...Eggy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:32:
[...]
De Motorola V80 is naar mijn weten eerder uitgebracht dan de S700?
-
En de Motorola v70 stamt van nog eerder: FCC ID IHDT6CC1 (Approved Feb 25, 2002)
Wie biedt meer?
Die SO505i heeft ook niet een klein beetje model gestaan voor de huidige SE's zeg...
//ontopic
Wat is nou precies de doelgroep van deze gsm's? Vind 't design persoonlijk wat minder, maar goed, zo gezellig ziet de gemiddelde gsm er nou ook weer niet uit. Erg innovatief vind ik ze trouwens niet, er zijn weinig nieuwe toestellen die de oude Xelibri-serie van Siemens overtreffen qua vormgeving.
[ Voor 4% gewijzigd door epoman op 20-10-2005 16:40 ]
Shit, maar volgens mij kan je die niet echt helemaal vergelijke met alle andere swivels... Je draai namelijk niet het scherm, maar alleen maar de luidspreker....epoman schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:39:
[...]
En de Motorola v70 stamt van nog eerder: FCC ID IHDT6CC1 (Approved Feb 25, 2002)
Wie biedt meer?
Naja, wat maakt het ook uit
Zoals wel meerdere SE's uit Japan later naar Europa gekomen zijnDie SO505i heeft ook niet een klein beetje model gestaan voor de huidige SE's zeg...
K600 heeft veel weg van de Premini. En de A-serie in Japan heeft veel invloed gehad op de Z-serie alhier.
-
Verwijderd
En is het scherm op de kop als het toestel dicht is? Dan heb je het Nokia logo weer op z'n kop aan de onderkant, dat is behoorlijk lelijk naar mijn mening. Als je snapt wat ik bedoel
Verwijderd
Dat het gebruikt wordt voor alles, namelijk smsjes, ringtones, je contacten, je agenda, je foto's enz...Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:24:
bij de nokia 7370 zit geen cardslot maar 10 mb aan dynamisch geheugen. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Same here, ben ook wel benieuwd naar gebruikerservaringen tot dusver. Mijn vriending denkt aan dit toestel, vandaar...Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 01:27:
Is iemand al in het bezit van de Nokia 7370? Ben erg benieuwd naar de ervaringen van dit toestel.
En is het scherm op de kop als het toestel dicht is? Dan heb je het Nokia logo weer op z'n kop aan de onderkant, dat is behoorlijk lelijk naar mijn mening. Als je snapt wat ik bedoel
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
De software is behoorlijk geupdate (t.o.v. de nokia 6230i). Zo is een bericht typen wat verandert, is het menu sneller (t.o.v. de 6230i), en een foto nemen gaat erg makkelijk (gaat nu net als SE over de breedte van het scherm) en over het scherm gesproken, dit is een van de beste die ik tot nu toe gezien heb. Ik ben nog geen bugs of vastlopers tegengekomen (V 3.56)
Een groot nadeel vind ik dat het geheugen niet uitbreidbaar is (10MB is wel een beetje krap) maar voor een beetje muziek voldoet de ingebouwde radio ook wel. Daarnaast moet je, als je gebeld wordt, de telefoon opendraaien, er is geen softkey waarmee je op kan nemen. En is de aansluiting om de telefoon op te laden verandert
Omdat deze telefoon niet erg mainstream is, heb je veel bekijks als je hem uit je broekzak haalt. De meesten weten niet eens dat Nokia ook zulke modellen maakt.
Al met al ben ik zeer tevreden over dit toestel.
Verwijderd
Verwijderd
Yeps, de headset functioneerd als antenne dus hij moet aangesloten zijn helaas..Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:20:
ik heb de telefoon 7370 inmiddels besteld... vroeg me alleen af.. er zit weer zo'n fm radio op. die moet je zeker weer eerst opstarten met de headset?!?
En je kan de 7370 inderdaad met outlook syncen.
Verwijderd
Wat wordt dan met een mp3 speler bedoeld? Dat je maximaal 4 mp3-nummers kunt opslaan of lees ik dit nu verkeerd... Het is dus niet zo als met een sony-ericsson W800i dat je je nummers op een aparte geheugenkaart opslaat?Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:23:
Een groot nadeel vind ik dat het geheugen niet uitbreidbaar is (10MB is wel een beetje krap) maar voor een beetje muziek voldoet de ingebouwde radio ook wel.
Het toestel ondersteund MP3's, dat is de MP3 speler....Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:57:
[...]
Wat wordt dan met een mp3 speler bedoeld? Dat je maximaal 4 mp3-nummers kunt opslaan of lees ik dit nu verkeerd... Het is dus niet zo als met een sony-ericsson W800i dat je je nummers op een aparte geheugenkaart opslaat?
Je moet het zien dat je een MP3, of gedeelte daarvan gebruik al ringtone. Niet om met je headset op als muziek speler te gaan gebruiken, zoals je met de W800 wel kan doen
-
Alvast bedankt
Maargoed, iets anders: het blauwe knopje in het midden (om in het menu te komen) reageert niet echt lekker. Ik vraag me af of dat normaal is. Eigenlijk werkt hij vooral als ik het met mijn wijsvinger doen. Mijn duim is iets dikker en als ik dan zo precies moet drukken, druk ik de andere knopjes ook in (en dat terwijl ik met mijn duim het knopje op zich kan bedienen, maar de telefoon reageert dan niet).
Voor de rest: sjiek ding. Datakabel en verloopje voor normale koptelefoon onderweg (kan'ie bij m'n werk op de speakers). De koptelefoon die erbij zit is wel mooi ook: het snoertje is bruin en een beetje als bij een strijkijzer.
Overigens is het wel jammer dat de radio het alleen met koptelefoon doet, terwijl er stereo-speakers op zitten.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
De accu leek het redelijk uit te houden, hoewel het wel hard gaat als je de radio de hele dag aan hebt staan.
De L'Amour serie wordt trouwens uitgebreid met de 7373, 7360 en de 7390.
De 7373 heeft volgens mij alles wat er nog aan de 7370 ontbrak: uitbreidbaar geheugen en (minder belangrijk imo) 2.0 MP-camera.
[ Voor 4% gewijzigd door MrSleeves op 18-09-2006 15:18 ]
De S65 die ik hiervoor had was ook niet echt lekker qua toetsenbord, dus ik was even bang dat het zo hoorde, maar gelukkig niet.
Verder tot nu toe best tevreden: radio goed, geluidskwaliteit bij gesprekken heel mooi (veel helderder en luider dan vorige toestellen (Siemens S65, SE T68i).
Wel zijn de specs en aansluitmogelijkheden (Mini-USB en 3,5mm jackplug en specs zoals MicroSD en 3.0 MP camera met AF) van de 7390 speciaal te noemen voor een toestel die een toch redelijk speciaal uiterlijk heeft, mede ook omdat het niet een bestaand toestel is waar een ander jasje omheen zit en dus eigenlijk al op de markt was.
[ Voor 6% gewijzigd door Ginz op 12-10-2006 21:12 ]
-
De radio werkt alleen met de oordopjes (of zo'n converter) aangesloten. Als de radio eenmaal aanstaat, kan je de optie kiezen om over de speakers de radio af te spelen.
Maar denk maar niet dat je dan de oordopjes eraf kan trekken; nouja, kan wel, maar dan stopt de radio. En de radio kan ook niet direct ver de speakers (dan doet'ie het niet).
Lekker vaag dus. Bij de volgende software update worden ze wel verstandig, zodat de radio direct over de (stereo!) speakers kan. Waarom zet je er anders stereo-speakers op...
-
Maargoed, de radio doet het nu helemaal niet meer, en de camera ook niet. Batterijen zitten op zo'n 33%. Bij de camera reageert'ie niet, bij de radio de melding "Niet toegestaan". Ik ben niet de enige, maar verder niets over te vinden.
Ik mag niet aannemen dat de batterijen te op zijn voor de radio; bij de camera krijg je daar een melding over als dat het geval is, staat me nog bij van een tijdje terug.
de radio deed het gister wel de hele dag..
Waar heb je hem dan al gezien? Ik ben er naarstig naar op zoek maar alle telecomwinkels zeggen pas in decembet...Giox schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:10:
Vandaag de 7390 in mijn handen gehad en moet zeggen dat het formaat me meevalt. Het uiterlijk is niet mijn stijl, maar de grootte valt mee.
Wel zijn de specs en aansluitmogelijkheden (Mini-USB en 3,5mm jackplug en specs zoals MicroSD en 3.0 MP camera met AF) van de 7390 speciaal te noemen voor een toestel die een toch redelijk speciaal uiterlijk heeft, mede ook omdat het niet een bestaand toestel is waar een ander jasje omheen zit en dus eigenlijk al op de markt was.
-
Jij wel een idee wanneer ik hem kan krijgen?Giox schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:27:
Was nog een proto, geen verkoopbaar model.
-
Ik had een 7370 Warm Amber, maar werd door de vrouwen op mijn werk er mee geconfronteerd dat ik met een LadyPhone rond liep
Nou was ik eigenlijk wel gecharmeerd van de grootte (hoe klein hij is eigenlijk) en de hoge resolutie van het scherm en vooral de snelheid van deze telefoon.
Nu ontbraken er een aantal functies of waren deze minimaal maar tot mijn verbazing is dus de 7373 al aangekondigd voor dit kwartaal (zoals iemand anders ook opmerkte).
Kun je als kerel zonder opmerkingen te krijgen van vrouwen (op zich wel grappig want je krijg zo wel makkelijk een praatje
Zie foto's op deze site http://www.terminal.hu/cikk.php?article_id=101518&ac=2 :
Verwijderd
Het valt me op dat de nokia vrij veel ruis heeft als ik verbinding maak bij het bellen van een nummer. Zijn er meerdere die hier last van hebben? Zo ja dan is de kwaliteit van nokia gewoon slechter dan die van samsung en zo nee dan moet ik het telefoontje even laten nakijken bij de winkel.
Er is ook een screensaver (o.i.d.) in de vorm van een kaars, maar in ieder geval kan ik m'n kleren in het donker vinden als mijn vriendinnetje nog ligt te slapen (hoewel ze er ook eens wakker van geworden is, omdat dat ding toen tegen het plafond stond te schijnen).
De specs stonden mij zeker aan:
3.0 MP camera
BT
uitwisselbaar geheugen
3,5mm jack aansluiting
iSync-compatible, dus eindelijk een agenda bij de hand
Als ik em vanavond heb zal ik mijn bevindingen posten.
PSN: djmurcielago
Verwijderd
@ Hakkie: Het display is minder verlicht als je het vergelijkt met samsung maar zeker niet onder belicht. Het stoort mij niks. Het is wél superscherm, maar dat mag ook wel met 16 miljoen kleuren. Op vergelijk,nl heb ik mijn plus en minpunten geschreven (onder de naam Kim)
@murcielago: Ik ben ook van de D500 naar de Nokia 7390 overgestapt. Mis de standaard MMSjes en de afbeeldinkjes die je in je SMSjes kon plaatsen (nu geen standaard mmsjes en alleen smileys voor sms) en smssen gaat wat omslachtiger maar aan het beeldscherm van de Nokia kan geen telefoon tippen.... glashelder
Als het net als de 7370 is, dan heb je een verloopstukje nodig.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:25:
Begrijp ik het goed dat de nokia 7390 een gewone 3.5mm jack aansluiting heeft? Of moet je dan toch nog eerst een verloopstukje hebben?
Zolang je de roze uitvoering niet neemt, dan in ieder geval niet.En wat vinden jullie van de homo-factor? Ziet hij er niet een beetje te gay uit?
Verwijderd
Ik heb bij een review op internet een foto gezien van een nokia 7390 met daarop Sudoku.swf (dus een flashspelletje, op een telefoon zonder symbian os).
Weet iemand meer over flash op mobiele telefoons zonder symbian?
Ik twijfel namelijk of ik deze nu zal kopen of dat ik nog even wacht op de nieuw verwachte N76.
Beide zijn muziektelefoons, maar er zijn toch wel een aantal verschillen.
De N76 is kleiner en wat minder hoekig. Wat vinden jullie van de grootte van de 7390? Ik vind het handig als mn telefoon in zak kan en deze neit ontzettend lomp zichtbaar is.
De 7390 heeft een betere camera, maar is die echt goed? of vallen de foto's tegen voor een 3.1 megapixel camera?
En hoe is de snelheid van het menu? Duurt het soms lang voor hij reageert?
Verdere ervaringen zijn ook welkom!
-
Voor de rest een geweldig toestel. Hij oogt na een halfjaar nog steeds erg chic, en hij valt goed op tussen de grijze nokia's. De synchronisatie mogelijkheden zijn geweldig. Elke dag kan ik eenvoudig mijn 7390 met mijn iCal syncen op mijn MacBook.
De grootte valt erg mee, heb alleen geen ervaring met de n76. Dan zou je ze toch even naast elkaar moeten houden.
PSN: djmurcielago
Betekent dit dat de telefoon gesimlockd is?? of hoort ie dan een andere melding te geven? Doe mijn simkaart het misschien gewoon niet?
Alvast bedankt!!
Is in de aanbieding bij Mediamarkt met een Tmobile prepaid kaart.
Nu heeft ze al een tmobile abbenoment, kan ze gewoon haar huidige simkaart gebruiken of gaat dit niet werken, ivm. een simlock.
Kan helaas niet haar telefoon meenemen en het uitproberen..
Gaat waarschijnlijk niet werken.willemvdvliet schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:06:
Voor mijn vriendin wil ik een nokia 7373 voor kerst kopen.
Is in de aanbieding bij Mediamarkt met een Tmobile prepaid kaart.
Nu heeft ze al een tmobile abbenoment, kan ze gewoon haar huidige simkaart gebruiken of gaat dit niet werken, ivm. een simlock.
Kan helaas niet haar telefoon meenemen en het uitproberen..
Maar dit is echt niet het topic om dit in te vragen en als je zelf een beetje logisch nadenkt kan je zelf ook wel bedenken dat het niet gaat werken.
Verwijderd
Nou als je een beetje logisch nadenkt gaat dit misschien wel werken. Probeer het anders gewoon in de winkel, zij willen je vast helpen.ajampaniki schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:13:
[...]
Gaat waarschijnlijk niet werken.
Maar dit is echt niet het topic om dit in te vragen en als je zelf een beetje logisch nadenkt kan je zelf ook wel bedenken dat het niet gaat werken.
Winkel waarop ze overal Ja zeggen!
Ik zal morgen even kijken wellicht dat ik nog een oude simkaart thuis heb liggen van tmobile.