Toon posts:

[mysql] table read only, error 1036 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 'n lastig probleem met MySQL op onze webserver. Ik krijg regelmatig foutmeldeingen, #1036 errors, 'Table '#sql_xxx' is read only'.

Bijvoorbeeld
--------------------------------------------------------------
Error om 10:36:31:
Query:
SELECT * FROM tabel WHERE id = '118' AND status != '3'
Error:
Table '#sql_1564_0' is read only

Error om 10:37:43:
Query:
SELECT * FROM tablename WHERE id = '118' AND status != '3'
Error:
Table '#sql_1564_0' is read only
--------------------------------------------------------------

Het lijkt wel alsof deze error optreed wanneer meerdere gebruikers dezelfde tabel proberen te benaderen. Dit maak ik op uit het feit dat MySQL dezelfde tijdelijke tabelnaam genereert, of probeert te benaderen. Ik heb meerdere van bovenstaande meldingen op vrijwel hetzelfde tijdstip, met diverse tabellen van mijn database.

Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen :(

Thnx

Verwijderd

Lockt MySql die tabellen niet op het moment dat een andere gebruiker (of sessie) die tabel benadert? Kan MySql uberhaupt locken?

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
heb je je tabel al eens gechecked/geanalyseerd? misschien is ie wel gewoon corrupt geraakt
http://dev.mysql.com/doc/...able-maintenance-sql.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels een stukje verder. Het blijkt dat de fout alleen optreed bij een loop van een aantal queries op dezelfde tabel i.c.m. een GROUP BY. MySQL maakt op het moment dat je een GROUP BY gebruikt namelijk een tijdelijke tabel aan in de temp map van de server.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit klinkt als een probleem met file permissies (chmod). Check die eens van alle databases en tabellen.