"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
ik geloof dat je GT's juist wel lawaai maakten...en de Ultra's helemaal...misschien moet je hier het Geforce-topic een op naslaan of in het rond zoeken, ik weet zeker dat het hier en daar ergens staat...
Simplicity is de bom...
6800GT Maakt erg veel geluid, een ultra al helemaal inderaad.
die stock koelertjes stijgen sowieso altijd al op. ik ken weinig stock koelers die stil zijn.. behalve de passieve
Die Zalman schijnt idd wel een hoop stiller te zijn.
Ik heb ook een GT besteld en kijk het even aan qua geluidsproductie. Als het me te gek is bestel ik ook de VF700.
Ik heb ook een GT besteld en kijk het even aan qua geluidsproductie. Als het me te gek is bestel ik ook de VF700.
Als je zou willen posten wat je ondervindt, zou ik erg op prijs stellenZAMoRANo schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:44:
Die Zalman schijnt idd wel een hoop stiller te zijn.
Ik heb zo'n kaart gehad en later zo'n Zalman erop.. Man wat was ik blij dat die straaljager verdwenen was..
Altijd doen dus als ik jou was..
Altijd doen dus als ik jou was..
Ik heb die zalman op mijn 6800GT zitten koelt beter, maar belangrijker..wat een rust.
Stockcooler leek wel een stofzuiger. Wat een herrie maakte dat ding.
Stockcooler leek wel een stofzuiger. Wat een herrie maakte dat ding.
ook niet gek met zo'n oven...de 6800-jes zijn ook enorme heethoofden
Simplicity is de bom...
Als het je vooral gaat om het geluid zou ik toch voor die Zalman gaan. Heb hem ook gemonteerd namelijk en het scheelt aanzienlijk in geluid, helemaal in de 5Volt. Daarna is die gewoon qua temperatuur niet schrikbarend goed inderdaad, omdat de 6800's van hun eigen al redelijk warm zijn.
Maar bij mij houd hij hem gewoon op een goede temperatuur, en wat jij al zegt, stilte gaat voor. Die Zalman's pakken bij mij ook veel minder rotzooi op. Die standaard fans zaten bij mij elke keer onder het stof waardoor ze alleen maar extra geluid gingen maken. Heb nu die Zalman's 1x uitgespoten in 6 maanden, en ze zijn nog steeds stil. In het begin met de standaard koelers, kon ik wel maandelijks die kast openschroeven.
Maar bij mij houd hij hem gewoon op een goede temperatuur, en wat jij al zegt, stilte gaat voor. Die Zalman's pakken bij mij ook veel minder rotzooi op. Die standaard fans zaten bij mij elke keer onder het stof waardoor ze alleen maar extra geluid gingen maken. Heb nu die Zalman's 1x uitgespoten in 6 maanden, en ze zijn nog steeds stil. In het begin met de standaard koelers, kon ik wel maandelijks die kast openschroeven.
Ik heb mijn 6800GT ook draaien in mn nieuwe kast. Veel geluid komt er niet uit maar ik denk dat de fan op de 6800 wel de meest luidruchtige component is van mn systeem. Die Zalman komt er hier ook in. Ook omdat ie toch wel beter koelt dan de stock koeler, dat is echt een klein plastic rotdingetje vind ik.
@Woodsy: Wat zijn jouw temps met die VF700 erop? Ik had toch betere koeling verwacht van die xalman. Mijn temps zijn idle (met fan op 5v) 60-65 graden en load (met fan op 12v) 80-85 graden.
Bedankt voor alle reacties
ik denk dat hij wel overtuigd zal zijn.. Die AMD stock cooler hoef ik denk ik niet eens te vragen, ik heb hem zelf ook en het is werkelijk een ramp. Buur die een boom omzaagt 's nachts
Dat lijkt me niet gezond... misschien ligt het aan je sensor?MEGATRON schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:59:
@Woodsy: Wat zijn jouw temps met die VF700 erop? Ik had toch betere koeling verwacht van die xalman. Mijn temps zijn idle (met fan op 5v) 60-65 graden en load (met fan op 12v) 80-85 graden.
@Ge64: Vergis je niet in de temps van de hedendaagse videokaarten. De 6800GT gaat pas bij 120 graden terugschalen. Met de stockcooler had ik temps van idle 70-75 en load 100-110 graden.
Hmm, das wel erg hoog.
Met de stock koeler zit ik hier op idle 60-61 graden en stressed gaat ie naar 70-75.
Met de stock koeler zit ik hier op idle 60-61 graden en stressed gaat ie naar 70-75.
Ah oke, ik heb me nooit echt met videokaart koeling beziggehouden, ik zat met de processortemps in mn hoofd (max 80 graden ofzo?)..
Ik zit stock met een AGP kaart en de standaar ASUS koeler op 51-56 graden...
Spielerei...
Pagina: 1