Toon posts:

Bij gebruik van Java onder Windows PC extreem traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik via het configuratiescherm 'Java Control Panel' open of een applicatie wil gebruiken die Java nodig heeft wordt mijn PC extreem traag. Uiteindelijk kan ik niets meer doen en zit er niets anders op dan een reset. Op dit moment probeer ik gebruik te maken van V-Direct, dit programma heeft ook Java nodig. Opbouw van bijvoorbeeld alleen het menu boven duurt al 5 minuten o.i.d. Als ik via de taakbalk op het programma klik moet ik ongeveer 30 seconden wachten en dan kan ik paar seconden de muis bewegen en dan loopt het weer 30 seconden vast.

Ik heb zojuist de laatste versie geïnstalleerd via www.java.com maar dit mocht ook niet helpen. Ik heb een PC met Windows XP SP2 en een Athlon 64 systeem.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen want hier valt niet mee te werken op deze manier.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je misschien een laptop? Zoja? Ga even kjiken bij je videokaart opties dat hij je kaart terugklokt..Dit was namelijk bij een maatje van me het probleem..Die had precies het zelfde :)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:16:
Op dit moment probeer ik gebruik te maken van V-Direct, dit programma heeft ook Java nodig. Opbouw van bijvoorbeeld alleen het menu boven duurt al 5 minuten o.i.d. Als ik via de taakbalk op het programma klik moet ik ongeveer 30 seconden wachten en dan kan ik paar seconden de muis bewegen en dan loopt het weer 30 seconden vast.
offtopic:
Een UT student :w

V-Direct wil nog wel eens kuren hebben, dat moet je niet als maatstaaf zien voor Java applicaties. Hoe is je processor load als je gebruik maakt van Java programma's?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld 'Java Control Panel' open dan schiet CPU usage naar 90%. Hij laat echter niets zien van dat panel, scherm blijft gewoon grijs. Ik heb geen laptop, gewoon een desktop PC Athlon 64 4000+ met een DFI moederbord, videokaart is een Asus 6800 nogwattes.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Welke versie van Java gebruik je? Heb je al geprobeerd Java opnieuw te installeren?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost, ik heb de laatste versie van Java.com gedownload en geïnstalleerd.
Pagina: 1