[X800GTO2] (Missing) Texture problemen...

Pagina: 1
Acties:

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik heb erg last van missing textures in bepaalde spellen. Ik heb zelf het idee dat het meer een driver probleem is dan een geheugen probleem van de videokaart. Aangezien deze problemen steeds op dezelfdeplek terugkomen en ik ze bijvoorbeeld bij Age of Empires 3 niet heb en 3dmark05, bij 3dmark03 dan weer wel.

Voorbeeld: Bij GTA San Andreas valt er een stuk muur weg, draai ik me weg van dit probleem is er niks aan de hand, draai ik er langzaam naar toe, zie ik het langzaam weer verschijnen op datzelfde punt.

Het lijkt of het probleem veel voorkomt bij schaduwen en hoog lichten. Sommige schaduwen knipperen etc... sommige delen van een texture vallen gewoon weg en je ziet wat er achter bijvoorbeeld een muur bevind.

Wat voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/7779/sooi225wi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/2548/sooi23aa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/5543/kutsooi2ta.jpg

Je begrijpt dat gamen zo geen reet aan wordt. Ik zelf heb het idee dat het niet aan de kaart zelf ligt, zowel dan gaat hij terug. Wat denken jullie ervan.

Downclocken of terug klokken heeft geen zin. In Windows heb ik wel perfect beeld.

Ik draai Catalyst 5.10 heb 5.9 ook al geprobeerd.

Overig:

3000+ @ 2.4GHz 1,4V
1GB DDR 400 @ DDR 333 2-3-3-5
Asus A8N SLI Del
ATI GTO2 X800 @ 16 pipes @ X850 XT PE

/edit

Terugclocken van de processor heeft ook geen zin, net zoals een bios reset.

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 19-10-2005 22:20 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jij had toch je X800GTO2 flink opgestookt? Misschien is er iets beschadigd geraakt (wat ik persoonlijk betwijfel, maar het is mogelijk)...

Het kan ook zijn dat je geheugen brak is, moet je eens testen met MemTest86+ om te kijken of je geheugen fouten geeft, want dat wil nog wel eens corrupting textures geven. Meer weet ik er ook niet over, maar het is het proberen waard ;)

We horen het wel, enne...
offtopic:
tot hoever is het je nou gelukt om je X800GTO2 op te stoken? Want het ging maar door en door had ik gehoord. Zit je al aan de max? Of nog niet? We zijn benieuwd! :9~

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14
Misschien dat die ene pipeline gewoon brak blijk te zijn.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• STIMPPYYY
Ik denk niet dat dat het probleem kan zijn inderdaad. Want nadat ik hem had geflashed was het probleem er ook al. Daarvoor heb ik het helaas niet getest.

Ik zal memtets eens even draaien. Geheugen geeft de laatste tijd wel vaker wat kuren. Maargoed, hoever ik ben gekomen kan je ook zien in GTO2 overclocking topic :) bij diehard en overclocking. Ik heb helaas nog niet de max kunnen testen vanwege dit probleem. Andere koeler wil ik er graag ook nog een keer op hebben.

Tot nu toe heb ik gehaald: 620/651, dat gaf 7200 punten in 3dmark05 met een 2.4GHz, zie specs hierboven :) best netjes :9~

• STIMPPYYY
Coolmaster schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:44:
Misschien dat die ene pipeline gewoon brak blijk te zijn.
Zou goed kunnen inderdaad, maar dat zegt me niks dat het in San Andreas niet werkt en in Age of empires 3 weer wel.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Door muren heen kunnen kijken is COOL! :P

U vraagt, wij antwoorden.

• STIMPPYYY
Misschien voor CS ;) voor de rest ben ik er niet zo blij mee.

5.8 Werkt trouwens ook niet :(

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 17:02
tuurlijk is gamen niks aan zo want je speelt een spel waar niks aan is (A)

• STIMPPYYY
Wahha fok jullie opmerkingen ik heb een serieus probleem gvd :> O+

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 15:40
Ondertussen heb je nog geen oplossing
Ik zou snel kijken of het je geheugen is.
Misschien dan je dan nog bij je leverancier E-M-P-C nog een nieuwe kan claimen.

Ik hoop voor je dat de laatste levering nog niet opgaat aan pre`orders.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
Kan je je kaart niet terug flashen?

Driver cleaner eens draaien en opnieuw je drivers installeren?

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• STIMPPYYY
Ik gaat dat maar doen mensen :) ik zal het straks laten wetren of het is gelukt.

Nou ik heb hem terug geflashed en toen 5.10 Erop gezet, ATI-Tool geeft 12 pipes aan het probleem doet zich nog steeds voort. Bij eigenschappen zie ik nog wel staan X800/X850 serie's. Het probleem ligt dus of bij de drivers of bij de videokaart.

/edit

Memtest gedraaid, tevens geen fouten, dus geheugen is in orde. Kaart lijkt me dus niet in orde, stuur maar even een mailtje naar empc :) .

/edit2

Mail gestuurd. Ik denk toch dat de kaart kapot is. Het kan niet liggen aan een fout bios of Nforce drivers? Drivers op CD werken ook niet :'( Toch vreemd dat het probleem zich alleen voort doet op bepaalde en precies dezelfde plaasten

[ Voor 106% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-10-2005 00:35 ]

• MeMoRy
Kijken of ze erin trappen ;)
succes :)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

valt er niet via nieuwe hardware toevoegen de x800gto(2) te kiezen, dus niet automatisch installeren maar via zelf keuzes maken vanuit systeem nieuwe hardware op config scherm!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• STIMPPYYY
Wat heeft dit met dit probleem te maken? Er staan 12 pipes geactiveerd als er x850 staat zal mij een worst wezen dat is niet mijn probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-10-2005 18:10 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

net zoals in 3dmark03 ahv bios herkenning shaderpatronen worden ingeladen, zal bij een geflashte r350 9800pro naar 9800xt (r360)core ghosting ontstaan in test 2 en 3 (of was dat 3+4) omdat deze shaders voor de r360 core wil aanspreken. (agv uitlezen van de r360 bios, op een r350 kaartje)

ook gebeurde het wel eens dat na het terugflashen van een x800 xt pe(flash) naar de originele x800pro vivo dat het verkeerde quad pipes weer disabled werd, en men de foutieve ook in de 12 pipes behield, en dus een goed quad pipes uitgeschakeld werd...

Eventueel dat zoiets dergelijks nu optreedt!?

[ Voor 28% gewijzigd door SAiN ONeZ op 21-10-2005 18:17 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• STIMPPYYY
Ja maar het is een R480 Core toch?

Maar hoe zou je zoiets moeten uitschakelen, kan het geen timing probleem zijn van het X850 bios? icm met timings van de videokaart.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

je zou met een bios editor de originele bios mem latencies kunnen uitlezen en deze met behulp van bv ati traytools of atitools deze weer kunnen aanpassen in de geflashte bios, deze weer dumpen en weer erin flashen

• STIMPPYYY
Ik ga er morgen mee terug naar EMPC, hopen dat ze DOA nog accepteren. Ik vind het vreemd dat het continu op dezelfde plek voorkomt ook al sluit ik het spel af start het weer opnieuw op, precies op DIE plek komt het probleem voor.... zou het echt nergens anders aan kunnen liggen?

[ Voor 22% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-10-2005 19:20 ]

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Gooi er eens een andere videokaart in en kijken of je het houdt. Liefst eenzelfde soort of iets in die richting, dus een ATI x800 / x850.

Als het probleem dan weg is ligt het aan je videokaart, maar zoals de fouten zich voordoen lijkt het me iets anders. Verder geen problemen in windows? Corrupte bestanden ofzo, misschien dat je cpu kuren? noem maar wat.

Signature?

• STIMPPYYY
Hmm vreemd. Bij Counter-strike 1.6 heb ik het probleem totaal niet. Nergens last van. BF2 ook minimaal.

Het lijkt erop als de resolutie omhoog gaat de meer fouten er voor komen, dus koeling probleem?

Andere videokaart heb ik helaas niet, zou hem graag bij iemand willen testen in Nijmegen of rondom wel met een PCI-e moederbord.

Zou het daarnaast niet te maken kunnen hebben met DirectX bijvoorbeel dat de kaart oudere spellen, die dus een oudere directX gebruiken wel goed kan weergeven omdat die spellen bepaalde effecten niet gebruiken.

AOE 3 Trail komt het probleem ook niet voor, kan het ook nergens ontdekken, ik had toch het idee dat het aan het geheugen ligt maar ik begin weer te twijfelen aangezien CS het wel goed doet...

Inmiddels ook een fresh windows install gedaan en de kaart draait weer op stock speeds, nog wel op 16 pipes :)

Sommige levels van HL2 heb ik er ook geen last van. Zoals chapter waarbij je in een zombie stad rondloopt. Daar heb je toch ook veel schaduw en belichting, maar geen last ervan

[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-10-2005 00:28 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 08:40
Denk toch dat jij een Mem of BIOS probleempje hebt.
Wat een keigave kaart trouwens.....

• B_FORCE
  • Niet online
Ik zou idd gewoon er mee terug gaan en doen alsof je neus bloed. En dan vind ik het eigenlijk raar dat ze hem niet terug nemen aamgezien het dus een volwaardige R480 core is en sowieso op die snelheid MOET kunnen draaien.

Ik hoop niet dat je al aan EMPC hebt laten blijken dat je deze kaart ging kopen om de oc'en etc. Je gewoon dom opstellen en dan proberen te ruilen.

En anders 2e hands verkopen :P, je bent hem binnen 1 dag kwijt ;)
Het is niet echt eerlijk, maar het is aan jou of jij te eerljik bent of niet :)
Het ding is vast op een of andere manier te fixen...

Heb je trouwens al naar temps gekeken van gpu / geheugen of die een beetje acceptabel zijn ?

[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 26-10-2005 08:29 ]

One World Concepts

• STIMPPYYY
Ik ben al bij EMPC geweest. Daar is me garantie dus ook verlopen omdat ze daar konden zien dat hij unlocked is en ver overclocked is geweest.

Iemand anders een kapotte kaart verkopen? Lukt me niet, ik ben niet zo ingesteld dan hou ik hem nog liever een tijdje en koop dan wel weer een nieuwe. Het moet inderdaad op te lossen zijn.

Ik ga vandaag de koeling eraf halen kijken of daar geen problemen zitten. Zou bijvoorbeeld een Connect3D bios erin kunnen flashen ipv een Sapphire bios? misschien dat dat werkt ....

• STIMPPYYY
Bij 3dmark2001 wederom nergens last van...

Dit is ook een DirectX 8.1 test...

Temps zijn altijd onder de 70 Graden.

[ Voor 21% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-10-2005 21:38 ]

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Als je in de buurt van Adam woonde zou ik haast zeggen, kom em es hier testen :P

Want ik kan gewoon niet geloven dat het aan je videokaart ligt...

Signature?

• STIMPPYYY
Ik heb je toegevoegd op msn, zou dat kunnen?

Ik kom toevallig volgende week of in iedergeval binnen een maand in Amsterdam op een Zaterdag (meen volgende week). Dat ik dan ff bij jou wat kan testen ?

_/-\o_

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:29

OcGuru

Giulietta Qv

heb je wel eens geprobeert om de games opnieuw te installeren ? maybe zijn een aantal bestanden currupt geworden tijdens de installatie..

Bl44t

• STIMPPYYY
Seagate schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:32:
heb je wel eens geprobeert om de games opnieuw te installeren ? maybe zijn een aantal bestanden currupt geworden tijdens de installatie..
Hmm wou ik net gaan doen, zou inderdaad goed kunnen. SA is niet bepaald legaal, de rest wel.

• OcGuru
  • Laatst online: 01:29

OcGuru

Giulietta Qv

ben je toevallig van nvidia kaart > naar een ati kaart gegaan zonder windows opnieuw te installeren ?

dan komen er ook wel eens rare dingen voor, soms blijven er toch een aantal bestanden van oude drivers op je pc te staan :)

Bl44t

• STIMPPYYY
Ik ben van Nvidia -> 3DFX Voodoo 2000 16MB PCI -> fresh install -> 3dfx -> GTO2 -> Fresh install -> GTO2

• MeMoRy
Dat het dus geen artifacts zijn, maar missende textures is echt heel bizar...
Ik heb ook nog steeds (helemaal) geen textures bij Far Cry bij mijn gevoltmodde, geflashde, geOCde Geforce 5900XT... alleen bij Far Cry... Maar uiteindlijk heb ik toch het vermoeden dat het aan de driver ligt.

Misschien moet je het eens met oude drivers proberen, ipv de nieuwste?

• STIMPPYYY
Tja, sommige stukken flikkeren ook zwart, dus aan en uit.

Het opnieuw installeren had geen zin.

Oude drivers hebben ook niet veel nut.

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:40
Zou het misschien nut hebben als ik me standaard bios uit me kaartje even backup en dat jij die erin flasht? Misschien zijn de verkeerde pipes uitgeschakeld toen jij hem terug flashde.....

• STIMPPYYY
Zou je dat willen doen? zou wel zeer relaxed zijn!

Ik hoop dat je er effe tijd voor hebt, heb het namelijk al eens eerder gevraagd maar niemand reageerde :) _/-\o_

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:40
Hij loopt vast als ik een opstartflop erin druk.. Ik zie A:/ maar hij loopt niet door en ik zie een flikkerend underscore ( _ )

Ik probeer nu even met cd

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ik heb al een backup op flop staan, moet je die hebben?

Was me niet opgevallen dat je hier na vroeg... :o

Signature?

Verwijderd

hoe kan ECMP nou zie nof hij is geunlocked en overgeklokt? ze kunnen alleen zien of hij veel te ver is overgeklokt dmv doormeten. en daar heeft CMP ook niets mee te maken want je kunt ook gewoon RMA aanvragen, dat kan ECMP helemaal niet weigeren, als je al tegen ECMP hebt gezegt dat je hem hebt geunlockt en overgeklokt, tja, dan weet ik neit of ze die info doorsturen naar ATi.

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En hoe zit het nou ermee Stimppyyy?

@ hierboven; tis Empc ;)

Zij hebben dus een tool gekregen van ATI om dit te checken, meer hierover staat in het GTO2 topic :P

• MeMoRy
Nee: dat is nooit bewezen... het blijft een gok

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Osdorp-Dude schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:45:
Ik heb al een backup op flop staan, moet je die hebben?

Was me niet opgevallen dat je hier na vroeg... :o
Je heb mazzel, heb em teruggevonden op m'n floppy.

Heb em gelijk maar even online gegooid: Sapphire_GTO2_Standard_Bios_Backup.BIN

Dit was de bios die ik bij m'n GTO2 kreeg toen ik em de eerste dag binnen had. Succes ermee!

Signature?

• -Sir_Killalot-
  • Laatst online: 14-07 21:22
Die BIOS hoeft natuurlijk niet de juiste pipelines aan/uit te hebben...maar worth a shot.

Overigens denk ik ook niet dat het aan de kaart ligt. Je zegt dat het elke keer op exact dezelfde plekken gebeurd. Als een kaart te ver klokt of te warm wordt gebeuren er gewoon random fouten.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

-Sir_Killalot- schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:14:
Die BIOS hoeft natuurlijk niet de juiste pipelines aan/uit te hebben...maar worth a shot.

Overigens denk ik ook niet dat het aan de kaart ligt. Je zegt dat het elke keer op exact dezelfde plekken gebeurd. Als een kaart te ver klokt of te warm wordt gebeuren er gewoon random fouten.
Dat zei ik ook al, als het in dezelfde spellen optreed op dezelfde plaatsen zou je haast gaan denken aan corrupte textures, bestanden in het spel of drivers.

Zou aan hoop dingen kunnen liggen dan, cpu, geheugen, combinatie van verkeerde drivers, verkeerde instellingen in windows, etc.

Maar vreemde is dat na een fresh windows install het probleem zich bij hem blijft voordoen. Dan kan je drivers en instellingen wegstrepen en ga je toch denken aan een hardware issue...

Signature?

Pagina: 1