Toon posts:

TV-kaart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Miro/Pinnaclesys PCTV-Rave

maar als ik de resolutie ofzo verander dan krijg ik een mooie roze achtergrond :(

als ik dan nog een keer de resolutie of beeldverhouding wijzig is het weer goed, het geluid gaat wel gewoon door...

videokaart: CL Geforce DDR met Nvidia 5.16 drivers

en ik heb al de nieuwste drivers voor de tvkaart geprobeerd maar het is nog steeds

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
tip van de dag:

verander niet van resolutie

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Hoe kom ik van m`n junior-status af binnen een week. KOP HOUDEN.

Verwijderd

Ligt aan de drivers voor de videokaart.
Zelf heb ik een hauppauge, en ik heb het alleen als het ingesteld staat in overlay mode.
In de primary mode heb ik er geen last van.
Zelf heb ik een TNT 2 Ultra en alleen met Detonater 3.53 heb ik geen last van paars beeld. Maar deze drivers ondersteunen geen Geforce.
ALs het kan moet je hem gewoon in de primary mode zetten.
Zeer waarschijnlijk ligt het niet aan de TV-Kaart drivers.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Dat probleem heb ik ook vaak, dat is een overlay probleem. Wat ik toen heb gedaan is het proberen van verschillende drivers voor m'n videokaart... Uiteindelijk had ik de goeie en toen werkte het... :)

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Ik zou eens kijken of je overlay door het wisselen van resolutie niet vanzelf aangaat, ik kreeg dat ook, moest het even opniew instellen.
Ik kan het zelf niet testen want er zitten op dit moment al teveel kaartjes op mijn huidige mobo. (mijn oude VIA chipset draait niet echt lekker)

Verwijderd

Topicstarter
Frits: Slaat toch niet op mij?

Dus ff klooten met instellingen en het zoe moeten werken. Het is ook als ik iets opneem en dan op stop (stoppen met opnemen) klik namelijk en dan verander ik niks aan resolutie, en volgens "de" test werkte overlay goed....

Verwijderd

Die test is om te kijken of de kaart de functie overlay ondersteunt. Die is wel aanwezig maar volgens mij is de implementatie op dit moment zwaar brak.

Maar effuh kloten met verschillende versies en instellingen is idd het advies.

Verwijderd

Ruud, mijn reaktie was 100% voor Zeepoog bestemd. Een uitermate nutteloze en irritante reply, met als enig doel om maar zoveel mogelijk te posten. :r Ik hoop dat jouw probleem inmiddels is opgelost.

Groeten, Frits

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

het helpt ook nog wel es als je de gewone resolutie in windows veranderd
als je die te hoog hebt staan geeft ie idd een mooie roze achtergrond
ik weet niet wat voor'n videokaart en cpu etc je hebt, maar als dat niet al te best is, trekt ie je pctv niet met een resolutie van 1024x768 bij 32 bit

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Die paars/roze achtergrond is een bekend probleem. Vooral bij die PCTV.
Zelf heb ik er ook soms wel eens last van.. het resizen van het tv-window helpt bij mij al.
Het blijkt dat bij de detonator-drivers vanaf 2.08 geen hardware-overlay meer wordt ondersteunt door nvidia

kijk voor meer info ook eens op webboard.pinnaclesys.com

Verwijderd

Topicstarter
Celeron 366@550 met CL Geforce DDR (moet genoeg zijn lijkt me :) )

Maar nu blijkt dat er meer mensen last van hebben kan ik met een gerust hart gaan slapen :) . Zullen we een praatgroep oprichten om met elkaar over het probleem en de eventuele geestelijke schade ;)
Pagina: 1