[2000/XP] VPN connectie aanmaken wanneer gebruiker inlogt

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Beste mensen,

Ik zit met de volgende vraag: hoe kan ik een VPN (eigenlijk gewoon een inbelverbinding) verbinding aanmaken als er op een 2000 of XP client wordt ingelogd?

Het hele internet is door mij afgezocht maar ik kan niet vinden wat ik nodig heb.

Op dit netwerk maken we gebruik van een Windows 2000 server met AD geinstalleerd. We willen bijvoorbeeld via een policy of een script de verbinding AANMAKEN. Niet MAKEN dus ;)

Ik ga uiteraard verder met zoeken, maar ik zit nu helaas vast :(

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Reptile209

- gers -

Is dit wat? Er is ook een commando op basis van een DLL (iets van ras...nogwat) dacht ik, wellicht staat die eventueel nog bij [google=windows startup launch vpn connection ]

Edit: identiek aan mijn eerste link, maar nu van microsoft
Complete the following steps on each VPN client machine:
1. Open the VPN connection and select Properties.
2. On the Options tab, uncheck the Prompt for name and password, certificate, etc. checkbox.
3. On the Security tab, select Internet Protocol (TCP/IP) option, then click Properties.
4. In the resulting TCP/IP Properties dialog, click Advanced, and uncheck the Use default gateway on remote network checkbox.
5. Close out each dialog box by clicking OK.
6. Input the desired username and password (from Step 3, Part 1, Item 7), and check the Remember me option.
7. Open Windows Explorer, and navigate to the C:\Documents And Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup folder.
8. Drag the VPN shortcut you created in Step Three zie link, niet 3 hiero :), Part 2, Item 8 from the Desktop to the Startup folder in Windows Explorer.
9.Shut down and restart the machine.

[ Voor 69% gewijzigd door Reptile209 op 19-10-2005 21:31 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
code:
1
rasdial vpnverbindingsnaam

klaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zwelgje op 19-10-2005 21:28 ]

A wise man's life is based around fuck you

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Nee dat bedoel ik niet. Standaard is het zo als gebruikers inloggen, dat er bij netwerk verbindingen GEEN vpn verbindingen staan INGESTELD. Met het inloggen van de gebruiker moet er dus automatisch een VPN verbinding worden ingesteld. De gebruikers moeten dat niet zelf kunnen doen, en ze hoeven niet met opstarten van de pc meteen de VPN verbinding kunnen gebruiken.

//edit

Erik, kom eens op de MSN messenger :P

[ Voor 7% gewijzigd door WiNlUx op 19-10-2005 21:34 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Reptile209

- gers -

Ach so... :)
Kijk dan hier eens naar, wellicht zijn die links bruikbaar.
Meer google ideeën: [google=windows script create vpn]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik zet het OS nog even vooraan in je topictitel.
Pagina: 1