Beste mensen,
Zoals in de topic titel staat, heb ik in CS:Source last van vastlopers. Dit is altijd random, waarbij hl2.exe de ene keer afsluit met een foutmelding en de andere keer gewoon blijft hangen wat alleen op te lossen is dmv. een harde reset. Het geluid blijft tijdens de freeze 'loopen'. De ene keer gebeurt het na 5 minuten, vanmiddag heb ik meer dan een uur probleemloos kunnen spelen, het gebeurt dus random.
Mijn hardware:
AMD Athlon64 X2 3800+
2x 512 MB OCZ DDR PC3200 Value series
Asus A8N-SLI
Asus N6600GT, Geforce 6600GT, 128 MB
1x 250 GB Maxtor DM10, SATA
onboard geluid (nForce4)
380W Tagan voeding
WinXP Pro
Goed, nu ga ik natuurlijk niet posten zonder eerst zelf het een en ander geprobeerd te hebben. Ik heb de volgende dingen geprobeerd/gedaan:
- memtest86 gedraaid, zonder errors
- alle hardware op stock speeds gezet (memory timings)
- Steam cachefile validity check gedaan
- voor zover nodig de laatste drivers van alle hardware geinstalleerd
- DirectX sound hardware acceleration uitgezet
- in m'n config toegevoegd: "mat_forcemanagedtextureintohardware 1"
- virusscanner, MSN, etc. uitgezet
- Steamforums gecheckt, daar heb ik een aantal van bovenstaande dingen gelezen
Dit allemaal zonder resultaat
Ik heb het nu wel een beetje gehad met het gedoe, ik hoor mensen zeggen dat het aan onboard geluid ligt van nVidia, maar een nieuwe geluidskaart schijnt bij sommigen ook niet eens te werken...
Verder kan ik erbij zeggen dat het hier gaat om een nieuw systeem met een verse install van Windows XP Professional. Alle temps zijn zowel idle als stressed op normaal niveau. Andere games als F.E.A.R draaien wel 100% ok. Ik gebruik gewoon headphones, dus geen surround geluid. Verder heb ik uiteraard DirectX 9.0c en gebruik ik DX9 graphics in CS:S.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt (of maakt het nog steeds mee), of heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Alle hulp is welkom, want ik weet nu echt niet meer wat het kan zijn!
Zoals in de topic titel staat, heb ik in CS:Source last van vastlopers. Dit is altijd random, waarbij hl2.exe de ene keer afsluit met een foutmelding en de andere keer gewoon blijft hangen wat alleen op te lossen is dmv. een harde reset. Het geluid blijft tijdens de freeze 'loopen'. De ene keer gebeurt het na 5 minuten, vanmiddag heb ik meer dan een uur probleemloos kunnen spelen, het gebeurt dus random.
Mijn hardware:
AMD Athlon64 X2 3800+
2x 512 MB OCZ DDR PC3200 Value series
Asus A8N-SLI
Asus N6600GT, Geforce 6600GT, 128 MB
1x 250 GB Maxtor DM10, SATA
onboard geluid (nForce4)
380W Tagan voeding
WinXP Pro
Goed, nu ga ik natuurlijk niet posten zonder eerst zelf het een en ander geprobeerd te hebben. Ik heb de volgende dingen geprobeerd/gedaan:
- memtest86 gedraaid, zonder errors
- alle hardware op stock speeds gezet (memory timings)
- Steam cachefile validity check gedaan
- voor zover nodig de laatste drivers van alle hardware geinstalleerd
- DirectX sound hardware acceleration uitgezet
- in m'n config toegevoegd: "mat_forcemanagedtextureintohardware 1"
- virusscanner, MSN, etc. uitgezet
- Steamforums gecheckt, daar heb ik een aantal van bovenstaande dingen gelezen
Dit allemaal zonder resultaat
Verder kan ik erbij zeggen dat het hier gaat om een nieuw systeem met een verse install van Windows XP Professional. Alle temps zijn zowel idle als stressed op normaal niveau. Andere games als F.E.A.R draaien wel 100% ok. Ik gebruik gewoon headphones, dus geen surround geluid. Verder heb ik uiteraard DirectX 9.0c en gebruik ik DX9 graphics in CS:S.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt (of maakt het nog steeds mee), of heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Alle hulp is welkom, want ik weet nu echt niet meer wat het kan zijn!