[CS:S]Random freezes met looping sound

Pagina: 1
Acties:

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Beste mensen,

Zoals in de topic titel staat, heb ik in CS:Source last van vastlopers. Dit is altijd random, waarbij hl2.exe de ene keer afsluit met een foutmelding en de andere keer gewoon blijft hangen wat alleen op te lossen is dmv. een harde reset. Het geluid blijft tijdens de freeze 'loopen'. De ene keer gebeurt het na 5 minuten, vanmiddag heb ik meer dan een uur probleemloos kunnen spelen, het gebeurt dus random.

Mijn hardware:
AMD Athlon64 X2 3800+
2x 512 MB OCZ DDR PC3200 Value series
Asus A8N-SLI
Asus N6600GT, Geforce 6600GT, 128 MB
1x 250 GB Maxtor DM10, SATA
onboard geluid (nForce4)
380W Tagan voeding
WinXP Pro

Goed, nu ga ik natuurlijk niet posten zonder eerst zelf het een en ander geprobeerd te hebben. Ik heb de volgende dingen geprobeerd/gedaan:

- memtest86 gedraaid, zonder errors
- alle hardware op stock speeds gezet (memory timings)
- Steam cachefile validity check gedaan
- voor zover nodig de laatste drivers van alle hardware geinstalleerd
- DirectX sound hardware acceleration uitgezet
- in m'n config toegevoegd: "mat_forcemanagedtextureintohardware 1"
- virusscanner, MSN, etc. uitgezet
- Steamforums gecheckt, daar heb ik een aantal van bovenstaande dingen gelezen

Dit allemaal zonder resultaat ;( Ik heb het nu wel een beetje gehad met het gedoe, ik hoor mensen zeggen dat het aan onboard geluid ligt van nVidia, maar een nieuwe geluidskaart schijnt bij sommigen ook niet eens te werken...

Verder kan ik erbij zeggen dat het hier gaat om een nieuw systeem met een verse install van Windows XP Professional. Alle temps zijn zowel idle als stressed op normaal niveau. Andere games als F.E.A.R draaien wel 100% ok. Ik gebruik gewoon headphones, dus geen surround geluid. Verder heb ik uiteraard DirectX 9.0c en gebruik ik DX9 graphics in CS:S.

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt (of maakt het nog steeds mee), of heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Alle hulp is welkom, want ik weet nu echt niet meer wat het kan zijn!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29
Jup heb ik ook een lange tijd gehad...

http://forums.steampowere...ostid=3667161#post3667161

Check daar eens, ik heb daar ook gepost(osiris425) hoe ik het heb gefixed, maar dat werkt niet voor iedereen merk ik al. Als het niet werkt moet je denk ik maar wachten op een update van Steam/source.

Verwijderd

Hier heb ik ook last van gehad. Maar sinds ik op Windows XP64 draai heb ik nergens last van. Dus het lijk mij geen hardware probleem. Eerder iets met de 32-bit drivers.

Heb eigenlijk een gelijksysteem (mobo + videokaarten + geheugen hoeveelheid)

Lost eigenlijk je probleem niet op. Maar je krijgt wel een werkbare situatie.

• manzana
@Osiris.nl: Ik ga het z.s.m. proberen, dat is opzich een vrij eenvoudige (hopelijk tijdelijke) oplossing.

@Kyoghu: Mocht de oplossing van Osiris niet werken, dan ga ik jouw oplossing maar proberen, 64-bit Windows wilde ik sowiezo nog proberen, dus dan is dit een extra reden ;)

Bedankt voor de replies! Ik hou jullie iig op de hoogte en mochten er meer mensen zijn met oplossingen, feel free... :)

Verwijderd

probeer je onboard sound van nvidia is te disablen in je bios en dan gaan spelen?

• manzana
Okay, ik heb zojuist een config van iemand anders geprobeerd en ongeveer een uur probleemloos gespeeld met mapchange ertussenin. Dit zegt opzich weinig, maar zal ook nog uitzoeken wat de verschillen in config precies zijn (zijn config is high fps, dus misschien is het een grafisch probleem).

@Waterkippie: das ook wel een goeie, had ik nog niet aan gedacht. Als het probleem nu weer terugkomt, probeer ik dat ook wel.

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29
Ik weet het ook niet precies maar zolang ik het tijdelijk op die manier kan spelen vind ik het goed.

Dat Valve nu maar es opschiet, ze zijn alleen bezig met die andere games terwijl counterstrike al een paar weken op apen gapen ligt... :(
Pagina: 1