Het GeForce 7800 GT en GTX Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.947 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 09:13

simen

nemi.artstation.com

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:43:
Heb wel gezien dat je de gtx snelheden kan halen met een gt, maar dat er geen pipelines te unlocken zijn.
waarschijnlijk alleen theoretisch de snelheid van een 7800GTX halen, dus in kloksnelheid. ik denk niet dat je de dezelfde benches eruit kunt halen, zeker niet als je ook de GTX over klokt.

heb trouwens zelf nu bijna 2 maanden ervaring met deze kaart, en hij heeft me zeker niet teleurgesteld. ik heb de limiet nog niet gevonden.. okey, als ik op hoger dan 1600x1200 met af en aa spellen zoals fear of quake4 op maximum/ultra speel krijg ik last

wel begrijpelijk aangezien deze setting geen gebruik maken van texture compression, wat je memory extreem belast voor een nihil verschil in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

scheelt je bij dell zo al 70 euro anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik hoop dat die vandaag bij Salland binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:43:
Heb wel gezien dat je de gtx snelheden kan halen met een gt, maar dat er geen pipelines te unlocken zijn.
Hoe komt dat dan? Want in rivatuner geeft mijn 7800GT hetzelfde beeld als mijn vorige 6800LE, namelijk pipelines die zijn uitgeschakeld en weer aan kunnen:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raceeend100/got/7800gt.jpg

Heeft iemand dit dan al geprobeerd? Het zou wel gek zijn als nVidia voor twee bijna dezelfde kaarten een aparte core zou maken, of zijn alle 7800GT's afgekeurte GTX-en?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.theinquirer.net/?article=27225

Nvidia to launch 7800 GTX 512 on 7th of November
Nvidia to launch 7800 GTX 512 on 7th of November

Messing with Radeon X1800XT sales

By Fuad Abazovic: Wednesday 26 October 2005, 09:57

NVIDIA IS planning a seven eleven style counter attack on the Radeon X1800XT.
Just whem ATI said it should be ready with the Radeon X1800XT, its overarching rival plans to reveal its Geforce 7800 GTX with 512MB of memory. As far as we know this card won't have different clock speeds from its 256MB brother but this could easily change.

Nvidia knows that ATI will be one or even two weeks late with the Radeon X1800XT as we don’t expect to see any cards before the twenty something of November, and Nvidia will be there to nail ATI with its 512 MB cards.

However, according to intels we found out, we don’t expect that the 512MB version of Geforce 7800 GTX will be any faster but you never know your luck in the big city.

We know that Geforce 7800 GTX 512 MB cards are again going to be available at launch, and it's very likely that they will also be cheaper than ATI's Radeon X1800XT cards. Nvidia will have a two to three weeks advantage over ATI.

Nvidia will hit ATI hard and it will hurt, Nvidia is in a better position as it is completely controlling the ball - it already has its cards while ATI has still to get them. This is very hard pressure on ATI, Nvidia is pressing its Canadian rival as hard as it can. But still hope remains, as ATI seems to be the new king of Open GL. So if you like Doom 3 and Quake 4 you might want to wait for ATI. µ
Dat laatste is natuurlijk onzin.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Als ik de ge-disablede (lol) aanvink en dus wil enablen veranderd die 20 rechtsboven in 24. Als ik dan mijn computer reboot staan ze nog steeds op disabled en die 20 is wel gewoon nog 24. Echter, staan er links ook nog 2 keer 20 en die blijven weer op 20 staan.

Afbeeldingslocatie: http://img474.imageshack.us/img474/4584/7800gt0er.th.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Giel op 26-10-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giel schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:36:
Als ik de ge-disablede (lol) aanvink en dus wil enablen veranderd die 20 rechtsboven in 24. Als ik dan mijn computer reboot staan ze nog steeds op disabled en die 20 is wel gewoon nog 24. Echter, staan er links ook nog 2 keer 20 en die blijven weer op 20 staan.

[afbeelding]
Dat lijkt wel logisch, aangezien links de default is, midden de huidige situatie, en rechts de "target" ofwel het doel. Het lijkt dus niet te kunnen, jammer hoor (nVidia vond het "succes" van de 6800LE blijkbaar niet voor herhaling vatbaar). Heb je de vertex shaders ook al geprobeerd (want bij target staat die nog steeds op 7vp)?

edit:
Ik heb nog even wat verder gezocht, en het vermoeden bestaat dat de pipelines in de chip al uitgezet zijn, ergens waar zelfs de tweakers niet vaak komen (>:) even de chip erafsolderen)...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:01:
[...]

Dat lijkt wel logisch, aangezien links de default is, midden de huidige situatie, en rechts de "target" ofwel het doel. Het lijkt dus niet te kunnen, jammer hoor (nVidia vond het "succes" van de 6800LE blijkbaar niet voor herhaling vatbaar). Heb je de vertex shaders ook al geprobeerd (want bij target staat die nog steeds op 7vp)?
Ook dat heeft geen nut. Hij blijft gewoon op 7vp staan. Misschien komt er ooit nog een versie van Rivatuner uit waarbij het wel mogelijk is om het te unlocken? of is het geheel afhankelijk van de kaart zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
^^ ik denk dat het hardwarematig in de kaart is gesoldeerd, of dat je er een GTX bios in moet flashen...ik hoop het laatste...

Over een jaar zijn de GT's aardig betaalbaar, en kun je een SLI setupje maken..ook lekker snel :P
dudeman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:08:
heb trouwens zelf nu bijna 2 maanden ervaring met deze kaart, en hij heeft me zeker niet teleurgesteld. ik heb de limiet nog niet gevonden.. okey, als ik op hoger dan 1600x1200 met af en aa spellen zoals fear of quake4 op maximum/ultra speel krijg ik last

wel begrijpelijk aangezien deze setting geen gebruik maken van texture compression, wat je memory extreem belast voor een nihil verschil in kwaliteit.
1600*1200 8)7

Lijkt me nauwelijks mooier dan 1280*1024 met AA op 8x oid(mijn 9600 gaat maar tot 6x, en zelfs dan zie ik bijna geen pixels meer)...iig niet genoeg om al die frames voor in te leveren...

AA: The poor man's solution for a rich man's problem :P

[ Voor 75% gewijzigd door Rey Nemaattori op 26-10-2005 14:08 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
He mensen, ik heb al in dit topic rondgekeken maar het zijn aardig wat pagina's dus vraag ik het maar gewoon. ik ben aan het kijken voor een nieuw systeem, nu twijfel ik tussen een GT en GTX.

De rest van het systeem staat al aardig vast,
Asus A8N SLI
AMD 64 X2 3800+
2x 512mb
etc

Nu wil ik graag nieuwe games dit komende jaar lekker kunnen spelen, als monitor komt er een Samsung 930BF 19 inch. Deze kan max 1280x1024 aan. Heeft het dan nut om voor die 100 eur extra een GTX te kopen? Kan ik met een GT wel een jaar lang alles op max spelen? Zoniet bied een extra GT dan uitkomst?

Bedankt,
Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
JesseAMD schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:43:
He mensen, ik heb al in dit topic rondgekeken maar het zijn aardig wat pagina's dus vraag ik het maar gewoon. ik ben aan het kijken voor een nieuw systeem, nu twijfel ik tussen een GT en GTX.

De rest van het systeem staat al aardig vast,
Asus A8N SLI
AMD 64 X2 3800+
2x 512mb
etc

Nu wil ik graag nieuwe games dit komende jaar lekker kunnen spelen, als monitor komt er een Samsung 930BF 19 inch. Deze kan max 1280x1024 aan. Heeft het dan nut om voor die 100 eur extra een GTX te kopen? Kan ik met een GT wel een jaar lang alles op max spelen? Zoniet bied een extra GT dan uitkomst?

Bedankt,
Jesse
Ikzelf heb ook een GT, en zat ook eerst te twijfelen of ik een GT of GTX zou kopen, maar omdat ik ook een 19 inch tft heb die maximaal 1280x1024 aankan heb ik toch voor de GT gekozen.
Hij doet het perfect bij elk spel, alles kan op z'n hoogst zoals het dan ook hoort. Echter vond ik ook het prijsverschil te groot en volgens mij heeft een GT ook een betere prijs/prestatie verhouding (ik kan het fout hebben!)

Als de GT de spellen over een tijdje niet meer geweldig trekt kan je er inderdaad een 2de inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Laatst online: 22-04 22:38
ik zit ook met die vraag, maar ik wou dan de DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D, dus niet sli. dan zou ik er ook geen 2de bij kunnen zetten, zou een GT dan nog wel genoeg zijn? ik heb dan ook een 17" TFT (1280x1024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorde89 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:23:
ik zit ook met die vraag, maar ik wou dan de DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D, dus niet sli. dan zou ik er ook geen 2de bij kunnen zetten, zou een GT dan nog wel genoeg zijn? ik heb dan ook een 17" TFT (1280x1024)
Voorlopig wel natuurlijk . . . . en tegen de tijd dat je het niet meer trekt met 1 GT, is het waarschijnljik toch zonde om er eentje bij te steken, omdat er dan 8454363 nieuwe kaarten uitgekomen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
dus je zou zeggen dat een GT het ongeveer net zolang trekt als een GTX?? aangezien een GT vaak maar ~4 fps onder de GTX zit(en dat de cpu's nog steeds niet snel genoeg zijn :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 15:52
krouwen schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 08:44:
Ik hoop dat die vandaag bij Salland binnenkomt.
Ik hoop dat ik vandaag m'n geld terugkrijg van Salland, heb de bestelling geannuleerd, met een 512MB versie & X1800XT's in het vooruitzicht had ik geen trek meer in een 256MB GTX/TOP. Jammer dit keer, maar ik ga wel op de HCC dagen kijken ditmaal voor iets leuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:27
Megapauper schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:26:
[...]

Ik hoop dat ik vandaag m'n geld terugkrijg van Salland, heb de bestelling geannuleerd, met een 512MB versie & X1800XT's in het vooruitzicht had ik geen trek meer in een 256MB GTX/TOP. Jammer dit keer, maar ik ga wel op de HCC dagen kijken ditmaal voor iets leuks.
Hmm, de rest van m'n spulletjes is inmiddels binnen bij ze. Ik vraag me af wat ze doen, deellevering of de prijzen naar beneden bijstellen bij uitlevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ik zit ook heel erg te twijfelen wat ik ga doen...Ik heb nu een supersyteem met een 4MB SiS PCI VGA kaartje waarmee ik Google Earth niet eens kan openen dus ik wil zo snel mogelijk een goede videokaart (heb de TOP poosje geleden al besteld). Heeft iemand enige indicatie van de prijs van die 512MB versie en die X1800 schijnt pas volgend jaar echt goed leverbaar te worden en zolang ga ik echt niet wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe beta forceware drivers te downloaden van NZone:

nVidia ForceWare 81.87 Official Beta

Release Highlights:
* Improved performance and compatibility for Call of Duty 2.
* Mixed vendor support for NVIDIA SLI.
* TV-Out/HD-out support for NVIDIA SLI.
* Added support for VSync on Direct3D games when running NVIDIA SLI.
* Performance enhancements for dual-core CPUs.
* PureVideo high definition MPEG-2 de-interlacing support.
* Usability enhancements when connecting to an HDTV.
* Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.0 support

http://www.nzone.com/obje...oads_rel70betadriver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Laatst online: 23-11-2024
Hoe kan het zijn dat er de asus 7800 gtx top zo moeilijk leverbaar is?
Vorige week dinsdag bij mcdos besteld. 8)7
En de levertijd is onbekend. :(

En dat terwijl ik de rest van me computer onderdelen al binnen heb maar dus niet kan gebruiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:47:

Release Highlights:

Yay!
Mix 'n Match SLI in da house!
Nog betere multi-threading technologie!

nVidia de bomb! _/-\o_

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

how yeah
nu kan ik zéker niet wachten op mijn amd dual core pc, als je nog eens met mixed vendors kan werken. dat zal wat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Megapauper schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:26:
[...]

Ik ga vandaag bellen en ook de boel afzeggen. Dan neem ik ipv die 2 tops, 1x 512mb kaart wanneer ze uitkomen, een dual core procc en een xp-heatsink en een beter voeding.

Zijn er al duidelijke tests met de Dual-Core drivers van nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

krouwen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:35:
[...]

Ik ga vandaag bellen en ook de boel afzeggen. Dan neem ik ipv die 2 tops, 1x 512mb kaart wanneer ze uitkomen, een dual core procc en een xp-heatsink en een beter voeding.

Zijn er al duidelijke tests met de Dual-Core drivers van nvidia?
Ja er is wel degelijk winst, ik merk met mijn X2 4400+ @ 2780 Mhz duidelijk verschil ,ik haal dik 10-12% winst met de oudere 8X.XX drivers (nog met me "oude" 6800 Ultra).

Vanavond ga ik dit eens testen icm me nieuwe GTX en deze drivers :) .

[ Voor 7% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 27-10-2005 13:27 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Over de dual-core processors gesproken, AMD komt het eerst kwartaal van 2006 met de X2 5000+ en de FX-60. Van die laatste is nog niet bekend dacht ik of dat een dual-core of single core wordt, maar de FX-serie is vooral gericht op gamers.

Ik weet niet of je zo lang wilt wachten Krouwen, en of je bereidt bent flink wat euro's neer te tellen?

Maar ach ja, tegen die tijd is de GeForce 8000-serie al wel uit ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

eXe schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:11:
Over de dual-core processors gesproken, AMD komt het eerst kwartaal van 2006 met de X2 5000+ en de FX-60. Van die laatste is nog niet bekend dacht ik of dat een dual-core of single core wordt, maar de FX-serie is vooral gericht op gamers.

Ik weet niet of je zo lang wilt wachten Krouwen, en of je bereidt bent flink wat euro's neer te tellen?

Maar ach ja, tegen die tijd is de GeForce 8000-serie al wel uit ;) :9
Zouden ze bij nVidia overgaan op de 8000 naamgeving? ik denk het niet, lijk te veel op o.a de 8500 van concurrent Ati :) .

Ik kan trouwens niet wachten tot volgend jaar! Socket M2 _/-\o_ ! DDR2 RAM en al dat gedoe, nieuwe Athlons, langzaam overstappen op 65nm, geweldig :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik heb net Salland gebeld (ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden over de service van deze mensen).

Het volgende heb ik geannuleerd:

- AMD Athlon 64 4000+ San Diego 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed (ADA4000BNBOX)
2 maal - Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB (EN7800GTX TOP/2DHTV)
- Arctic Freezer 64 Aluminium, Koper (HILV70)

Daar kwam natuurlijk en flink bedrag voor vrij, daarvoor heb ik in de plaats genomen:

Enermax EG701AX-VH(W)SFMA Coolergiant Active PFC 600 Watt ActivePFC (EG701AX-VH(W)SFMA)
AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed (ADA4400CDBOX)
Thermalright XP-120 Aluminium, Koper (XP120KK)
Papst 4412F/2GL (4412F/2GL)

De procc koeler heb ik dus veranderd en de voeding heb ik veranderd, dit om zeker weten boven de singlecore snelheid te komen met overclocken.

631,01 heb ik nu nog staan, dit reserveer ik nu dus voor een 3D-kaart, waarvan ik er nu één neem en geen twee. Daarop zal ik dus nog wel even moeten wachten (ik hoop dat er snel een geforce 512 mb variant uitkomt).

Denken jullie dat dit een goede keuze is geweest (dus geen SLI, maar Dual-Core en beter overclock potentieel)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krouwen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:39:
Ik heb net Salland gebeld (ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden over de service van deze mensen).

Het volgende heb ik geannuleerd:

- AMD Athlon 64 4000+ San Diego 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed (ADA4000BNBOX)
2 maal - Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB (EN7800GTX TOP/2DHTV)
- Arctic Freezer 64 Aluminium, Koper (HILV70)

Daar kwam natuurlijk en flink bedrag voor vrij, daarvoor heb ik in de plaats genomen:

Enermax EG701AX-VH(W)SFMA Coolergiant Active PFC 600 Watt ActivePFC (EG701AX-VH(W)SFMA)
AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed (ADA4400CDBOX)
Thermalright XP-120 Aluminium, Koper (XP120KK)
Papst 4412F/2GL (4412F/2GL)

De procc koeler heb ik dus veranderd en de voeding heb ik veranderd, dit om zeker weten boven de singlecore snelheid te komen met overclocken.

631,01 heb ik nu nog staan, dit reserveer ik nu dus voor een 3D-kaart, waarvan ik er nu één neem en geen twee. Daarop zal ik dus nog wel even moeten wachten (ik hoop dat er snel een geforce 512 mb variant uitkomt).

Denken jullie dat dit een goede keuze is geweest (dus geen SLI, maar Dual-Core en beter overclock potentieel)??
De voeding is niet geweldig, neem liever een OCZ.
Geen SLI nu is een goede keuze, later kan je nog altijd beslissen om toch voor SLI te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
@ Erikje: nadat alle onderdelen al 2wkn gereserveerd stonden heb ik verzocht de bestelling op te splitsen, verzendkosten 7800 namen zij voor rekening, attent. Zo heb ik nu dus, en niet als enige, een retesnel systeem met een butt videokaart.

@ Krouwen: denk wel dat je qua proc een goede keuze hebt gemaakt, voeding, ik heb d'r een Nexus NX-5000 voor genomen, maar ga dan ook geen SLI draaien. Wat ik met mijn centen ga doen, wachten, en als me dat niet lukt een 7800GT misschien, hou ik nog 100E over ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:47:

Release Highlights:
* Improved performance and compatibility for Call of Duty 2.
* TV-Out/HD-out support for NVIDIA SLI.
* Added support for VSync on Direct3D games when running NVIDIA SLI.
* PureVideo high definition MPEG-2 de-interlacing support.
* Usability enhancements when connecting to an HDTV.
* Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.0 support

http://www.nzone.com/obje...oads_rel70betadriver.html
Helaas, deze drivers zijn zonder modificatie alleen te gebruiken op Go kaarten. First ForceWare driver that supports Mobile GPUs. This driver only supports GeForce Go 7800 GTX GPUs from the manufactures listed above. Bij mij brak de installatie dus ook fijn af. Ben wel benieuwd wanneer ze met drivers komen waar je werkelijk een substantieel verschil kunt merken dat ze zijn geoptimalliseerd voor dual-core cpu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 09:27
Megapauper schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:30:
@ Erikje: nadat alle onderdelen al 2wkn gereserveerd stonden heb ik verzocht de bestelling op te splitsen, verzendkosten 7800 namen zij voor rekening, attent. Zo heb ik nu dus, en niet als enige, een retesnel systeem met een butt videokaart.
Ik had ook al gebeld, maar de verzendkosten willen ze niet overnemen...
Terwijl als je lang wacht op het systeem, de prijzen dalen en je zo onder "Koop op afstand" de hele (te dure) rommel terug kunt sturen en opnieuw kan bestellen :)

[edit]
Wel gekozen voor een deellevering, hopelijk morgen m'n spulletjes, AMD X2 4400+ met een s3 virge :D

[ Voor 10% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 27-10-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:02:
[...]

De voeding is niet geweldig, neem liever een OCZ.
Geen SLI nu is een goede keuze, later kan je nog altijd beslissen om toch voor SLI te gaan.
Waarom is die voeding niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krouwen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:50:
[...]

Niet goed is een groot woord. Echter zijn die OCZ naar mijn ervaring wel wat stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Digibilly schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:30:
Helaas, deze drivers zijn zonder modificatie alleen te gebruiken op Go kaarten. First ForceWare driver that supports Mobile GPUs. This driver only supports GeForce Go 7800 GTX GPUs from the manufactures listed above. Bij mij brak de installatie dus ook fijn af. Ben wel benieuwd wanneer ze met drivers komen waar je werkelijk een substantieel verschil kunt merken dat ze zijn geoptimalliseerd voor dual-core cpu's
Heb je niet de foute driverset gekozen? je kan zowel de Go als de normale variant downloaden van die link, dus misschien heb je fout geklikt.
Ik bedoel, SLI en Dual core verbeteringen voor een laptop ? zeg nou zelf, das bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
XanderDrake schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:59:
[...]

Heb je niet de foute driverset gekozen? je kan zowel de Go als de normale variant downloaden van die link, dus misschien heb je fout geklikt.
Ik bedoel, SLI en Dual core verbeteringen voor een laptop ? zeg nou zelf, das bizar.
Mea Culpa, Mea Culpa. haha, dus inderdaad verkeerde drivers gedownload. 8)7 8)7 Zal ze eens uitgebreid testen met me gt-tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi

Wanneer denken jullie dat de 512 MB variant van de 7800 GTX in de winkel zal liggen?
Zou ik er aan 2 kunnen raken voor 20 november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:26:
Hi

Wanneer denken jullie dat de 512 MB variant van de 7800 GTX in de winkel zal liggen?
Zou ik er aan 2 kunnen raken voor 20 november?
Als we nVidia kunnen geloven (en dat kan, integenstelling tot *uch*Paperlaunch*uch* ATi) zullen ze rond 5-7 november verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krouwen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:50:
[...]

Op de release party van de X1000 kaarten waren een paar overclockers uitgenodigd om X800XT kaarten te overclocken. Ze hadden allemaal Enermax voedingen ter beschikking. De overclock pogingen gingen totaal de mist in, juist door deze voedingen.
Enermaxen zijn goede voedingen maar niet om te overclocken, daarvoor is er OCZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Kregen ze pc's uitgedeeld of waren dat hun eigen voedingen dan, het lijkt me toch dat overclockers goede voedingen kiezen.

OCZ Modstream 520 Watt staat op Salland, hoger gaan ze niet qua wattage's (bij Salland dan, en ik moet persee daar bestellen). Ik zie toch graag een stabiele ong. 600 Watt voeding die makkelijk een high-end SLI systeem moet gaan kunnen draaien en waarbij flink overgeclockt kan worden.

*Kenny gaat dus weer Salland bellen :/ *

[ Voor 48% gewijzigd door krouwen op 27-10-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
krouwen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:49:
Kregen ze pc's uitgedeeld of waren dat hun eigen voedingen dan, het lijkt me toch dat overclockers goede voedingen kiezen.

OCZ Modstream 520 Watt staat op Salland, hoger gaan ze niet qua wattage's (bij Salland dan, en ik moet persee daar bestellen). Ik zie toch graag een stabiele ong. 600 Watt voeding die makkelijk een high-end SLI systeem moet gaan kunnen draaien en waarbij flink overgeclockt kan worden.

Ik denk dat een OCZ modstream 450watt ook nog wel een high end sli systeem trekt hoor. Zolang je gewoon een zeer goede a merk voeding hebt kunnen ze aardig wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

krouwen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:49:

Alhoewel ik niet weet hoe goed OCZ nu echt is met voedingen weet ik wel dat een 600W hebben:

http://www.ocztechnology....m_power_supply-sli_ready_

PS: Hun Customer/RMA support is echt top of the line!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen modstreams nemen. Neem de powerstream 520 of 600W.
http://www.ocztechnology...._powerstream_power_supply
Deze hebben volledig aanpasbare rails, modstreams niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Probleem is dat ik persee bij Salland Automatisering moet bestellen:
http://www.sallandautomatisering.nl staat daar iets tussen wat jullie goeddunken. Denken jullie dat de Enermax dan helemaal niet geschikt is om over te clocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:51:
gister even bij de lokale comp zaak geweest (cdromland), en daar hebben ze de asus 7800gtx top op voorraad :)
en wel 4 !!!!
En bedankt voor de tip! _/-\o_
Je moet er wat voor over hebben (de hele middag om er naar toe te rijden en weer terug) maar ik heb de kaart dan eindelijk voor me liggen: De Asus 7800GTX TOP :D
Ze hadden er nu nog één liggen dus als iemand de kaart net zoals ik echt persé wil hebben ben je daar (nog) aan het goede adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
krouwen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:22:
Probleem is dat ik persee bij Salland Automatisering moet bestellen:
http://www.sallandautomatisering.nl staat daar iets tussen wat jullie goeddunken. Denken jullie dat de Enermax dan helemaal niet geschikt is om over te clocken?
Waarom neem je niet de modstream 450/520? Het zijn gewoon zeer goede voedingen en je hoeft toch niet perse je railsvoltages aan te passen...Er zijn ZAT overclockers die perfect overclocken zonder die aanpasbare rails.

Verder zijn de Tagan voedingen ook gewoon perfect!

[ Voor 10% gewijzigd door Giel op 27-10-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Weet iemand al wat meer over de beschikbaarheid van de Silencer rev.3 ?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
Tranzy schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:43:
Weet iemand al wat meer over de beschikbaarheid van de Silencer rev.3 ?
Rev.3: additionally compatible to 7800 series
available from November 15

Bron: http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:56
Oke, dan nu een hele grote noob vraag...

>_>

<_<

Waar staat VIVO eigenlijk voor? Ben nu aan het kijken naar een 7800GT, en sommige smijten met HDTV, andere zetten er VIVO voor in de plaats.....

Schiet me niet helemaal lek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

video in video out. Google Heerscht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 12-07 18:27
video in video out.

Dussuh, iets met tv kijken op je pc of pc kijken op je tv.

Of zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Is er nog niemand die z'n Asus Extreme 7800GT flink stiller gekregen heeft of me hier verder mee kan helpen?

Ook heb ik Rivatuner gedownload maar op een of andere wijze kan ik de fanspeed niet aanpassen! Ik kan wel aangeven dat ie langzamer of sneller moet gaan maar als ik dan op toepassen klik dan doet ie dat niet...Iemand die me hier meer info over kan geven?

Alvast dank!

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plieshout schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:45:
Is er nog niemand die z'n Asus Extreme 7800GT flink stiller gekregen heeft of me hier verder mee kan helpen?
Ja, hieronder 3 stappen om m stiller te krijgen:

-Men sloopt de stock koeler eraf
-Men koopt een Zalman VF700cu
-Men monteerd de Zalman koeler op de videokaart

_/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
of wacht 2 weken op de nv silencer 5 rev.3 die speciaal voor de 7800 is ontworpen en dus ook goed past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 13-09 10:26
Ben benieuwd wat voor herrie die asus 7800gt maakt heb nog geen ervaring met videokaarten met fan erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Heeft iemand enig idee hoe het de levering op dit moment is van de Asus Top?

Ik heb hem bij Azerty besteld, maar heeft iemand enig idee hoelang dit ongeveer gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Megapauper schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:57:
[...]

Rev.3: additionally compatible to 7800 series
available from November 15

Bron: http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=40
NV Silencer 5, Rev.3
08/2005
The compatibility of the NV Silencer 5 in Rev.3 has been extended to NVIDIA's 7800 series VGA Boards. Available from October 15.

Bron: http://www.arctic-cooling.com/ Kijk Linker frame onder News.

Vandaar mijn vraag of iemand hem al gespot heeft bij een winkel.

[ Voor 7% gewijzigd door Tranzy op 28-10-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plieshout schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:45:

Ook heb ik Rivatuner gedownload maar op een of andere wijze kan ik de fanspeed niet aanpassen! Ik kan wel aangeven dat ie langzamer of sneller moet gaan maar als ik dan op toepassen klik dan doet ie dat niet...Iemand die me hier meer info over kan geven?

Alvast dank!
Of je doet gewoon als mij, koopt een silencer rev 2 en zet die op de gtx, want die past gewoon, de zeik is alleen dat je de fan connector zelf moet modden naar een molex, maar een beetje tweaker kan dat, ik heb dat nu al zeker 3 maanden op mijn msi gtx zo draaien en het is heerlijk stil :P en een idle temp van 42 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:43:
[...]

Op de release party van de X1000 kaarten waren een paar overclockers uitgenodigd om X800XT kaarten te overclocken. Ze hadden allemaal Enermax voedingen ter beschikking. De overclock pogingen gingen totaal de mist in, juist door deze voedingen.
Enermaxen zijn goede voedingen maar niet om te overclocken, daarvoor is er OCZ.
Ik zefl ga een enermax 535 watt voeding halen, maar volgens mij kan je hier toch best wel goed mee overclocken lijkt mij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:18:
[...]

Of je doet gewoon als mij, koopt een silencer rev 2 en zet die op de gtx, want die past gewoon, de zeik is alleen dat je de fan connector zelf moet modden naar een molex, maar een beetje tweaker kan dat, ik heb dat nu al zeker 3 maanden op mijn msi gtx zo draaien en het is heerlijk stil :P en een idle temp van 42 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Laatst online: 14:01

Urk

_-= Erikje =-_ schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:22:
de mijne staat bij salland op gereserveerd hoor, hetgeen zou betekenen dat het ding al fysiek aanwezig is daar aangezien hij dus niet meer op in bestellign staat...
Als hij gereserveerd voor je staat is hij inderdaad binnen en zou je hem de volgende dag moeten ontvangen. Wel raar, ik heb de mijne al op 18 oktober besteld bij Salland Automatisering maar hij staat nog steeds op bestelling bij de leverancier.
Aan de telefoon vertelde de verkoper mij 2 dagen geleden dat hij pas begin November binnen word verwacht... :'(

Afbeeldingslocatie: http://n.1asphost.com/urk2/salland.jpg

Iemand meer info over de voorraad bij Salland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 512Mb GTX krijgt hogere kloksnelheden en zal volop beschikbaar zijn op 7 November.
Originally Posted by Gibbo @ OcUK
...On November 7th OcUK will be launch partner with NVIDIA on the new faster clocked 512MB 7800 GTX which will furth establish NVIDIA as performance leader and OcUK will have priority allocation on 512MB cards which could also mean we have exclusivity and unlike ATI NVIDIA will be shipping plenty of stock throughout November...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:53:
De 512Mb GTX krijgt hogere kloksnelheden en zal volop beschikbaar zijn op 7 November.

[...]
Mooi ff snel sparen voor de 7e dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Gaan ze die kaart ook de 7800gtx noemen?

Als het een echte refresh is (ipv een update) zou 7900 wel zo handig zijn, maar dan nog zou ik een andere naam kiezen (7800gtx 512mb kan wel, maar aangezien hij ook nog hogere clocks heeft..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 07:47

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:18:
[...]

Er is niet voor niets een nieuwe versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:02:

Als het een echte refresh is (ipv een update) zou 7900 wel zo handig zijn, maar dan nog zou ik een andere naam kiezen (7800gtx 512mb kan wel, maar aangezien hij ook nog hogere clocks heeft..)
Volgens mij wordt het gewoon 7800GTX 512MB. Dat de kloksnelheden zullen stijgen zal niet veel uitmaken aangezien bijna alle 256MB GTX'en andere kloksnelheden hebben.
Maar ik hoop dus op een dual slot cooler en kloksnelheden boven de 500Mhz. Zou ruimschoots moeten volstaan om van de XT te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
Urk schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:32:
[...]
Als hij gereserveerd voor je staat is hij inderdaad binnen en zou je hem de volgende dag moeten ontvangen. Wel raar, ik heb de mijne al op 18 oktober besteld bij Salland Automatisering maar hij staat nog steeds op bestelling bij de leverancier.
Aan de telefoon vertelde de verkoper mij 2 dagen geleden dat hij pas begin November binnen word verwacht... :'(
[Plaatje]
Iemand meer info over de voorraad bij Salland?
Ja, dat 'ie sinds 15 september op nul staat. En dat voorlopig ook blijft. Net als in de rest van NL, op een paar zaken na (CD-ROM land Zwolle is genoemd). Topic l-e-z-e-n...

512MB versie, mhhh, heb de centen al klaarliggen! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Da*Rule op 28-10-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson

[...]
:( Ik heb net de Asus 7800GTX Top besteld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
Danielson schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:56:
[...]

:( Ik heb net de Asus 7800GTX Top besteld.....
bellen en anuleren dan maar hè :) de TOP versie is tog niet leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
bastv schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:10:
[...]

bellen en anuleren dan maar hè :) de TOP versie is tog niet leverbaar
Zou Azerty eens een mailtje sturen hoe en wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou de 7800 GTX zit erin en ik moet zeggen ...... WoW wat ziet Call Of Duty 2 er gaaf uit en wat speeld dat geweldig op deze kaart :D

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lawaai schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:27:
[...]

Er is niet voor niets een nieuwe versie!
lol, die 3 e revisie is volgens mij gewoon een rev 2 met de originele connector voor de fan, zodat die 100 % past op je GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Ik snap niet waarom iedereen zo hard loopt te hitten op die asus TOP kaart, terwijl deze slecht leverbaar is. Er zijn ZAT andere merken die ook hoger geklokte GTX'en verkopen. Zet er een zalman/silencer op en Hoppa.

[ Voor 6% gewijzigd door Brainless-NL op 28-10-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Brainless-NL schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:06:
Ik snap niet waarom iedereen zo hard loopt te hitten op die asus TOP kaart, terwijl deze slecht leverbaar is. Er zijn ZAT andere merken die ook hoger geklokte GTX'en verkopen. Zet er een zalman/silencer op en Hoppa.
De TOP is relatief goedkoop en er zit een hele goede koeler op!!
ThaBuz schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:25:
[...]

Ok, ff een uitleg met mijn redenen waarom ik persé deze kaart wilde hebben:
- Het is een Asus (ik ben zeer pro Asus en er zit 3 jaar garantie op)
- Hij wordt standaard geleverd met een stille koeler (je kan er idd zelf een koeler opzetten en zeg maar dag tegen je garantie)
- Het is (ongeveer) de snelste kaart van dit moment

Ben zo blij dat ik er nog eentje heb kunnen krijgen _/-\o_
Inderdaad, dat is wat ik wil zeggen. Het heeft veel overclock potentieel en een hele goede reden is inderdaad dat je je garantie behoud!

[...]
Dankuwel, net op tijd me TOP afgzegd, nu maar hopen dat die ook echt volop beschikbaar is. Heeft deze dezelfde opbouw printplaat etc, maw kan er ook zomaar een nv silencer rev 3 op??

[ Voor 87% gewijzigd door krouwen op 28-10-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Brainless-NL schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:06:
Ok, ff een uitleg met mijn redenen waarom ik persé deze kaart wilde hebben:
- Het is een Asus (ik ben zeer pro Asus en er zit 3 jaar garantie op)
- Hij wordt standaard geleverd met een stille koeler (je kan er idd zelf een koeler opzetten en zeg maar dag tegen je garantie)
- Het is (ongeveer) de snelste kaart van dit moment

Ben zo blij dat ik er nog eentje heb kunnen krijgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Azerty gemailt...

Ze wisten nog niets van de 512MB uitvoering, en de leverdtijd van de TOP was ook nog steeds onbekend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Danielson schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:38:
Azerty gemailt...

Ze wisten nog niets van de 512MB uitvoering, en de leverdtijd van de TOP was ook nog steeds onbekend :/
Ik heb 4 weken terug bij azerty besteld en mijn top is wel binnengekomen

[ Voor 63% gewijzigd door maxoss op 28-10-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
maxoss schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:08:
[...]

Ik heb 4 weken terug bij azerty besteld en mijn top is wel binnengekomen
Ik wacht ook nog wel even, heb pas vorige week besteld! Mijn G15 is o.a. ook nog niet binnen dus ik wacht nog rustig af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaddoxX
  • Laatst online: 05-10-2023

MaddoxX

hax0r

SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:39:
Nou de 7800 GTX zit erin en ik moet zeggen ...... WoW wat ziet Call Of Duty 2 er gaaf uit en wat speeld dat geweldig op deze kaart :D
Jij vindt de gfx van CoD2 mooi :S? Man die gfx zijn echt slecht :s

Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
MaddoxX schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:42:
[...]

Zet dan wel alles op zijn hoogst :Y)

CoD2 heeft wel degelijk mooie graphics, imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

[...]

Het slaat echt nergens op om de graphics van games slecht te vinden als ze er niet beter uitzien dan het laatste beste grafische spel. De CoD2 grafics zien er gewoon goed uit hoor (heb je hem soms op force directx 7 staan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46
Nog niet gezien in dit topic, maar de 7800 kaarten van EVGA zijn sinds kort ook leverbaar. Wat hoger in prijsklasse, maar met een verbeterd cooling design en ook een GTX met watercooling. Kost een lieve 919 euro, maar dan heb je ook wat :) (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Er zijn wel meer Evga leveranciers in Nederland inmiddels: http://tweakers.net/price...watch&Cat2=583&Query=evga
Weet iemand of het step-up programma van Evga ook in Nederland geldig is? Met het step-up programma kun je binnen een bepaalde periode je oude Evga kaart inleveren en voor het verschilbedrag een nieuwere variant kopen. Bijvoorbeeld van 256 Mb Evga GTX naar een 512 Mb Evga GTX voor het verschilbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
DaCoTa schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:58:
Nog niet gezien in dit topic, maar de 7800 kaarten van EVGA zijn sinds kort ook leverbaar. Wat hoger in prijsklasse, maar met een verbeterd cooling design en ook een GTX met watercooling. Kost een lieve 919 euro, maar dan heb je ook wat :) (bron)
Dan heb je ook wat schrijf je. Wat een kul zeg. Zo'n waterblokje los, van innovatek kost dacht ik 76 euro of daaromtrent en geen 400. Pure oplichterij als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digibilly schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:37:
[...]

Dan heb je ook wat schrijf je. Wat een kul zeg. Zo'n waterblokje los, van innovatek kost dacht ik 76 euro of daaromtrent en geen 400. Pure oplichterij als je het mij vraagt.
Inderdaad, en ook mag het standaard OS Commerce script wel is aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Weet iemand of er al enig nieuws is omtrent de 512 MB versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe videokaart aan te schaffen. Geld is geen probleem. Nu is mijn vraag: Kunnen we dit jaar nog een snellere kaart van NVidia verwachten (7800 Ultra).

Is dit niet het geval dan wacht ik niet langer en dan koop ik de snelste die nu beschikbaar is.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
krouwen schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:21:
[...]
Inderdaad, dat is wat ik wil zeggen. Het heeft veel overclock potentieel en een hele goede reden is inderdaad dat je je garantie behoud!
Ik dacht juist dat er niet echt veel marge voor overclocken op deze kaart zat .... of ik moet het verkeerd op verschillende reviews hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Nee, ik heb ook overal gelezen dat de TOP aardig aan zijn max zit.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Ik heb een xfx 7800gtx extreme gekocht, 8334 3dmark2005's, dit is goed voor mijn systeem toch? Wat scoort hij met een fx57?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
voor dat geld voor die watercooled EVGA 7800GTX heb ik 2 GTXen in SLI.
voor iets meer heb je zelf 2 GTXen en op beide zon innovatek blok.

de watercooled gainward (ook met zon innovatek blok) kost dacht ik 800 euro in duitsland maar bij de gainward krijg je een eheim pompje etc bijgeleverd, vraag me of dat bij de eVGA ook zo is.
maar al was het zo beide de eVGA en Gainward zijn gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

keldererik schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:48:
Ik heb een xfx 7800gtx extreme gekocht, 8334 3dmark2005's, dit is goed voor mijn systeem toch? Wat scoort hij met een fx57?
Ik dacht 8500 ongeveer.

[ Voor 85% gewijzigd door Format-C op 29-10-2005 16:59 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
RappieRappie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:50:
Nee, ik heb ook overal gelezen dat de TOP aardig aan zijn max zit.
Ik kon anders mijn core nog 40Mhz hoger doen, alleen het geheugen zat echt aan zijn top, dat wou nog maar 30Mhz hoger :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
SuB-ZeuZ schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:02:
[...]

Ik kon anders mijn core nog 40Mhz hoger doen, alleen het geheugen zat echt aan zijn top, dat wou nog maar 30Mhz hoger :Y)
verschilt per kaart, dus misschien kan iemand anders hem een stuk hoger doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit rond de 8630 met een clocked 7800GTX en ong. 12.500 in SLi met een FX55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Asus brengt ook weer leuk speelgoed uit _/-\o_

http://www.vr-zone.com.sg/?i=2881

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com//newspics/Oct05/26/Silent/7800GT-2.JPG

:9~

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Wow, coooooll!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ziet er wel vet uit. Ik ben benieuwt naar de prestaties van zo'n setje. Denk niet dat het echt super goed koelt, maarjah wel passief.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
[...]
maw: de rest van de GT(X) reeks daalt flink in prijs :*)
Benotti schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:02:

7800 gtXT PE? :+
[...]

Jem oet directx 9 modus ook aan zetten,,anders krijg je idd van die qua 3 gfx :+
eh? Je zou bijna denken dat het zo je PCIx slot erafrukt ofzo
Maar dis de 512mb versie oid?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

7800GT Toch unlockable?

het schijnt dat de 7800GT toch te unlocken is?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbm69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:02:
[...]

Inderdaad, en ook mag het standaard OS Commerce script wel is aangepast worden.
Wat is er mis met het script? :?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o