Hoge en lage tonen aparte uitgang

Pagina: 1
Acties:

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
Ik heb op mijn aiwa stereotoren ( 8) ) een aparte uitgang aan de achterkant, voor lage en hoge tonen.
Nu heb ik voor wat extra 'boom' een stel boxen op de lage tonen aangesloten, maar het lijkt me leuker als ik ook wat hoge tonen uit die boxen kan krijgen :)
De boxen die standaard bij de aiwa zitten hebben ook aparte ingangen op de achterkant, voor de hoge en lage tonen.

Dus de vraag: kan ik mijn 'normale' boxen op 1 of andere manier voor zowel lage als hoge tonen aan mijn stereotoren fixen, zo ja, hoe?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, belangrijk om te weten wat er op die door jou zo genoemde kanalen voor hoge en lage tonen wordt doorgegeven. Bij welke frekwentie wordt het signaal gescheiden? Dan kun je kijken of dat eventueel bij de onderdelen van je luidsprekers past.

Dus:

Welke luidsprekers heb je (de normale), hoeveel en welke "drivers" zitten daarin
Wat is de scheidingsfrekwentie in je versterker?

Dan kun je misschien wel aan de gang met omleiden van de kabels in je luidspreker.

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
waar ga ik die scheidingsfrekwentie waardes vinden? Zou de handleiding een begin zijn?
En de drivers hoe kan ik dat zien?

Ik zat zelf te denken of je niet gewoon die kabeltjes eraan kan knuppen? Maar dat is like 50-50 dat ik de boel oplaas ofniet?

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Je bedoelt de verschillende uitgangen aan elkaar hangen?

50 - 50 ? try 99 - 1 ;) Maw, ik zou het niet doen..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:49:
Je bedoelt de verschillende uitgangen aan elkaar hangen?

50 - 50 ? try 99 - 1 ;) Maw, ik zou het niet doen..
Ik ook niet, gegarandeerd is het resultaat dat je een nieuwe stereo toren mag gaan uitzoeken.

Alles kan stuk.