[XP] Raar gedrag na Windows updates

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:29
Nadat ik gister een stuk of 9 Windows updates heb geinstalleerd wil mijn pc niet meer goed opstarten in normale modus. Veilige modus werkt wel goed.

Althans hij komt wel gewoon in Windows, kan alles doen. Alleen hij start "netwerkomgeving" niet door. Rechtsonderin krijg ik geen icoontje van me netwerkkaart en ook in netwerkverbindingen is gewoon het scherm wit.

In taakbeheer->processen staan nergens usernames (gewoon witte kolom).

Heb de instructies van http://support.microsoft.com/kb/909444 al opgevolgt. Echter geen uitkomst.

Draai nu in safe mode, wat wel werkt :/

[ Voor 5% gewijzigd door Spixo op 20-10-2005 09:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je ook de hotfix die in dat topic vernoemd staat al ge-deinstalleerd? :)

• Spixo
elevator schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:36:
Heb je ook de hotfix die in dat topic vernoemd staat al ge-deinstalleerd? :)
Ja, echter zonder succes :'(

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Ik zou maar eens op virussen scannen. 8)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm. Virussen zouden het inderdaad kunnen wezen. Maar wat gebeurt er als je je netwerkkaart eruit trekt en dan opstart? Want ik zie dat je alleen problemen hebt met netwerk gerelateerde dingen (behalve taakbeheer dan).

En kan je toevallig ook zien welke updates je geinstalleerd hebt :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Spixo
Outerspace schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:15:
Hmm. Virussen zouden het inderdaad kunnen wezen. Maar wat gebeurt er als je je netwerkkaart eruit trekt en dan opstart? Want ik zie dat je alleen problemen hebt met netwerk gerelateerde dingen (behalve taakbeheer dan).

En kan je toevallig ook zien welke updates je geinstalleerd hebt :?
Ik heb alle Windows updates. Met uitzondering van die probleemgevende patch.

Netwerkkaart is helaas geintegreerd @ laptop.

Kaspersky heb ik altijd draaien (meest nieuwe versie + virus definities om de 3 uur). Verder draai ik in een NAT omgeving en worden alle onzinnige porten geblocked.

Verwijderd

zet de distributed transaction coordinator service eens op disabled, herstarten en nogmaals de rechten op de mappen nakijken.
(tss haakjes : op mijn configuratie staat de dtc-service gewoon altijd uit, zonder nadelige gevolgen.)
Pagina: 1