Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Case past wel of niet?!

Pagina: 1
Acties:

• 3kus_georock
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-06 20:39

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
hallo allemaal!
ik wil een andere case kopen ik heb nu een computer van Medion (van de aldi) ik wil graag de sunbeam transformer hebben! Past de computer de leveranciers weten het zelf nog niet echt goed of het gaat passen daarom vraag ik het jullie:
http://www.sunbeamtech.com/PRODUCTS/Transformer/transformer.htm
(voor meer info)

Mijn PC ( om te kijken wat er bij mij erin zit!)

Groeten 3kus

Wat je hier wel allemaal neer kan zetten!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
Alleen dat extra video gedeelte zal wat lastiger worden, maar de rest past gewoon

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Volgens mij pastten alle Medion dingen wel in een gewone ATX. Je vermeld echter niet welke Medion, dus dat schiet ook niet op. Verder snap ik niet wat het overplaatsen van hardware in een standaardkast hier doet onder het motto casemodding ;)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zo te zien is het een M-atx moederbord.
Dan moet alles gewoon passen als je nieuwe kast Atx ondersteund, wat zo te zien gewoon het geval is :)
edit: voor die scart, composite, s-video uitgang moet je wel zelf gaan modden. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Satch op 19-10-2005 19:32 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
het past wel, maar je zou mogelijk problemen kunnen krijgen met lengte van snoer naar je cardreader en al die andere ingangen aan de voorkant toe

[ Voor 21% gewijzigd door jozy op 19-10-2005 19:34 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kan er wel in denk, die kast die je nu wil is echt 'n megabruut ding namelijk!

(CLB vindt 'm niet mooi, omdat hij 'n plastic-achtig uiterlijk heeft maar dat terzijde)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
heej bedankt voor de snelle antwoorden!
ik heb deze hier gezet omdat het ook wel beetje casemodding is :
van saaie kast naar mooie kast!
Ik weet niet welk type Medion computer ik heb! de 1 na nieuwste!!
Maar wat zal ik doen kopen of toch niet?!

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
Kan ik de scart ergens anders plaatsen heb ik nodig voor de TV

[ Voor 92% gewijzigd door 3kus_georock op 19-10-2005 19:35 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 18:54

DefLite

Why so serious?

je geeft wel lkkr veel info download everest en je zult heel wat meer zien dan de 1 na nieuwste

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
heb ik al gedownload dit is de informatie die everest me gaf:
Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/5383/moederbord5cw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img336.imageshack.us/img336/7673/moedershit7fp.jpg
Ik ben een noob daarom vergeet ik dingen sorry!!

[ Voor 24% gewijzigd door 3kus_georock op 19-10-2005 19:56 ]

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
Iemand anders medion computer omgebouwd?!

Verwijderd

3kus_georock schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:47:
Iemand anders medion computer omgebouwd?!
Relaxt... hier hebben we nix aan.
Ga eens bij everest naar Computer -> overzicht en maak nog eens zon screenshot

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 19:50 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:49:
[...]

Relaxt... hier hebben we nix aan.
Ga eens bij everest naar Computer -> overzicht en maak nog eens zon screenshot
Je kan toch zien wat voor moederboard hij heeft aan die Everest screenshot?

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
Gedaan!!

sorry maar heb respect voor noobs!:P _/-\o_

Verwijderd

Ricardo87 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:53:
[...]

Je kan toch zien wat voor moederboard hij heeft aan die Everest screenshot?
Hij wil weten welke medion pc hij heeft, dat zie je aan de specs ;)
Ze vermelden bij de aldi niet het type moederbord.
Maar ik zou hem gewoon kopen, met een beetje modwerk krijg je dat videoding er wel in.\

Je hebt trouwens de Medion MD 8383 XL

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 19:59 ]

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:33
Dat spul is wel standaard mATX. Je zult misschien alleen wat moeite krijgen met dat Videoding en misschien de lengte van de kabeltjes voor je cardreader.

Misschien moet je die airduct (van je processor) er nog wel even afhalen, maar dit is er zo af te klikken.

Verwijderd

Persoonlijk zal ik die kast niet kopen. Hij's nml. premod. Premod is triest en dan kan je wel zeggen van: "iedereen moet toch beginnen met modden." Dat klopt wel, maar dat hoeft niet met een premod kast.

Maar dat is mijn mening.

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:23:
Persoonlijk zal ik die kast niet kopen. Hij's nml. premod. Premod is triest en dan kan je wel zeggen van: "iedereen moet toch beginnen met modden." Dat klopt wel, maar dat hoeft niet met een premod kast.

Maar dat is mijn mening.
wat bedoel je precies nu even in NOOB taal!:P

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
3kus_georock schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:36:
[...]

wat bedoel je precies nu even in NOOB taal!:P
"Premod" wil zeggen dat hij al voor je gemod is en dat hij dus niet uniek en niet je eigen werk is. Echte casemodders hebben het niet zo voor premod cases :)

Maar goed, het ging hier over of het moederbord zou passen en ja dat zal hij doen. Medion gebruikt m-ATX moederborden, deze zijn kleiner dan full size ATX borden maar passen gewoon in een ATX kast. Je kan wel in problemen komen met de lengte van de kabels voor de frontaansluitingen en plaats voor de extra videoaansluitingen (SCART connector?) is er allicht niet.

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
Zijn hier kabels voor te koop? En kunnen alle dingen erin die je nodig hebt om het systeem te laten draaien!?

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
ik denk trouwens dat als ik deze PC mod dat het meer gaat kosten dan dat ik die premod geval koop! en daarbij komt ook nog dat de kast te klein is er past geen moer mer bij!

• MewBie
3kus_georock schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:43:
Zijn hier kabels voor te koop? En kunnen alle dingen erin die je nodig hebt om het systeem te laten draaien!?
Zoals inmiddels al vele malen is gezegd:
Alle hardware past er gewoon in en zal gewoon werken, het is alleen de vraag of de kabel van de cardreader lang genoeg is en waar je de scart aansluiting gaat laten. Maar verder zal het allemaal gewoon werken.

edit:
Er bestaat trouwens ook een edit functie, die is te bereiken via deze knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
hoef je niet 2 berichten te typen, houdt het wat overzichtelijker

[ Voor 24% gewijzigd door MewBie op 19-10-2005 22:49 ]

*beeeeep*

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
hahaha weet ik!

maaruhm had ik geen zin in haha! want dan zien mensen die het eerste bericht al hebben gelezen het bericht wat er dan onder komt(wat nieuw is) niet meer!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:23:

Maar dat is mijn mening.
nofi, maar als hij een leuke kast wilt hebben zonder zelf te veel moeten doen dan mag hij dat toch zelf weten. dat jij premods triest vind kan ik ook niet begrijpen.

het is pas triest als je premods als casemods aanprijs.

en nu ontopic:

als het matx is past alles wel, maak evt je kast open en bekijk wat lengtes van de kabels.

misschien heb je sommige dingen niet nodig, laat ze intern ergens hangen ofzo en als je ze nodig hebt kan je even dremelen en het erin schroeven.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

1 ding,
1 van je harde schijven staat verticaal, maar de transformer kan je alleen maar horizontaal je harde schijven in doen.
En nou wil het wel eens zo zijn dat een harde schijf die een tijdje verticaal gedraait heeft, horizontaal niet wil werken.
heb alleen geen idee of dat nog steeds zo is

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

* ReseTTim is jaloers..

sick gewoon..
* ReseTTim wil ook zon mooie scart kabel aansluiting aan de achterkant vna zijn pc hebben.. :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:11:
1 ding,
1 van je harde schijven staat verticaal, maar de transformer kan je alleen maar horizontaal je harde schijven in doen.
En nou wil het wel eens zo zijn dat een harde schijf die een tijdje verticaal gedraait heeft, horizontaal niet wil werken.
heb alleen geen idee of dat nog steeds zo is
Iemand hier ervaring mee!?
ReseTTim schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:14:
* ReseTTim is jaloers..

sick gewoon..
* ReseTTim wil ook zon mooie scart kabel aansluiting aan de achterkant vna zijn pc hebben.. :P
hoezo dan?!
noksiejus schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:11:
[...]

nofi, maar als hij een leuke kast wilt hebben zonder zelf te veel moeten doen dan mag hij dat toch zelf weten. dat jij premods triest vind kan ik ook niet begrijpen.

het is pas triest als je premods als casemods aanprijs.

en nu ontopic:

als het matx is past alles wel, maak evt je kast open en bekijk wat lengtes van de kabels.

misschien heb je sommige dingen niet nodig, laat ze intern ergens hangen ofzo en als je ze nodig hebt kan je even dremelen en het erin schroeven.
Zijn er verleng kabels of kabels te koop die langer zijn ik weet niet hoe het werkt ik zal de leverancier ernaar kijken en me broer die ook wel wat weet iets vragen!

[ Voor 60% gewijzigd door Sprite_tm op 20-10-2005 02:01 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

De volgende keer graag van het edit-knoppie gebruik maken, het zit er niets voor niets. Deze keer heb ik 3 berichten voor je samengevoegd, de volgende keer mag je het zelf doen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
hahah bedankt ik vond het teveel werk!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 00:30

MrDrako

nep ict'er

Dat van die harde schijven klopt idd deels nog wel.
Zodra een harde schijf een tijd in een bepaalde stand (verticaal/horizontaal)
Zou het gebeuren dat de arm waarmee de data gelezen word iets buigt in de richting van hoe hij staat.
Wanneer je de harde schijf op een andere manier er dan in zet, zou de arm op de platter terecht kunnen komen wat dus je harde schijf naar de klote helpt.

Ik heb alleen geen idee of dit enkel met de oudere schijven was, of dat dit ook met nieuwe schijven gebeurt. Ik heb het zelf iig nog nooit meegemaakt, maar het kan dus wel zo zijn.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

verlengkabels.. tja.

je moet je case openen en kijken of de kabels lang genoeg zijn. is dat zo kan het, is dat niet zo pak je een soldeerbout ¬¬

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

mooi , ik ben dus niet de enigste antie verlenkabeltjes kopen hier. :)
ik wilde ook nog even iets nuttigs proberen toe te voegen , ik denk persoonlijk dat de ts deze case gewoon kan halen , de mening van een ander omtrent het uiterlijk of premod idee doet er niet toe, lijkt me zo en zo al wel een duidelijk punt. Het is zijn geld dus........ nofi
maar wat ik me afvraag, heeft de ts zelf inmiddels al wat researsch gedaan , dus:
z`n eigen case es bekeken aan de binnenkant zodat hij dus kan vertellen of de kabels een redelijke lengte hebben (niet dat dat een punt is als je een soldeerbout hebt)
En ofdat de hardware allemaal gaat passen , zoniet dan wordt het, of zelf modden , of toch voor een andere case kijken.
Magoed ik zou zeggen toon wat meer inzet , en gebruik die edit zit er niet voor niets

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:37:
mooi , ik ben dus niet de enigste antie verlenkabeltjes kopen hier. :)
ik wilde ook nog even iets nuttigs proberen toe te voegen , ik denk persoonlijk dat de ts deze case gewoon kan halen , de mening van een ander omtrent het uiterlijk of premod idee doet er niet toe, lijkt me zo en zo al wel een duidelijk punt. Het is zijn geld dus........ nofi
maar wat ik me afvraag, heeft de ts zelf inmiddels al wat researsch gedaan , dus:
z`n eigen case es bekeken aan de binnenkant zodat hij dus kan vertellen of de kabels een redelijke lengte hebben (niet dat dat een punt is als je een soldeerbout hebt)
En ofdat de hardware allemaal gaat passen , zoniet dan wordt het, of zelf modden , of toch voor een andere case kijken.
Magoed ik zou zeggen toon wat meer inzet , en gebruik die edit zit er niet voor niets
Ik zal mijn computer binnekort weer eens open maken! En mijn broer laten kijken.
Het zit zo die case is volges mij alleen op internet te koop ik heb hem nog nergens anders gezien! Als je die daat besteld kan je hem niet terugsturen dus zit ik met een case waar mijn spullen niet in passen!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

3kus_georock schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:13:
[...]

Ik zal mijn computer binnekort weer eens open maken! En mijn broer laten kijken.
Het zit zo die case is volges mij alleen op internet te koop ik heb hem nog nergens anders gezien! Als je die daat besteld kan je hem niet terugsturen dus zit ik met een case waar mijn spullen niet in passen!
Ga maar 'n x langs het echte bedrijf van Yorcom kun je 'm zo meenemen (en terugbrengen)
en ja, je kunt 'm ook gewoon bestellen via de internetsite van Yorcom(.nl) voor 79,95 NPS

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

Het moet echt wel lukken om het over te zetten,

heb zelf medion 8080xl overgezet naar techsolo tc-70 (black-green editie). Is weliswaar een premod, maar kon koopje niet laten liggen.

Als je aan het overzetten bent, i.i.g. voorzichtig zijn met alle spullen. Het kan dat de moederbord aansluitingen niet compleet afgesloten worden(usb aansluitingen e.d.), heb ik nu ook, maar dat schijnt weer gefixed te kunnen worden door die van je oude kast erop te zetten...

Ik heb hem zelf vrijwel zonder schade overgezet, op gebroken klem van cpu koeler na. Nu wordt m'n cpu'tje volgens speedfan ongeveer 20 graden zonder zijkant erop, met zijkant is niet aan te raden ;).

En probeer natuurlijk altijd de mooiste en (misschien handig) goedkoopste kast te kopen :D

edit: Wel eens een pc schoongemaakt van binnen? Lijkt me er wel eens tijd voor, vooral cpu 8)

[ Voor 7% gewijzigd door drooger op 20-10-2005 14:26 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat een constructie in die kast zeg. Als je de pc niet al te veel hebt gebruikt (hij is ook nog niet zo heel oud geloof ik) dan kun je hem volgens mij wel rechtzetten. Zelf nooit veel problemen mee gehad.

daandegoeiste heeft deze kast ook (nog wel).

• MewBie
MrDrako schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 03:33:
Dat van die harde schijven klopt idd deels nog wel.
Zodra een harde schijf een tijd in een bepaalde stand (verticaal/horizontaal)
Zou het gebeuren dat de arm waarmee de data gelezen word iets buigt in de richting van hoe hij staat.
Wanneer je de harde schijf op een andere manier er dan in zet, zou de arm op de platter terecht kunnen komen wat dus je harde schijf naar de klote helpt.

Ik heb alleen geen idee of dit enkel met de oudere schijven was, of dat dit ook met nieuwe schijven gebeurt. Ik heb het zelf iig nog nooit meegemaakt, maar het kan dus wel zo zijn.
Had volgens mij meer te maken met het slijten van de lagers

*beeeeep*

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

MewBie schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:50:
[...]

Had volgens mij meer te maken met het slijten van de lagers
laten we het erop houden dat het niet zo goed is voor de hardeschijf.
je zou zelf iets kunnen maken in die nieuwe kast dat je hem weer verticaal neerhangt.
maar persoonlijk zou ik het even allemaal in die nieuwe kast laten zitt,
je zit met de kabels, je hdd, je video/tv gedeelte ding op de achterkant.

maar dit is mijn mening.

• 3kus_georock

3kus_georock

3kus! NOORD BRABANT!

Topicstarter
mmm het maakt het er alleen moeilijker op al die tegenstrijdige meningen!

Verwijderd

dude, kijk gewoon naar de specificaties van die kast, en dan naar wat je in je huidige kast hebt zitten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn 8)7

Bovendien hebben al tig mensen gezegd dat het gewoon kan.

Verwijderd

ik heb de sunbeam tranfsormer en naar mijn weten gaat daar elk atx moederbord in, en over die scart
je bent tweaker/modder of je bent het niet... :) zelf maken dus
Pagina: 1