Ik heb hier twee reepjes 3200 512MB Twinmos geheugen. Beide getest met Memtest86+, geen errors. Maarrr hij geeft bij beide reepjes aan: 447MB. Dit lijkt mij niet correct, toch? Hoe kan het zijn dat ik MB's kwijt ben maar Memtest86+ geen fouten aangeeft.
Vaag, probeer je mobo 's te flashen met de nieuwste firmware ?
Ik heb hier een MSI RS482M4 en het lijkt erop dat ik telkens 64MB kwijt raak.
Want als ik ze beide installeer krijg ik:
963MB (plus 64 wordt dit 1023 MB)
Als ik één van beide reepjes installeer krijg ik:
447 (plus 64 wordt dit 511MB).
Wat me niet lukt is het memory in dual channel mode te laten werken. Als ik het geheugen in bank1 en bank2 prik dan start het systeem niet op. Dit terwijl ik wel een dualkit geheugenset heb gekocht.
Die 64MB raak ik kwijt door het geshare-de geheugen.
Iemand een idee wrom ik 64MB lijk kwijt te raken en wrom een dual channel config tot een niet-boot leidt.
Want als ik ze beide installeer krijg ik:
963MB (plus 64 wordt dit 1023 MB)
Als ik één van beide reepjes installeer krijg ik:
447 (plus 64 wordt dit 511MB).
Wat me niet lukt is het memory in dual channel mode te laten werken. Als ik het geheugen in bank1 en bank2 prik dan start het systeem niet op. Dit terwijl ik wel een dualkit geheugenset heb gekocht.
Die 64MB raak ik kwijt door het geshare-de geheugen.
Iemand een idee wrom ik 64MB lijk kwijt te raken en wrom een dual channel config tot een niet-boot leidt.
[ Voor 7% gewijzigd door mmedia op 19-10-2005 19:26 ]
Misschien dat je onboard VGA 64MB in gebruik heeft ?
Klopt, stom had ik over het hoofd gezien. Maar het andere probleem blijft. Als ik reepjes in slot1(mint groen) en slot2(lila/paars) stop dan zou het in dual channel mode moeten werken. Echter dan start mijn systeem niet op... iemand een idee? Als ik hem in slot1 en 3 doe, dan heb ik geen probleem.SpiriTNL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:21:
Misschien dat je onboard VGA 64MB in gebruik heeft ?
Probeer de vDIMM eens met ~0,1V op te krikken. Controleer ook of het geheugen wel compatible is met de gebruikte processor 
De K8 heeft een on-die geheugencontroller die niet met elke DIMM overweg kan.
De K8 heeft een on-die geheugencontroller die niet met elke DIMM overweg kan.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Als het goed is hoort het ook in DIMM1 en DIMM3, maar dat staat wel in de handleiding. Wat geeft de computer aan als je in die opstelling boot? Bij het geheugen, dus hoeveel bits of single- of dual channel?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()