Toon posts:

Hotkeys / sneltoetsen Microsoft Access

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de sneltoetsen van Microsoft Access. Ik zou deze sneltoetsen graag zelf willen definiëren. Mijn vraag is dan ook of dit mogelijk is en of iemand weet hoe ik dit kan realiseren? Ik zou het zo willen hebben dat ik bijvoorbeeld op F3 druk en de record dan wordt opgeslagen en bijvoorbeeld F4 voor een nieuwe record, etc.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand me hiermee helpen?

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-04 21:03
Moet het in elk bestand kunnen, of alleen één bestand specifiek?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je moet net even weten hoe het heet: AutoKey macro. Uit de Access help:
Acties of reeksen acties toewijzen aan toetsen
U kunt een actie of een reeks acties toewijzen aan een specifieke toets of een toetsencombinatie door een macrogroep met de naam AutoKeys te maken. Wanneer u op de toets of de toetsencombinatie drukt, wordt de actie automatisch uitgevoerd. Als u een reeks acties toewijst aan een toetsencombinatie die in Access al wordt gebruikt (CTRL+C is bijvoorbeeld de toetsencombinatie voor Kopiëren), wordt de toetstoewijzing van Access vervangen door uw toetstoewijzing.

Klik in het databasevenster op Macro's onder Objecten.
Klik op Nieuw.
Klik op Macronamen op de werkbalk.
Typ in de kolom Macronaam de toets of toetsencombinatie waaraan u de actie of reeks acties wilt toewijzen.
De syntaxis voor AutoKeys-toetsencombinaties

In de volgende tabel vindt u een overzicht van de toetsencombinaties die u kunt toewijzen in de macrogroep AutoKeys. Deze toetsencombinaties vormen een onderdeel van de syntaxis die wordt gebruikt in de instructie SendKeys in Microsoft Visual Basic.

Syntaxis voor SendKeys Toetsencombinatie
^A of ^4 CTRL+A of CTRL+4
{F1} F1
^{F1} CTRL+F1
+{F1} SHIFT+F1
{INSERT} INS
^{INSERT} CTRL+INS
+{INSERT} SHIFT+INS
{DELETE} of {DEL} DEL
^{DELETE} of ^{DEL} CTRL+DEL
+{DELETE} of +{DEL} SHIFT+DEL

Voeg de actie of reeks acties toe die moet worden uitgevoerd wanneer de gebruiker op de toets of toetsencombinatie drukt. U kunt bijvoorbeeld de actie MacroStarten toevoegen waarmee de macro HuidigeRecordAfdrukken wordt uitgevoerd wanneer op CTRL+P wordt gedrukt.

Herhaal de stappen 4 en 5 voor andere toetstoewijzingen die u wilt toevoegen.
Sla de macrogroep op onder de naam AutoKeys.
De nieuwe toetstoewijzingen worden van kracht zodra u de macrogroep opslaat en worden toegepast telkens wanneer u de database opent.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.