Ik heb twee computers in een netwerk ze zitten allebei in dezelfde iprange maar kunnen via netwerkverbindingen geen contact met elkaar krijgen. Er zijn mappen gedeeld en de computers kunnen elkaar pingen. Wie weet een oplossing>??
Dit is dus echt een TS van lik me reet...
1. Zien de pc's elkaar in de netwerkomgeving?
2. Zijn de mappen gedeeld met de juiste rechten
3. werkt de share wel als je \\<ip-adres>\<share-naam> doet?
Als nummer 3 wel werkt moet je ffies je host file aanpassen, dan zie je ze ook gewoon in je netwerk omgeving.
Paar tips voor een Topic Start:
1. Wat is je probleem
2. Wat voor hardware/software heb je en welke versies
3. Wat heb je zelf al geprobeerd
hier bij GoT verwachten we dat je zelf eerst studie hebt verricht naar je probleem voordat je begint te posten.
P.S. Welkom op GoT
1. Zien de pc's elkaar in de netwerkomgeving?
2. Zijn de mappen gedeeld met de juiste rechten
3. werkt de share wel als je \\<ip-adres>\<share-naam> doet?
Als nummer 3 wel werkt moet je ffies je host file aanpassen, dan zie je ze ook gewoon in je netwerk omgeving.
Paar tips voor een Topic Start:
1. Wat is je probleem
2. Wat voor hardware/software heb je en welke versies
3. Wat heb je zelf al geprobeerd
hier bij GoT verwachten we dat je zelf eerst studie hebt verricht naar je probleem voordat je begint te posten.
P.S. Welkom op GoT
[ Voor 5% gewijzigd door Mishmash op 19-10-2005 18:30 ]
Ok, ook welkom
Het probleem is dat ik geen toegang krijg tot de share.
Het zijn allebe xp installatie's
als ik \\192.168.2.7\d intyp krijg ik geen verbinding, de mappen zijn gedeeld en hebben de goede rechten. Het heeft ook gewerkt maar het werkt opeens niet meer. Ik heb geprobeerd te pingen dit werkt correct. Ik heb geprobeerd de iprange te veranderen dit helpt ook niet de shares verwijderen en weer opnieuw toevoegen hielp ook niet.
Het probleem is dat ik geen toegang krijg tot de share.
Het zijn allebe xp installatie's
als ik \\192.168.2.7\d intyp krijg ik geen verbinding, de mappen zijn gedeeld en hebben de goede rechten. Het heeft ook gewerkt maar het werkt opeens niet meer. Ik heb geprobeerd te pingen dit werkt correct. Ik heb geprobeerd de iprange te veranderen dit helpt ook niet de shares verwijderen en weer opnieuw toevoegen hielp ook niet.
Er zijn een aantal dingen dat je kan controleren:
1 staat het gast account aan op beide pc's?
2 kan je als je op je eigen pc de netwerkomgeving bekijkt en de pcnaam (van jouw eigen pc, niet de andee) en de shares zien?
3 Kan je wel je eigen shares benaderen met \\eigen pc\share?
4. Zoals de post hier boven schakel de firewall uit
1 staat het gast account aan op beide pc's?
2 kan je als je op je eigen pc de netwerkomgeving bekijkt en de pcnaam (van jouw eigen pc, niet de andee) en de shares zien?
3 Kan je wel je eigen shares benaderen met \\eigen pc\share?
4. Zoals de post hier boven schakel de firewall uit
Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.
Verwijderd
Volg de guide uit de FAQ eens. Je zegt nu dat je \\\[ip-adres]\d probeert, maar is 'd' wel een share (als je de hele D-partitie bedoelt is het namelijk d$)? Kun je wel naar \\\[ip-adres]?
heb je file en printer sharing aanstaan?
[ Voor 16% gewijzigd door andreict op 25-10-2005 11:44 ]
Pagina: 1