Toon posts:

Nieuwe Hardeschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een nieuwe pc samen gestelt:
Behuizing: CoolerMaster Centurion 5
Voeding: CoolerMaster eXtreme Power 380 watt
Moederbord: Asus A8N-E
Processor: AMD Athlon64 X2 3800+
Geheugen: Kingston DIMM 1 GB (DD400-X64-C3AK2, Dual Channel Kit)
Videokaart: Asus V9999LE/TD
Geluidskaart: Creative Labs Audigy 2 ZS OEM

En daar zoek ik nog een mooie harddeschijf bij.
Eisen:
- Gewoon normaal snel, niet mega snel of super langzaam.
- Vrij groot, groter dan 150 GB.

Hij word gebruikt voor Multimedia opslag.

Ik heb nog een harddeschijf, een SamSung SpinPoint P80(120gb).(Ultra-ATA/133)
En die wil ik er dus ook in zetten. Is het handig om hier op alle installatie's op de zetten en op de nieuwe harddisk gewoon storage te van maken?

Alvast bedankt.
Groeten Jepz

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Je zou zoiets kunnen nemen. Je data op die schijf gaan bewaren is inderdaad handig.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:01:

Hij word gebruikt voor Multimedia opslag.

En die wil ik er dus ook in zetten. Is het handig om hier op alle installatie's op de zetten en op de nieuwe harddisk gewoon storage te van maken?
Groeten hoeft niet hoor ;)
(welkom op GoT overigens)
heb je al in de Best Buy Guide gekeken?
En welke schijf je het beste kan nemen voor de installaties op te zetten ligt natuurlijk aan je 2de schijf die je aanschaft, echter als je deze 2de voor DATA wil gebruiken en enkel daarvoor zou ik je installatie bestanden op je SAMSUNG zetten...

Is stilte overigens een belangrijke factor of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoerd op 19-10-2005 18:06 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, nog iets.
Hij moet ook niet al te duur zijn.
Zo'n 100 euro vind ik duur genoeg. Of het moet echt niet anders kunnen.

Added:

Hij moet niet heel veel herrie maken nee. Maar hij hoeft ook niet super stil te zijn.

Ik ben helemaal vergeten om in de Best Buy Guide te kijken, ff snel kijken. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 18:08 ]

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:01:
Waarschijnlijk is het handiger om die nieuwe schijf als systeemschijf te gebruiken, aangezien die waarschijnlijk sneller zal zijn.

Maar afhangende van het type multimedia-opslag zou je ook een grote 5400rpm hd kunnen kopen. Voor opslag op zich heb je niet zozeer hoge snelheid nodig, en de voordelen van een 5400rpm schijf zitten in de lage warmte-ontwikkeling, laag energieverbruik, en soms langere levensduur.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Ik zelf heb deze: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II
Deze schijf is erg snel en geluidsarm. En kost rond de 100 euri. Ik zelf gebruik de schijf naar volle tevredenheid. Het beste kun je hierop windows zetten en op de oude SamSung SpinPoint P80(120gb).(Ultra-ATA/133) als data te gebruiken want de Hitachi is een stuk sneller.

Verwijderd

Topicstarter
@hanna_6,

Dan ga ik liever voor de Hitachi Deskstar T7K250, 89 Euro bij Alternate(daar ga ik m'n pc waarschijnlijk kopen).

Wat is eigenlijk het verschil tussen Serial-ATA en IDE? Wat is sneller/beter/goedkoper?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:13:
@hanna_6,

Dan ga ik liever voor de Hitachi Deskstar T7K250, 89 Euro bij Alternate(daar ga ik m'n pc waarschijnlijk kopen).

Wat is eigenlijk het verschil tussen Serial-ATA en IDE? Wat is sneller/beter/goedkoper?
S-ATA schijven zijn (bijna allemaal) IDE schijven, je bedoelt P-ATA ;)
P-ATA disks zijn HD's met zo'n dikke platte kabel, S-ATA heeft van die klijne dunne kabeltjes :Y)
Er komen op de nieuwe mobo's steeds minder P-ATA aansluitingen, S-ATA is iets sneller en ik zou ook zeker zo'n schijf kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 19-10-2005 18:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

oppasen met die maxtor HDD's...als je een iets oudere hebt (qua productiedatum & revisie enzo) kan je compatibiliteidsproblemen klrijgen...

en neem evt. een SATA aansluiting op je HDD (altijd handig voor later, en kost een halve drol meer) en verder maakt het weinig uit of je nou een WD, Hitachi, Samsung of Seagate neemt...maar een beetje hogere cache (16 Mb ipv. 8 Mb) is ook wel eens plezierign, als je niet van wachten houd dat is

Simplicity is de bom...

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik zie al dat je liever voor de Hitachi gaat. Zelf geen ervaring met die HD, dus kan er niet veel over zeggen. Wel zou ik oppassen met het kiezen van een Maxtor Diamondmax HD, aangezien deze nog wel eens problemen willen leveren met nForce 4 chipsets, of dit ook voor de nForce 4 Ultra geldt, ik weet het niet, maar het zou me niet verbasen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:13:
@hanna_6,

Voor de prijs hoef je het niet te doen want die zijn hetzelfde of kan hooguit 5 euro schelen. Qua snelheid is sata wat sneller maar ook niet gigantisch sneller. Heb zelf 4 Maxtors en 4 Hitachi's maar vind de Hitachi's stukken beter omdat ze cooler blijven en stiller zijn. Qua snelheid zijn ze hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:18:
[...]

Voor de prijs hoef je het niet te doen want die zijn hetzelfde of kan hooguit 5 euro schelen. Qua snelheid is sata wat sneller maar ook niet gigantisch sneller. Heb zelf 4 Maxtors en 4 Hitachi's maar vind de Hitachi's stukken beter omdat ze cooler blijven en stiller zijn. Qua snelheid zijn ze hetzelfde
Bij Alternate hebben ze geen Hitachi Deskstar T7K250 van 250 gb. Alleen 160 gb.
Dus daarom had ik daar voor gekozen.
Bij Alternate hebben ze wel een Deskstar 7K250 van 250 gb voor 109 Euro's. Wat is dan het verschil tussen een Deskstar T7K250 en een Deskstar 7K250?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 19:06 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk dat de vraag prima had gepast in het eerste topic wat je opende. :)

Wat jij voor HD moet kopen is jouw probleem, tenslotte ben jij degene die het geld gaat uitgeven en niet wij. Bepaal je budget en kijk op http://tweakers.net/pricewatch naar schijven die in aanmerking komen.

Lees dan wat specificaties op de website van de fabrikant. Die staan altijd bij het product vermeldt. Ook zijn er via de pricewatch reviews van gebruikers te lezen dus behoorlijk objectief. Is dat nog niet voldoende kun je elders reviews zoeken en hier op GoT topics over bepaalde HD's nalezen.

ARME AOW’er

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 16:53

Brainless-NL

lolkipo

uhm k wil geen party crasher zijn maar die videokaart gaat niet op dat mobo passen

agp - pci-e botsting :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe je een harddisk moet uitzoeken staat gewoon in de FAQ van dit subforum uitgelegd :)
OM FAQ / Beleid » Welke harddisk moet ik nemen?

FAQ-gevalletje, dicht dus. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.