Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koptelefoon mod van een 6230i

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• dnabbor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:10
Ik heb een hekel aan die koptelefoontjes en gebruik ze ook nooit.
Maar ik wilde wel de radio functie gebruiken van m'n telefoon, helaas kwam ik er toen achter dat de radio niet werkte zonder koptelefoon. :X

Dus dan maar wat modden. Heb het printje uit de koptelefoon gesloopt en de kabel er weer kort aan gesoldeerd. En een kastje omheen gelijmd en een hoop geschuurd.

Resultaat geen meter snoer aan m'n telefoon maar wel radio op speakerfunctie. :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.fam-band.nl/pics/albums/userpics/Nokia%20Foto001%7E2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fam-band.nl/pics/albums/userpics/Nokia%20Foto000%7E1.jpg

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Leuk! En wat is je vraag?

Lijkt me verder niet echt handig als je in een bus vol mensen zit? Of zit je de hele tijd met de telefoon tegen je oor?

[ Voor 72% gewijzigd door KappuhH op 19-10-2005 17:55 ]

• dnabbor
KappuhH schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:54:
Leuk! En wat is je vraag?

Lijkt me verder niet echt handig als je in een bus vol mensen zit? Of zit je de hele tijd met de telefoon tegen je oor?
Vraag was wat mensen er van vonden.
Bus? Nee Gebruik ik nooit.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 15:05

Flappiewappie

Hier nog meer

zoiets is wel handig met een jack plugje erin, en wel iets zodat je het kunt fixeren aan op de achterkant van je mobieltje ofzo?

Hier staat wat

• dnabbor
Flappiewappie schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:38:
zoiets is wel handig met een jack plugje erin, en wel iets zodat je het kunt fixeren aan op de achterkant van je mobieltje ofzo?
ja die jack zou ik toch niet gebruiken.Maar kan handig zijn voor anderen.
Ik heb m nu zo gemaakt met m'n werkkleding in gedachten dat hij precies in m'n broekspijp zak past.
Op de achterkant zou hij te hoog worden denk ik.Word ook moeilijk om het achterkantje los te nemen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 08:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, over je speaker heb je dan geluid? Weet je zo of je dat geluid dan ook over een blue-tooth headset kunt versturen? Want als dat ermee kan zou ik graag een gedetaileerdere uitleg ervan zien :P

• dnabbor
Kippenijzer schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:47:
Ehm, over je speaker heb je dan geluid? Weet je zo of je dat geluid dan ook over een blue-tooth headset kunt versturen? Want als dat ermee kan zou ik graag een gedetaileerdere uitleg ervan zien :P
nee helaas, zodra je de connector aansluit word de bluetoth audio verbinding verbroken.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Errm, leuke mod, maar aan alleen het feit dat het kan hebben we hier weinig. Graag ook even documenteren hoe je het gedaan hebt, anders kunnen we hier helemaal niets mee.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:52
Oftewel gewoon kabeltje ingekort? Niet echt topic waardig IMO...

They who buy the dip, deserves the rip.

• dnabbor
Sprite_tm schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 02:06:
Errm, leuke mod, maar aan alleen het feit dat het kan hebben we hier weinig. Graag ook even documenteren hoe je het gedaan hebt, anders kunnen we hier helemaal niets mee.
Danjel schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 02:46:
Oftewel gewoon kabeltje ingekort? Niet echt topic waardig IMO...
Afbeeldingslocatie: http://www.fam-band.nl/pics/albums/userpics/normal_nokia6230i-met-zelgemaakte-antenne%20%281%29.jpg
Oke sorry, ik dacht dat het wel interesant kon zijn voor mensen die ook een hekel hebben aan zo'n meter ongebruikt snoer.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Heeft ie nog wel bereik dan? IVM met de kabel die als antenne fungeert?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
als je het dan echt mooi doet, bouw je de connector ook in het 'kastje' in. dan heb je helemaal geen bloot snoer meer en is het alleen een blokje dat je onder je telefoon klikt.

Verwijderd

leuke mod, ik zat eerst ook nogal met dat probleem. Maar het kan natuurlijk zoals word gesuggereerd nog mooier. Als je bijvoorbeeld dat kastje in je telefoon of op de achterkant ziet te verwerken. Het printje kan namelijk ook veel kleiner nou er onnodige functies opzitten.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Probleem voor jou is dat je radio het koptelefoonsnoertje nodig heeft als antenne. Dus je ontvangst is nu stukken slechter.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm, mijn excuses, maar ik hoop toch dat het nivo van de gemiddelde CM&E'ert toch echt hoog genoeg is om er zelf op te komen dat een draadje ook ingekort kan worden.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.